hoefsmid omgeving Rotterdam/Rhoon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

hoefsmid omgeving Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 12:49

Hoi, Ben op zoek naar een goede hoefsmid in de buurt van Rotterdam/ Rhoon. Dus als iemand er een weet voor me ...

Groetjes


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:54

dan moet je arthur nemen telefoonnr: 0612790363

is een goeie.. hij doet ook de hele manege bij ons

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 20:51

kan je me vertellen waarom hij goed is? Denkt hij mee als je paard geen goede voeten heeft en heeft hij daar oplossingen voor?

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:58

Kees Groenewege. Dat is echt de beste!!

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 21:04

Kan je me wat meer vertellen easter?

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:28

easter schreef:
Kees Groenewege. Dat is echt de beste!!

Ja die hebben wij ook zijn zoon (die ook hoefsmid is en óók kees heet haha) staat zelfs bij ons op stal.

Hij denkt heel goed mee, luistert naar je en zegt dan wat hem zelf het beste lijkt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:21

easter schreef:
Kees Groenewege. Dat is echt de beste!!

Ik persoonlijk vind hem niet zo.
Een ijzer onderleggen en bekappen kan hij goed, maar een voetenstand corrigeren... dat is niet zijn sterkste punt.
En afspraken nakomen al helemaal niet Lips are sealed (maar ik geloof dat dat echt een probleem van hoefsmeden is, kunnen geen agenda lezen en klok kijken!).

Heb zelf Barry de Vreede aangeraden gekregen hier op bokt. Hij heeft mij jonge ding nu 1 keer bekapt en dat ging allemaal naar volle tevredenheid. Maar die komt wel van de andere kant van Rotterdam vandaan, Rotterdam/Delft.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:54

Kleintje"]
[quote="easter schreef:
Kees Groenewege. Dat is echt de beste!!

Ik persoonlijk vind hem niet zo.
Een ijzer onderleggen en bekappen kan hij goed, maar een voetenstand corrigeren... dat is niet zijn sterkste punt.
En afspraken nakomen al helemaal niet Lips are sealed (maar ik geloof dat dat echt een probleem van hoefsmeden is, kunnen geen agenda lezen en klok kijken!).

Heb zelf Barry de Vreede aangeraden gekregen hier op bokt. Hij heeft mij jonge ding nu 1 keer bekapt en dat ging allemaal naar volle tevredenheid. Maar die komt wel van de andere kant van Rotterdam vandaan, Rotterdam/Delft.
[/quote]

200% mee eens!
Mn pony heeft nog nooit kreupel gelopen, tot ze door Groenewegen werd bekapt (de vorige smid was bezig met corrigeren van beenstand en meneer zetten hem in 1x weer even terug in de oude stand, en bedankt daar waren we al een jaar mee bezig).

Ik heb nu Barry en das een moordgozer. Denkt super mee met probleem hoeven, is goudeerlijk en altijd op tijd (ook belangrijk). Voor mij geen andere meer.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:27

Ik vind Arnold Schenk wel een goede, die komt bij ons op stal. Ik Belgie had ik een heeele goede, maar nu moet ik dus een andere vinden. Ik ging eerst altijd nar v Soest, maar dan reed ik met mijn paard naar Bodegraven. Heel veel smeden kunnen er wel een mooi ijzertje onder slaan, maar echt corrigeren wanneer dat nodig is.. De meeste kijken niet eens hoe je paard loopt!! Die pakken de voet en beginnen..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:51

Wij hadden voorheen altijd Niek van den Bout op de kinderboerderij. Daar waren we ook erg tevreden over. Hij neemt de tijd, en denkt ook erg goed mee.

Tegenwoordig komt hij niet meer bij ons, want ze worden nu via de gemeentelijke kinderboerderij gratis bekapt. Dit is wel minder goed werk, waarschijnlijk omdat het voor ons gratis gaat. ( de man zal wel via de gemeente betaald worden) Nu in een half jaar tijd staat de pony met zorgvuldig beslagen hoeven met zolen weer blootvoets in de paddock. Ik weet jammer genoeg de naam niet van die man.

Maar Niek is een goeie. Kwam ook speciaal voor onze twee ponytjes uit Rotterdam, en deed er rustig anderhalf uur over om er 2 ijzers met zolen onder te slaan, omdat de pony op dat moment moeilijk lange tijd op drie pootjes kon staan (hoefbevangen geweest).

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:05

Ik had ook Barry de Vreede, dat is een hele fijn goed iemand, hij heeft mijn paarden ook altijd gedaan, en hij adviseert ook heel goed en in het begin trapte die van mij zelf zijn ijzers eraf en toen belde hij mij op van joh zullen we hem anders iets andere ijzers doen zo en zo, scheelt je ook weer geld ivm dat hij anders bijna om de 2 wkn op de stoep stond, nou dat hoor je niet vaak. Ik vind het een aanrader en ook je belt en hij komt en dat is niet bij iedere hoefsmid zo... succes

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:37

Vraag je wel eerst of de smid een lekkere kont heeft???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:44

Ook daar moet je arnold voor hebben.. hihi. persoonlijk let ik er niet zo op, maar ik weet wel dat de manegeeigenaar zijn personeel altijd VER weg stuurde omdat er anders van werken weinig kwam hahaha

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:23

whahaha Barry moet hier zo om lachen, ik zei laatst dat hij op bokt zo bekend was, gratis reclame. wat wil je nog meer.

maar hij werkt netjes en je kunt een tijd met hem afspreken. je moet alleen wel even de tijd er voor nemen.
hij werkt niet echt snel, en blijft maar door kletsen

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:26

Vippie schreef:
200% mee eens!
Mn pony heeft nog nooit kreupel gelopen, tot ze door Groenewegen werd bekapt (de vorige smid was bezig met corrigeren van beenstand en meneer zetten hem in 1x weer even terug in de oude stand, en bedankt daar waren we al een jaar mee bezig).


Mijn paardje had artrose en ze ging steeds slechter lopen. Kees legt het ijzer iets anders en ze liep weer alsof er nix aan de hand was. Als dat ijzer nie meer hielp, probeerde hij weer wat anders. Ze heeft bv. op silliconen gestaan, zooltjes gehad, het ijzer achterste voren eronder gehad. Steeds hielp t een hele tijd en als t nie meer werkte, probeerde hij wat anders.
Als we kees niet hadden gehad, had ze nooit zo oud geworden!!!!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:30

Heb ook arnold schenk. ben erg tevreden over hem. Heeft azaz zijn beenstand helemaal weer goed gekregen. En nu doet hij woody ook perfect. En inderdaad hij ziet er ook niet slecht uit

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 07:25

easter schreef:
Mijn paardje had artrose en ze ging steeds slechter lopen. Kees legt het ijzer iets anders en ze liep weer alsof er nix aan de hand was. Als dat ijzer nie meer hielp, probeerde hij weer wat anders. Ze heeft bv. op silliconen gestaan, zooltjes gehad, het ijzer achterste voren eronder gehad. Steeds hielp t een hele tijd en als t nie meer werkte, probeerde hij wat anders.
Als we kees niet hadden gehad, had ze nooit zo oud geworden!!!!

Dan heb je het waarschijnlijk over oude Kees, want jonge Kees... nee, hoor, niet kijken naar een voet, gewoon beslaan en naar de volgende betalende klant!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:24

Ik heb ook Barry, en als die niet zou bevallen zou ik hem niet meer hebben he Haha!
Heeft alle geduld en tijd opgebracht met mijn jonge ding, en denkt ook lekker mee.

OOK kwa agenda wat toch moeilijk in te schatten is voor een hoefsmid is die altijd binnen bepaalde tijden.
Heeft zelfs afspraken omgedraait om iedereen tevreden te stellen en te kunnen helpen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:27

Ric segers , doet ook aan natrual horsmanship.. Ik heel rustig en heel goed!

Ynsie
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:30

ik moet natuurlijk is zijn, neem me niet kwalijk mensjes ben een beetje ziekies....

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:34

Met ric segers heb ik niet zulke goede ervaringen. En wel meer mensen niet geloof ik. Hij is inderdaad heel rustig maar beslaan kan hij niet

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:50

Leonie_M schreef:
Met ric segers heb ik niet zulke goede ervaringen. En wel meer mensen niet geloof ik. Hij is inderdaad heel rustig maar beslaan kan hij niet

Zo denk ik ook aan Bart Portegies.
Mondje bij zich, aardig, neemt de tijd... maar beslaan...
Pffff!!!

Hoorde laatst dat hij niet eens een hoefsmidopleiding heeft gedaan. Hij is gewoon begonnen.
Dus standaard een ijzer eronder leggen moet gaan, maar iets corrigeren.

Bij mijn verzekering zijn problemen met hoeven door verkeerd beslag door een niet gediplomeerde hoefsmid uitgesloten. Denk dat dit dus een belangrijke is als je hem als smid hebt!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:09

Ik ga voor Raymond Aarse uit Mijnsherenland

Hij heeft het vak geleerd bij Van Nassau, die weer bij de kliniek in Roosendaal is aangesloten.. Goedkoop is hij niet, maar ik heb hem dingen bij paardenvoeten zien doen, die niemand hem nadoet..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:31

Bart Portegies is wat mij betreft een prima hoefsmid... hij heeft Banjer altijd prima beslagen en bekapt.... Lachen Hij heeft een opleiding gevolgd maar nooit examen gedaan heb k begrepen.

Ik heb zelf nu Jeroen v/d Wiel... een prima smid, met lekker kontje... *LOL*
maar ik wil Banjer natuurlijk laten bekappen en dat doet hij niet....

Ik heb goede verhalen gehoord over ene Iwan... en ik wil Lynn Apple (www.naturalhorses.com) ook vragen....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, IASCrawler, Jennifer_S, YandexBot en 121 bezoekers