Met Sven naar Tyrza

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Met Sven naar Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 02:17

Vanavond ben ik met Sven naar Tyrza geweest. Sven is er een poosje uit geweest na zijn castratie, en ik ben hem pas weer gaan rijden toen ik terug in NL was. Ik liep daarbij tegen wat dingetjes aan en nadat ik de clinic helaas miste heb ik een afspraak voor een prive-les gemaakt.

Ik moest er wel een eind voor in de auto zitten, maar dat ben ik redelijk gewend na jarenlang naar Erp gecrosst te hebben, dus dat was wel te doen. Ik was wel een beetje benieuwd hoe Sven zou reageren, want die is eigenlijk nog helemaal niet zo vaak van huis weggeweest. Hij bleef er redelijk laconiek onder Haha! ik geloof dat die echt alles wel prima vind Lovers

Tyrza geeft erg fijn les. Het was een beetje wennen natuurlijk, want ik rijd al jaren bij dezelfde trainer en dan moet je je maar weer een beetje aanpassen aan een ander. Tyrza vroeg me vaak wat ik er nou van vond, voelde, en dat is erg leuk want dan moet je onder woorden gaan brengen wat je nou eigenlijk voelt en daardoor denk je er weer anders over na.

Mijn manier van rijden past erg goed bij schieterige bloedbeestjes, en dat is Sven bepaald niet. Ik voel me dan ook nog steeds niet echt thuis op hem. Tyrza gaf me een paar goede tips hoe ik zo'n wat koelere buffel goed aan de praat kan krijgen. Het leuke vond ik dat ze aan de gang ging met wat ze zag, ik had niet het gevoel dat ik nou opeens totaal anders moet gaan rijden ofzo. Hier kan ik thuis weer even mee vooruit.

Daarna hebben we nog een beetje gefilosofeerd over de lol van paardrijden in het algemeen en hoe je het beste een trainingsschemaatje kunt opbouwen.

Uiteraard heb ik ook de stallen en alle paarden mogen bewonderen Haha! Het is echt een hele mooie stal, met een binnenbak erbij en alles erop en eraan. Jullie hebben het goed voor elkaar!

Op de terugweg kwam ik in de file terecht Frusty dus de terugreis duurde nogal lang. Sven was erg moe geloof ik toen hij thuis kwam Slapen Toch een hele belevenis voor zo'n vierjarige!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:57

Wat leuk dat je zoveel aan de les hebt gehad. Een andere benaderingswijze laat je soms eens goed nadenken over je rijden en je paard.
Was dit eenmalig, of ga je nog eens op herhaling?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:59

Leuk dat het zo goed ging!! Ik ga binnenkort ook eens de stallen bewonderen, ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:14

Leuk hoor! Lachen
Het is altijd moeilijk om een geschikte trainer te vinden dus super dat je met Tyrza zo goed uit de voeten kunt.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:18

Soms kan een les van een andere instructeur ineens veel verhelderen waar je al tijden mee zat. Doordat iedereen een andere kijk heeft leer je er altijd veel van, vind ik.
Dat is de lange reis toch wel waard geweest dan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:20

fijnhe? Ik heb ook zoveel opgestoken van de clinic. dingetjes waar ik idd met mijn oude instructeur al tijden in vast zat en die hij nu dus wel opgepakt heeft en door blijft doen. zoals het terugzakken in tempo in de zijgangen.Dat is sinds de clinic sterk verbeterd

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:27

Leuk! Ik ga zometeen naar Tyrza voor les Lachen Kben erg benieuwd!
Nadeel is dat we er wel een hele dag voor uit moeten trekken, aangezien het wel een uur รก anderhalf rijden is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:00

Foto's????

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:47

De manier waarop je haar les beschrijft geeft mijn instructrice ook les.. het lijkt wel of ze in de beestjes kan kruipen... echt heerlijk als je zo iemand gevonden hebt die dat zo goed over kan brengen.. ik heb echt bewondering voor die mensen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:59

Nou ben benieuwd of je Sven nu wat vlotter krijgt. Je houdt ons toch wel op de hoogte he?

En was je zo laat pas thuis gisteravond?