* Hellup!!!!!!!!blaren/blaasjes op de lip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-01 14:38

Ze heeft ze nog steeds, de ene kant is wel een stuk minder maar de andere kant is ongehoord groot. Wie weet wat dit kan zijn en wat je er aan kan doen??


mijn jaarling merrie heeft sinds een tijdje enorme ovale plekken op zowel haar linker als rechter bovenlip. het ziet er niet echt prettig uit, kan hier iets tegen gedaan worden? ze staat op een land met her en der wat distels, samen met een ander merrietje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Talida op 2001-08-29 15:30 ]</font>


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 08:09

heeft ze een roze neus?dan is dr neus verbrand en met zinkzalf erop smeren wod dr neusje weer gewoon.als ze geen roze neus heeft weet ik het ook niet

soms is het beter om te zwijgen

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 11:22

nee het zit echt op het randje, zeg maar net voor de plek waar later het bit/ de bitringen uit dr mond gaat komen

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 14:32

heeft echt niemand dit ooit bij zn paardje gehad?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 15:34

Die blaartjes gaan vanzelf wel weer over. Je kan er gewoon mee blijven rijden, op voorwaarde dat het bit er niet langs schuurt natuurlijk.
Kijk het maar twee weken aan, weg zullen ze zijn. Wij hebben immers ook wel eens een blaartje in de mond. Die gaan ook weg, die van je paard ook. Je hoeft er ook niets op te smeren.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 15:41

Die blaren cq blaasjes is typisch een geval voor zonneallergie. Komt bij heel veel mensen en wat minder bij dieren voor. Ik heb er zelf last van en Sjakila ook.
In eerste instantie begint het wat te jeuken, maar als zo'n blaasje open gaat geeft het vaak een wat branderig gevoel.
Het beste is om gevoelige gebieden zo veel mogelijk uit het directe zonlicht te houden en probeer wrijving zo veel mogelijk te voorkomen. Dit is niet altijd mogelijk natuurlijk.
Over het algemeen trekt dit wel weer bij zodra het weer wat omslaat en de zon wat minder wordt (kan wel een ruime week duren)

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 15:49

Ik denk toch dat het wat anders is, want die plekken zitten niet in de zon en het is 1 grote ovale plek (groter dan en stuiver) die laats zelfs aan het bloeden was. Verder is hij helemaal hard.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 15:53

Toch zou het zonneallergie kunnen zijn. Maar vraag het voor de zekerheid anders eens aan de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 16:05

Als het zelfs bloedt, zou ik er zeker een VA bij halen. Waarom gaan gokken, als hij je binnen een paar minuutjes waarschijnlijk de oplossing aan kan dragen?

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 18:17

hoi,

zou ook zekers advies aan da vragen maar eet je paardje ook toevallig aan de distels???????? Verward Ik heb een merrie die ze vroeger over het hek van de weiland at als ze in bloei stonden (ons land was distelvrij) en die kreeg dan ook wel eens plekjes door die stekels bij de mondhoeken,kan natuurlijk zijn dat er zo stiekel in de huid zit en is gaan ontsteken? Verward


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 08:40

Hoi Tina,
dat vind ik een hele goeie zeg, ze is inderdaad zo stom om distels te eten. Ik heb toch de DA even gebeld, die denk dat het een virus is dat toch echt anzelf over moet gaan, maar hij komt morgen even kijken want misschien is het inderdaad ontstoken en dan kunnen we haar natuurlijk wel helpen. Het is ondertussen een plek van 1/2 cm dik en ruim 1 1/2 cm doorsnee geworden, dus van een blaartje kan je niet echt meer spreken.

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:37

geachte lui,
ik heb hier ook wel eens last van gehad en heb er toen een dierenarts bij laten halen.
ik weet niet meer hoe het heet, maar goed
het gaat vanzelf over, maar als je niet uitkijkt komt het weer terug
en voor de mensen die het nog niet wisten........DIT IS BESMETTELIJK
mijn pard had het weer van een ander paard en die ook weer van een anderpaard
op een gegeven moment hadden wel 15 paarden dit probleem.
ik wil je niet bang maken hoor maar zal toch even de dierenarts erbij halen, zie het maar als een virus
dan krijg je een zalfje

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:38

en wisten jullie trouwens dat distels giftig zijn voor je paard, als ze er teveel van eten?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 11:30

het was inderdaad een virus waar ze overheen moets groeien alleen was er nog wat bij gekomen en was de bult wild vlees geworden, dit is nu weggesneden en je ziet er al praktisch niks meer van


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dieyar, dust, Earth, Ellen_ov, GrapeshotBot, greendragon, jannekespr, NinaCharlie, ratzel, SentiBot, Trendiction en 36 bezoekers