bruggetje zelf maken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

bruggetje zelf maken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 23:39

Wie heeft er dat al gedaan?
Hoe moet ik daar aan beginnen. Weet er iemand een goede foto waar ik alles duidelijk op kan zien zodat mijn nonkel dat kan namaken?
Ook zoek ik hetzelfde voor het poortje.
Wie o wie kan mij helpen
Duidelelijke foto's zijn ook altijd welkom op silvyh@hotmail.com
Bedankt


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:01

Ik denk dat je al met een paar planken op de grond een heel eind komt. Het paard moet gewoon eraan gewend raken dat hij ergens op moet stappen wat hol klinkt.

Voor de rest zijn er eigenlijk geen echte richtlijnen hoe de brug eruit moet zien.

Voorbeelden zie je hier:

http://www.mountainmagicranch.com/obstacles.htm

Of:

Afbeelding (beetje smal)


Maak de opstap niet te hoog, zodat het paard zich niet kan bezeren als het er aan de zijkant weer vanaf stapt.

Foto van een brug in een wedstrijd: http://www.walking-horse.com/showcase/G ... arles.html

Het hek moet breed genoeg zijn dat je paard er zijwaarts doorheen kan zonder dat hij zijn achterwerk stoot. De deur moet naar beide kanten kunnen opengaan.

Je suis Charlie.

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:27

Hoi.
Heb het even opgezocht in het WRAN regel boek. Een brug moet minsten 90 cm breed en minstens 250 cm lang zijn. Verder moet deze stabiel en veilig zijn. Dit zijn dus de afmetingen . Verder staat er niets bij. Je kunt dus als beginnen met een plaat op de vloer met deze afmetingen. Eventueel iets aan de zijkant erlangs zetten( pionnen met lint?) en je hebt eigenlijk al een brug. Voor de poort staat dat deze minimaal 250 cm hekbreedte moet hebben. De verdere uitvoering ligt aan je eigen fantasie.
Hopenlijk kun je hier iets mee.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:43

Ik heb er laatst zelf 1 gemaakt. Een vlonder eigenlijk, want er zitten (nog) geen leuningen aan.
Hij is 280 lang en 90 breed. Hij is wel zwaar want ik heb hem gemaakt van dat vlonder-tuinhout. Een sjouw om hem in de bak te krijgen, maar het werkt heel leuk!!
Ik heb nog geen foto's, maar wellicht komt dat dit weekend.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 16:49

ik wacht op foto's

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:50

wij hebben op stal ook gewoon een "brug" van een vlonder om op te oefenen en in een wedstrijd staan er tonnen naast...
de site van stal waar deze foto staat ligt er nu uit Scheve mond , maar morgen plaats ik wel ff een foto in dit topic... Schijnheilig
wij oefenen trouwens ook op een fel blauw zijl (daar moeten ze dan ook overheen) omdat iedere keer die "brug" pakken een beetje veel werk is Schijnheilig

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 07:08

Nou, zo'n zeiltje heb ik dus ook, maar pak toch sneller mijn brug hoor....
Mijn paard "durft" namelijk niet over het zeil, tenzij..... ik de brug eroverheen leg Frusty
Dus moet ik steeds met zeil EN brug slepen. Dán liever alleen met de brug Clown

Maar ja, mijn paard is nu eenmaal maf ... Lovers

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 07:57

En wat doe je nu als je een zeil op de wedstrijd tegenkomt?

Als je paard niet over het zeil heen wil, is dat een reden om daar nog eens extra op te gaan oefenen....

Je suis Charlie.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:46

Nou, als ik het nu tegenkom op een wedstrijd, heb ik echt dikke pech. Dan doe ik het zeiltje dus niet. JAmmer dan Lachen

Het vervelende is, dat ik niet het idee heb dat hij het eng vindt. Hij heeft zich gewoon voorgenomen dat hij er niet overheen gaat en dat is veel lastiger, want wat Banish eenmaal in zijn hoofd heeft, gaat er niet snel weer uit. Boos!

Wachten en ervoor zetten en hopen dat hij er uiteindelijk overheen gaat, heb ik opgegeven. Ik ben het nu anders aan het proberen.

Ik ben het heel voorzichtig aan het opbouwen. Ik doe nu alsof het een sloot is met een brug eroverheen en dan schuiven we het zeil steeds wat verder onder de brug uit.

En soms lukt dat, soms wat minder goedm,, maar hoe vaker hij dat zeil ziet, hoe makkelijker het moet gaan uiteindelijk.... toch Verward
En anders: ............... iemand nog tips?????????

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:07

kijk eens of het de kleur of het materiaal is. Sommige paarden vinden oranje zeilen eng en blauwe niet. Dan weet je waar je op kunt oefenen. Of laat een ander paard waar hij bevriend mee is er eerst overheen lopen. Vaak gaan ze samen wel als ze alleen niet durven. Zo oefenen wij ook altijd enge dingen met een 2,5 jarige op stal. Lois lekker los erbij en de kleine overal overheen laten lopen. Hij ziet zo dat de ander altijd in de buurt is en is dan niet zo onzeker.

Niets zo charmant als een paard in her land.

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:14

Neem een groot 'eng' zeil (4x4) en leg daar hooi op.
De honger wint het van het 'enge' Clown

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:25

Of werken met comfort en discomfort. Zodra hij (in het begin dan) ook maar richting het zeil kijkt geef je rust. Zodra hij de andere kant op kijkt of wat dan ook dan ga je discomfort geven, dus van alles vragen. Dan probeer je weer richting het zeil en als hij dan kijkt of richting het zeil loopt weer rust geven. etc etc etc

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:21

Dat van die kleur maakt niet uit denk ik. Jos had een oranje en ik een blauwe die aan de "achterkant" bruin is. Alledrie de kleuren vindt ie eng.

Ik dacht er ook al aan om het zeil niet zo groot te maken. Dus in vieren gevouwen neergelegd, maar dan gaat hij springen...
Clown

Dat van die comfort van Cornelie kan ik ook nog wel proberen ja, maar in principe doe ik dat wel geloof ik. Ik zet hem voor het zeil neer en als hij ervanaf wil draaien of kijken, doe ik van alles, en zodra hij weer inn de juiste richting staat, laat ik los. Maar dat is nog wel wat uit te breiden misschien.

En dat van SM met dat eten.. Wortels en appels heb ik erop gehad. Ik ben zelf in het midden gaan zitten (een appel etende Extreme duivel ) maar meneer bleef er alleen maar omheen lopen.

Ik vrees dat het toch kijken wordt wie de langste adem heeft...
Soms ben ik dat... Knipoog

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 23:44

ik had een tijdje geleden een grote 'enge' karton voor de stal van mijn pony gelegd. Hij kreeg steeds eten in zijn stal dus moest hij er wel over. De eerste keer heeft hij niet gegeten maar na 2x ging hij erover alsof hij jaren niets anders deed. De karton wat laten liggen en na enkele dagen liep meneer er gewoon over zonder er naar om te kijken. Kan je misschien eens proberen. (Wel saddistisch hé Schijnheilig )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:46

Zeiltje idd niet te klein maken.

En het ligt er helemaal aan hoeveel honger je paard heeft...probeer hem eens alleen maar op het zeil te voeren? Handje biks aan de rand leggen, en ieder keer een beetje verder opschuiven tot hij echt op het zeil moet stappen. Desnoods een dag niet te eten geven (is helemaal niet sadistisch hoor)

En Banish, ieder keer als jij bij een wedstrijd het zeiltje niet neemt, heeft je paard gewonnen. Start dan geen wedstrijden. Zorg dat het thuis goedgaat voordat je aan een wedstrijd deelneemt.

Je suis Charlie.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 10:59

Een dag geen eten geven is geen optie. Hij staat de hele dag op het land, dus honger heeft ie echt niet Vork

En als ik het starten op een wedstrijd van dat zeiltje moet laten afhangen, duurt het nog wel een jaar voordat ik aan een wedstrijd mee kan doen.
En er zijn wedstrijden genoeg waar ze geen zeiltje neerleggen, dus wat dat betreft Haha!
Gelukkig gaan de andere onderdelen wel meestal netjes en beheerst. En als meneer dan alleen het zeiltje niet neemt, mag hij wat mij betreft gewonnen hebben hoor, daar zit ik niet mee Lovers Bij de andere onderdelen heb ik dan immers al "gewonnen", dus dan heb ik een hogere overall score dan hij Knipoog

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:51

banish schreef:
Een dag geen eten geven is geen optie. Hij staat de hele dag op het land, dus honger heeft ie echt niet Vork


Tja, hoeveel waarde hecht jij aan een goed gehoorzaam paard? Ook en juist bij het zeiltje?

Wat ik uit andere berichten van jouw over Banish opmaak is dat je af en toe je handen aan hem volhebt, of laat mijn geheugen me nu in de steek? Hoe consequent wil jij zijn met het de ene keer wel, en de andere keer niet accepteren van een bepaald gedrag?

Als jij echt wilt dat je paard over dat zeiltje heengaat, en hij staat normaal buiten, dan zet je hem toch een dag binnen als daar de mogelijkheid toe is? En dan kun je wel controleren wat hij op die dag eet.

Enfin, het is jouw paard, dus jouw feestje.

Je suis Charlie.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:58

Citaat:
Hoe consequent wil jij zijn met het de ene keer wel, en de andere keer niet accepteren van een bepaald gedrag?

Nou, ik ben heel consequent met banish en daardoor is hij in omgang ook een fijn paard. Lovers
Ja, hij heeft een eigen willetje, maar dat vindt ik juist ook weer in zijn voordeel spreken.
Het duurt wel wat langer, maar we komen volgens mij echt wel over dat zeiltje heen.

Citaat:
Als jij echt wilt dat je paard over dat zeiltje heengaat, en hij staat normaal buiten, dan zet je hem toch een dag binnen als daar de mogelijkheid toe is? En dan kun je wel controleren wat hij op die dag eet.

Is een leuke tip, maar ik ga hem niet een dag binnenhouden om hem geen eten te geven zodat hij over een zeiltje kan lopen. Dat is gewoon niet mijn manier.
Binnen houden terwijl zijn vriendjes naar buiten gaan, is voor mij (en hem) gewoon géén optie. Daar wordt hij alleen maar boos van en geloof me: met een boze banish kom je niet over een zeiltje. }>
Het is een keurig opgevoed paard, maar af en toe moet je een compromis met hem sluiten. En soms moet je heel slimme foefjes bedenken om hem te slim af te zijn. (vandaar dat alle tips welkom zijn, zodat ik zelf kan kijken wat bij mij wel en wat niet uitgeprobeert gaat worden.
Dus: dankjewel voor de goedbedoelde tip, maar ík ga het niet gebruiken. Maar misschien heeft iemand anders hier wel weer wat aan.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers