{NH} PNH iets voor ons?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

{NH} PNH iets voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 20:21

Ik lees hier steeds meer over PNH, en wordt steeds wat enthousiaster, maar ik ben van het type, eerst zien...
Is er iemand die een behoorlijk eindje op weg is met PNH, de benodigde tools (carotstick enzo Haha!) heeft, en een keer hierheen wil laten komen om met Jamaica (en/of hon) wat te doen, om mij te overtuigen?
Dus niet ik ergens heen en zien wat een ander paard doet, ik wil kijken hoe Jamaica (of hon) erop reageert


dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:13

Hai ik zou het ff aan kinglover vragen die kan je mischien wel helpen.
groetjes laura

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:07

Ik wil best eens langs komen hoor ( heb een carrotstick Haha!). Maar het zal niet echt spectaculair zijn om naar te kijken hoor. Mar kan je wel de 7 games uitleggen en hoe je die kan doen.

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:17

je kunt ook gewoon zelf bezig gaan, bij parelli gaat het erom dat de mens leert en ervaart, je moet het dus zelf ervaren om het leuk te gaan vinden, het paard spiegelt toch, dus laat bij jou heel wat anders zien dan bij iemand anders,
en stel dat er iemand komt die level 2 heeft, dan laat die iets zien wat jij nog allemaal moet leren,
dat werkt dus niet echt. je hebt dan nooit gelijk hetzelfde resultaat,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:55

Je kan natuurlijk wel komen kijken bij (een van) onze playday(s)!
Zaterdag (morgen dus al!) is er een parelli-speeldag in Wageningen.
Er komen ongeveer 8 mensen meedoen met hun paard.
En over anderhalve maand is er waarschijnlijk weer zo'n dag.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:39

hey calippo, wat doen ze daar dan, en wat gebeurd er op zo'n dag, ik neem aan dat het niet onder begeleiding is van een instructeur, maar kun je er gewoon heen met je paard, of moet je je opgeven en betalen?

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:25

kinglover schreef:
hey calippo, wat doen ze daar dan, en wat gebeurd er op zo'n dag, ik neem aan dat het niet onder begeleiding is van een instructeur, maar kun je er gewoon heen met je paard, of moet je je opgeven en betalen?


Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:47

Hee, je kunt ook Lynn laten komen van naturalhorses.com Hij legt het allemaal heel duidelijk uit en laat het dan ook met Jamaica zien! Leuk, want hij kan je paardje ook leuk analyseren *LOL* Is best grappig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 23:52

Yep, maar Lynn kost geld, en aangezien ik nog puur aan het orienteren ben wat iets voor ons is, heb ik dat er (nog) niet voor over

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:58

Oh oke, dat begrijp ik. Uhm...nee ik weet verder niemand die het gratis doet....tsja...ikzelf, maar ik kan het niet zo goed (onzeker type... Knipoog )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 00:01

je hoeft voor mij echt geen volleerd instucteur PNH te zijn, ik wil een idee hebben wat het inhoudt (zien, dus niet lezen) en ik wil kijken hoe jamaica erop reageert.
Dan kan je zeggen, je leest, probeer het uit, maar hoe weet ik ofdat ik het wel goed doe? Ik weet niet wat ik moet doen als ze niet zo reageert zoals in het boekje/website beschreven stond

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:05

Ik denk ook dat je paard nooit in 1 keer 'goed' reageert. Bij Yen was het echt wel een leerproces hoor. Het gaat nooit helemaal volgens het boekje en ieder paard reageert weer anders. De ene is veel gevoeliger dan de ander.

Het is best wel een 'cultuurshock' voor een paard als je ineens met een touwtjehalster ed aan komt zetten en je ook als 'paard' gaat gedragen/ denken (bij wijze van spreken). Maar het is zeker de moeite waard Stef! Lachen Leuk dat je het gaat proberen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:12

Ik zou niet met Jamaica gaan "proberen"
Alle paarden reageren op PNH. De een wat sneller dan de ander. Alle paarden zijn verschillend, de een is gevoeliger dan de ander, de een pikt het sneller op dan de ander.
Stel dat Jamaica het wel snel oppikt, maar dat jij het niet leuk vind.
Dan ga je weer terug naar je oude manier van behandelen, denk je niet dat je paard daar vreselijk van in de war raakt?
Dat je je wilt informeren, is helemaal goed.
Maar gebruik je paard niet als proefkonijn.

Je suis Charlie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 00:18

Ik ga dus niet proberen, ik wil iemand die weet waar hij/zij mee bezig is, bezig zien met MIJN paard, dat dus nog volledig groen is betreft PNH

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:21

Ik denk dat je een betere indruk krijgt wat PNH inhoudt, en hoe ver je er mee kunt komen, als je een demonstratie ziet met een verder gevorderd paard.

Wat de PNH beoefenaar jou met een compleet groene Jamaica in de eerste sessie kan laten zien is alleen de friendly game. Geen porcupine game, geen squeezing game, geen jojo game.

Een demonstratie met Jamaica gaat je niet overtuigen wat PNH allemaal teweeg kan brengen...

Je suis Charlie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 00:23

overtuigd ben ik zelf al lichtelijk (na het zien van de foto's van Memory met haar fjord)
Is het alleen ook wat voor Jamaica? Of Hon?
Helaas lijkt het me ook niet geschikt voor een kleine beurs, als ik zo links en rechts de prijzen van tools of instructie eens bekijk...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:31

Hoeveel ben je waard voor jezelf? Je investeerd namelijk in jezelf. Er worden dure kleren aangeschaft, zadels, vakanties enz. Je betaalt per jaar duizenden Euro's aan schoolgeld, als je een beetje regelmatig les neemt, honderden Euro's aan paardrijlessen.
En dan die cursus er niet van af?

www.parelli.nl


23 juli Introductie Partnership
Wanneer je geen Savvy System hebt, het level 1 concept uitgelegd en gedemonstreerd.
Locatie: Thuisbasis Parelli Nederland, Oostburg (Zld.)
Kosten deelnemer € 80,- p.p. incl. Lunch

Je suis Charlie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 00:37

Cassidy schreef:
Er worden dure kleren aangeschaft, zadels, vakanties enz.
Je betaalt per jaar duizenden Euro's aan schoolgeld, als je een beetje regelmatig les neemt, honderden Euro's aan paardrijlessen.


Nop, dat betaal ik dus allemaal niet. Het is overigens geen kwestie van geld uit WILLEN geven, maar van geld uit KUNNEN geven

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:39

Als je iets echt wilt, dan lukt het je ook...je zult ervoor moeten sparen.
En om te gaan kijken zonder paard, gewoon om te zien wat het inhoudt, ben je op zo'n avond 5 Euro entree kwijt. En als je met iemand meekunt als groom, misschien wel gratis?

Je suis Charlie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 00:41

Dan nog cassidy, met een demo avond ben je er niet, het pakket wat nieuw 249 euro kost.... Ok, incl tools, maar dan nog....
Lessen a 40 euro... (Lynn) etc

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:44

Hallo, we hadden het eerst nog over kijken, weet je wel?

Er zijn goedkopere manieren om de materie onder de duim te krijgen, daar hoef je geen pakket voor te kopen.
Neem anders een contact op met IKKE hier op bokt. Ga eens wat tijd besteden aan het lezen van andere forums dan bokt, ik denk dat je alleen daar al heel veel aan gaat hebben. Op yahoogroups heb je er legio.

Maar ga nu niet zielig zitten piepen dat het allemaal zo duur is, en daarom voor jouw niet weggelegd.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:50


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:55


Je suis Charlie.


callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 01:08

Een ervaren persoon die voor het eerst parelliet met een "groen" paard kan de eerste keer wel degelijk alle games met dat paard doen. Maar dan spreek je wel over evaren, dus niet iemand die alleen maar L1 heeft.

Het leukste en leerzaamste lijkt me wel om te kijken op een dag/clinic/les waar mensen bezig zijn van verschillende niveaus, zodat je een indruk krijgt van hoe je begint, maar ook van wat je ermee kan bereiken.

Onze playday wordt bij succes ongeveer om de 6 weken herhaald. Wellicht steeds met andere paarden, en de volgende keer misschien ook met Eddy erbij.

Deze eerste playday zat al heel snel volgeboekt (8 paarden=maximum) anders had ik op bokt nog kunnen vragen wie er mee wilde doen.
Voor de volgende keer, zal ik wel gelijk een oproepje op bokt zetten!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 01:11

Callippo, als iemand wil kijken bij de playday, is dat aan kosten verbonden?

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 21 bezoekers