drugs gebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:10

Tja wat moet je daar nou van zeggen? Moet iedereen lekker zelf weten, maar begrijpen doe ik het niet, waarom iemand naar de (hard)drugs grijpt...
Af en toe een jointje moet kunnen, heb ik helemaal niks op tegen. Geldt alleen niet voor veertienjarigen die zonodig stoer moeten doen op school.... Boven de achttien vind ik een redelijke leeftijd.


Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:13

het gebruik van hard-drugs is gewoon ronduit stom en vind ik dat je dr nooit aan moet beginnen.. je krijgt alleen maar problemen daardoor, doordat je er aan verslaafd raakt enzo.

soft-drugs helemaal niks mis mee. tja.. verder heb'k hier niks over te zeggen eigenlijk..

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:21

Inderdaad, vind ik ook. Ik zal er zelf ook zeker nooit aan beginnen! ook niet aan "af en toe een jointje" want dat wordt steeds meer, dan kom je dus bij de hard-drugs en krijg je dat je er verslaafd aan raakt! Ik snap ook niet waarom mensen er aan beginnen, om stoer te doen? Ik vind het niet echt stoer hoor..Naja, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar ik vind het erg dom om eraan te beginnen!!

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:36

heel af en toe een jointje en dan bedoel ik ook heeeeel af en toe kan geen kwaad als je maar weet waar je mee bezig bent.
Harddrugs ben ik heel erg op tegen want ik heb gezien wat dat met iemand kan doen en dat is geen pretje en dat was niet begonnen met een joint

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:44

als je het maar heel af en toe doet, kan het geen kwaad, mits je weet waar je mee bezig bent.
Malle, ik heb ook wel eens iemand zien flauw vallen hoor, door zon joint, maar dat kan gewoon gebeuren, dat risico neem je dan Scheve mond\
Al is het maar voor de proberen (goh, wat klinkt dit raar Schijnheilig ) maar ik bedoel, mijn moeder wilde absoluut niet dat ik ook maar 1x een peuk in mn knuisjes zou hebben, toen ging ik om haar te pesten (jaja Bloos ) het xtra veel toen, en dan zit je dr aan vast. dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn Tong uitsteken Knipoog
Hard drugs ben ik ook geen voorstander van, maar wie het doet moet het zelf weten, als ze zich daar beter door gaan voelen...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:46

moet iedereen lekker zelf weten ik lig er nie wakker van! Clown
van mij hoeft het niet, zelfde als roken!
Wat je niet kent, kun je niet missen, dus?!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:50

Gebruik van drugs? niets mis mee mits met beleid.
Het ligt er ook aan hoe jezlef bent als persoon ik ben niet echt iemand die ergens verslaafd aan raakt.
Ik snap mensen die regelmatig drugs gebruik best goed hoor.
je rolt er echt in en je voelt je nou eenmaal gewelidg vooral mensen die niet goed in hun vel zitten krijgen daar zo'n opleving van zien het kwaad niet echt.
Zolang je niemand er mee lastig valt zie ik er het kwaad niet zo van in

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:53

Volgens mij heeft iedereen hier echt een ander mening over, maar het is wel leuk om die van anderen te lezen.

Ik heb dus ook zoiets van: wie het doet moet het lekker zelf weten, maar ik doe het niet.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:55

ik vindt dat je het zelf moet weten!
Mijn broer gebruikt ook soft-drugs!
Hij rookt altijd jointjes enzo. Huilen Huilen
Ik zie aan hem dat hij ze leven kapot maakt en ik dioe het hem niet na!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:59

Ik vind dat mensen helemaal zelf moeten weten of ze zichzelf verpesten of niet.
Zelf zou ik het nooit doen, maargoed. Als iemand het echt eens wil proberen kan je hem toch niet tegen houden! Het is wel zo dat bij sommigen het is van 'een keer een jointje proberen' en dan probeer je het nog een keer, en nog een keer. Jah okeej, maar dat is niet bij iedereen zo, hoor!
Mij boeit het niet wie zijn eigen leven wil verpesten met roken, drugs etc. Ze doen het toch zelf?
Ik vind het BTW wel errug stom dat ze het doen, maar wat doe je ertegen?

_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font><font color="white">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-08-30 16:59 ]</font>

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:55

Tja, als ik het woord drugs hoor, dan knapt er altijd iets.
Ik heb dus van dichtbij meegemaakt hoe een heel gezin eraan onderdoor ging doordat de oudste zoon drugs is gaan gebruiken (dat begon ook met jointjes). Wat er daarna is gebeurt, is niet leuk meer, en zelfs ik lijd er nu enorm onder.
Maar ja, ik heb het daar liever niet over.

Je kan dus zeggen: 'je moet het zelf weten', maar er komt heel wat ellende achteraan... 1 jointje is niet zo erg, maar écht drugsgebruik, NEE!!!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:18

Ach Malle Babbe, neem nou van deze ouwe taart aan dat er heel veel dingen in het leven zijn die je kapot kunnen maken.... Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld mijn ex verwoestender dan een miljoen jointjes bij elkaar.... Ik heb ook mensen kapot zien gaan door alcohol, sex (vreemdgaan bijvoorbeeld), losse handjes, gokken etc. Maar ook door dingen die als "normaal" worden beschouwd, zoals werken. Weet je hoeveel gezinnen daardoor naar de knoppen gaan??? Je weet wel, pa of ma moet carriere maken, koste wat kost....

Zelf ben ik dus nummer 10 van de 10, en velen met mij. Tuurlijk zijn er van die figuren die geen maat kunnen houden en alleen nog de hele dag in de koffieshop gaan hangen, maar ik denk dat dat niet 90% van de softdrugsgebruikers is, zoals jij veronderstelt.
Je zou wel eens flink kunnen schrikken, als je eens een avondje in de koffieshop om de hoek gaat kijken wie (en wat voor types) daar even een grammetje "lekkers" komen halen....
Dat zijn echt niet alleen de ongure losbollige types die je nu misschien in gedachten hebt, maar ook zakenlui, advocaten, leraren en artsen. Juist mensen met een stressvolle baan kunnen wel eens een helpend handje gebruiken 's avonds....

Zelf ben ik helemaal gestopt met roken, en ook met blowen, jaaaaaaaren geleden al. Het stoppen met roken was moeilijk, stoppen met blowen niet. Dat is nl. niet verslavend; het wordt alleen als geestelijk verslavend gezien door mensen die een tikkeltje "labiel" (niet negatief bedoeld) zijn. De tabak is de verslavende factor, niet de wiet of stuf.... (= Hash, oftewel de hars van een wietplant)

ZIE DIT NIET ALS EEN ADVERTENTIE OM BLOWEN TE PROMOTEN, ik schrijf dit om de taboesfeer wat open te breken envooroordelen op de hak te nemen!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:22

okeej, ik zal het eerlijk zeggen........ik rook af en toe weleens wat.....maar dat is niet meer dan 3 haaltjes en meer ook niet!!!!!!! Het is gewoon een moment dat je je lekker voelt (niet van 3 haaltjes maaaaaaajah) het is lekker....dat geef ik toe..en ik zal ook NOOIT!!!! een hele draaien voor mezelf ofzo!!
Misschien ben ik wel stom bezig en iedereen begint met 3 haaltjes en zegt dat ze niet meer doen!!!
Maar ik zou nooit een hele blow opkunnen!!! En 1x in de 4 maanden ofzo 3 haaltjes is opzich nix mis mee toch??

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:59

Erg herkenbaar wa Sonja schrijft. Ik rook zelf eigenlijk nooit meer iets, maar toen ik studeerde werd er nog wel eens langs de coffeeshop gefietst. Dit resulteerde voor mij ook in een gewone rookverslaving, daar ben ik gelukkig, met veel moeite, ook helemaal vanaf gekomen.

ik denk inderdaad dat er veel meer 10 van de 10's zijn dan de meeste mensen denken. Maar dat neemt niet weg dat als je niet sterk in je schoenen staat en/of omgaat met de verkeerde mensen, het heel gemakkelijk is om af te glijden naar harddrugs. Zelf had ik daar een hle duidelijke grens gesteld en nicotine is mijn enige zwakte gebleken Tong uitsteken

Vraag jezelf in ieder geval af waarom je het zou doen. In heel veel gevallen zal het om 'stoer meedoen' gaan en dan kun je er beter meteen van af zien. Mijn ervaring is dat bepaalde drugs je gemoedstoestand versterken. Maw. als je in een depri bui bent wordt het er alleen maar erger op.

Ik zou nog een heel eind kunnen uitwijden over de voors en tegens en het hoe en waarom, maar dan verandert dit topic in een 'howto' en dat kan niet de bedoeling zijn. Wees je in ieder geval heel bewust van waar je je mee inlaat. Maar dat geldt eigenlijk voor alles in het leven. En bij twijfel DON'T!

Gr,
Marco

Karma is biding its time


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 08:10

Ik vraag me altijd af waarom iemand naar zoiets "grijpt"...

Je kent het niet dus en je kan het dus ook niet missen.
(vind ik ook van roken trouwens)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 08:10

malle, dat zou ik oook maar niet doen, grote kans dat je alleen maar beroerder wordt Haha!
En wat je neef doet moet ie natuurlijk zelf weten, krijgt ie geen hulp van familie

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:49

Als mensen drugs gebruiken hoeven ze echt niet perse eerst geblowd te hebben hoor. Dan zouden dus ook mensen die roken automatisch aan de drugs gaan? Jointjes vind ik eigenlijk niets mis mee.

Ik ken mensen die af en toe een pilletje slikken. Moeten ze zelf weten, ik heb niet het idee dat ze er verslaafd aan raken, het is meer alleen voor een avond ofzo. Ik zou dat zelf niet durven, omdat ik het een eng idee vind dat je jezelf dan niet meer onder controle hebt. Bovendien vind ik het zonde van mijn geld.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:42

Interessant al die meningen.
De theorie van 'jointjes zijn gevaarlijk want iedereen die aan de harddrugs ten onder gaat is begonnen met een jointje' vind ik nogal nietszeggend. Elke alcoholist is ook met een biertje of een wijntje begonnen. Het een leidt niet automatisch tot het ander.
Verder - ik weet niet wie dat schreef - ben ik het er mee eens dat de ene persoon vatbaarder is voor welke verslaving dan ook dan een ander.
Vroeger heb ik wel jointjes gerookt, omdat ik een vriendje kreeg met wietplantage op zolder die in de housescene actief was. Mijn studentenvrienden raakten totaal overspannen van de gedachte van mij met joint. Iets was ik nogal hypocriet vond, want wanneer je lam van 15 biertjes naar huis waggelde was dat gans normaal. Echt haha lachen gieren brullen.
Harddrugs vind ik met name ook erg door de invloed op de criminaliteit en de 'sfeer op straat'.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:14

Inderdaad, als je je helemaal lam hebt gezopen is dat normaal, maar als iemand jointjes heeft gerookt is dat opeens heel fout en slecht ofzo... Verward

Hypocriet... Frusty

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 12:51

Citaat:
Op 2001-08-30 08:10, schreef Sjuimpje:
Ik vraag me altijd af waarom iemand naar zoiets "grijpt"...

Je kent het niet dus en je kan het dus ook niet missen.
(vind ik ook van roken trouwens)


Okee zal ik eesn heel eerlijk zijn dan.
Ik hoorde altijd van de verhalen negatief en positief.
Ik wilde het gewoon uitproberen.
1 hijs van een sigaret gehad was goor.
(heb dus nooit gerookt) okee dat kende ik dus en vond ik vies.
Om te blowen moet je roken heb ik ook nooit gedaan.

Toen was er iemand die aan het snuiven was.
Hen ik ook gedaan vond er geen klap aan had alleen maar steeds het idee dat ik zou flauwvallen (doe je dus niet)en wat er leuk aan dat gevoel is? terwijl de rest doorging was ik blij dat dat gevoel afzakte nar een aantal minuten ,ondanks dat iedereen riep van toe nou nog eens is lachen heb ik het niet meer gedaan.
Daarna een onwijze lachkick gehad was wel lachen maar voor de mensen die niet meededen vast irritant.
Daarna nooit meer gedaan.
Ik ging al 2 jaar naar houseparty's zonder drugs.
Een aantal vrienden slikten altijd wel wat weg en ik had nooit wat ergs mee gemaakt ondanks de horrorverhalen (bijna altijd drugs en alcohol smaen en das echt dom!!!)
Dus een pilletje met speed geprobeerd.
dat was in 1 woord geweldig.
dat gevoel je vergeet op slag het gewone leven en iedereen is fanastie's en vind je lief je loopt op een rose wolk. en je loopt niet echt je danst en zweeft.
Ik was de volgende dag alleen maar moe.
ondanks dat dit zo super was ook nooit meer gedaan wou het gewoon uitproberen.

Wel nog 2 keer de gewone xtc-pilletjes gehad (getest!!!)
behalve dat ik na een nacht dansen niet moe was kon ik niets van dat geweldige gevoel herkennen wat mensen zeggen.
Ik deed een half pilletje. de 2de keer had ik meer nodig het halve pilletje deed niet zoveel.
Ik heb niets meer genomen en dat was alles. wat uitgeprobeerd en nu ga ik alweer ruim 2 jaar zonder iets aan het feesten.
Ik drink zo af en toe een breezer of een wijntje en ik rook niet .
ik heb een nette baan een super jeugd en familie toch heb ik wel eens wat gebruikt ben ik nu een slecht mens???
dat niet heb er veel van geleerd en ik begrijp nu ook waarom er mensen zijn die er wel verslaafd aan kunnen raken.
als je je alsmaar rotvoelt en dan op aandringen misschien eens een pilletje of iets probeerd en je krijgt dan zo'n geweldig gevoel kan ik me best wel eens voorstellen dat mensen vaker willen ontsnappen van de echte wereld naar je fanasiewereld.
Ik moet trouwens wel erbij zeggen dat je nuchter blijft je gaat geen rare dingen doen of iets.
wanneer je een goede pil hebt dat is echt iets (waanzinbeelden etc.) bij een combi gebruik.

ach ja ik zie er geen kwaad in zolang je er niemand mee lastig valt en normaal kan blijven doen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 12:55

Mmmmm af en toe een jointje zal niks mis mee zijn maar andere drugs heel erg stom. Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt, mijn ex was zwaar aan de coke. Wat een ellende zeg! Maar XTC oid is ook ontzettend stom.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:13

Hier wordt het moeilijk voor mij. Ik ben dus zwaar drugsparanaoia misschien wel te. Vroeger was eerst alles ongeveer normaal, ik ging uit, sommigen van mijn vrienden blowden weleens, ik niet want ik durfde niet.

Het belangrijkste geval (heb er helaas meer meegemaakt)Ik was toen erg verliefd op een jongen van 18, was zelf 17. Hij heeft LSD ontdekt en later ook speed. Hij beschouwde mij als zijn beste vriendin en wilde dan ook vaak dat ik er bij was als hij iets gebruikte. Heb toen een paar bad trips meegemaakt. Deze jongen is daarna ook speed gaan gebruiken en uiteindelijk psychotisch geworden.

Ik raak dus echt in paniek als ik "drugsgedrag"zie bij mensen waar ik om geef. Dan denk ik aan lam van de hash op de bank liggen met bijbehorende lachkicks, mensen die in een trip zijn, of het ergste knarsentanden en een verwilderde blik van de speed.

Nu ben ik bijna 30, drink weinig , rook niet en gebruik geen drugs. Ik heb het vroeger twee keer geprobeerd, bah vies en wat een rotgevoel en een keer paddestoelen, eng. Mijn vriend met wie ik ruim 3 jaar samen ben blowt, bijna elke dag en al vanaf zijn 15e. Dit is echt een zwak punt tussen ons. Als hij veel blowt wil ik niet meer bij hem in de buurt zijn want dan "herken" ik hem niet meer. Als hij iets anders wil proberen (en eng genoeg wil hij dat, heeft zonder mij wel eens LSD en XTC gebruikt, dit dus 1 keer in drie jaar, toen we elkaar net kenden) en ik kom erachter, loop ik waarschijnlijk weg uit pure angst dat ik nog eens iemand langzaam ten onder moet zien gaan. Rationeel weet ik dat dat een overdreven reactie is, maar gevoelsmatig zou ik dat idee gewoon niet aankunnen.

Mijn vriend beweert dat hij er heel verantwoord mee omspringt trouwens maar ja dat beweerde die andere jongen ook....

Ik zit hierin dus heel dubbel in elkaar, rationeel gezien wil ik best geloven dat verantwoord drugsgebruik mogelijk is, maar gevoelsmatig raak ik in paniek wanneer iemand om wie ik geef het doet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annienke, Blijgeestig, ChaplinC, dalena, hokke, JoyenUnory, MallyBelly, Merileth, Noblesse_, Noppes, Oshaa, Samo, Shinedown en 172 bezoekers