Volgens mij gaat het niet goed met Nevada

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 22:35

Ik zal bij het begin beginnen, das wel makkelijk!!!

Begin februari heb ik Nevada(mijn Andalusische merrie van 5 jaar) op een zondagmorgen, losgooide in de bak samen met mijn andere paarden, heeft ze na het rollen een verkeerde beweging gemaakt met haar rechterachterbeen, en waarschijnlijk met het omhoog komen! Nou ze liep dus kreupel ik het even aangekeken, na een paar passen was het al iets minder dus ik heb nog een tijdje staan wachten! en het ging niet helemaal over! Nou ik heb haar toen afgespoten en een week lang iedere dag alleen maar gestapt 2x een half uur, en het been afgespoten, na een week kwam er niet echt verbetering dus ik heb de veearts ingeschakeld en die kwam langs, hij gaf het advies om toch foto's van d'r been te laten maken, nou ik dat gedaan (tja je wilt toch het beste voor je paard, kost je handen vol geld maar oke) , een week later kreeg ik de uitslag, ik heb die week ookalleen maar gestapt en nu blijkt dat er bot splinters daar ergens zijn vrijgekomen, maar met veel rusten bepaalde medicijnen kan je die botsplinters laten verteren, haar pees was door die botsplinters ook beschadigd. 5 weken rust en stappen 3x per dag een half uur, mag onder het zadel maar ook aan de hand, en geen scherpe bochten en wendingen maken! Tja dat meot je Nevada zeggen, rustig blijven stappen onder het zadel, dat kan ze neit! Maar oke, na 5 weken weer de veearts en ze liep zowaar niet kreupel meer en volgens de veearts was het probleem opgelost, maar ik moest haar wel rustig opbouwen en goed in de gaten houden oke dat doe je dan..... is het 3 maanden lang goed gegaan! Dus ik dacht van nou we gaan naar een keuring dat moet lukken.... op het terrein waar de keuring plaats vond, zag mevrouw iets engs... en die schrikt en steigertd, nou ja oke kan gebeuren ik haar weer gerustgesteld, de keuring ging goed, we waren 8e geworden geloof ik van de 20 of zoiets dan mag je niet klagen! Maar oke, ik kom terug met de trailer en ze stapt de trailer uit en ik zet haar in de bak kan ze ff lekker rollen en ze gaat de stal in. Devolgende morgen komt ze hinkte haar stal uit, haar rechtervoorbeen hjelemaal dik, tja ik de veerarst gebeld en die zei ga maar naar Utrecht, leukkkkk nog even en we nemen een abonnement daar!! Nevada kwam bijna de trailer niet in! Ze heeft een week in Utrecht gestaan voor onderzoek en na 3 dagen liep ze vrijwel weer goed zonder dat er iets gebeurd was, van onderzoeken, medicijnen of iets dergelijks, zij haar na die dagen onderzocht en ze konden niets vinden! Nevada komt weer thuis alles gaat weer goed totdat ze in de wei een kuil aan het graven is en opgegeven moment schrikt en ja hoor het is weer gfeest, mevrouw loopt kreupel ik de veearts gebeld (na het weer een paar dagen aangekeken te hebben) Hij gaf me medizijnen. EN zei dat dit vaker voorkomt dus dit had ook bij een ander paard kunnen gebeuren. Nou ja je krijgt toch de bibbers.... ik ben aan eht rijden donderdag en ze maakt een misstap, veel kan je natuurlijk niet verwachten van een paard wat net ruime een jaar onder het zadel loopt! Dus..... ze lipe vrij goed daarna maar evenlater loopt ze niet goed, nou ja weer het zelfde verhaal even aankijken en stappen en afspuiten.... vrijdag liep ze niet zo lekker, zaterdag ook niet echt, zondag ierg kreupel, maandag weer minder kreupel en vandaag niet of nauwelijks en morgen.... kweenie hoor ik heb een vreemd voorgevoel ik denk dat ze niet lang meer leeft het gaat absoluut niet lekker met d'r en ze eet ook niet zo als altijd, heeft niet veel fut en glanst neit zo duz.... ik heb de veearts gebeld vandaag en hij zou donderdag langskomen als het nog niet over is morgen en dan misschien weer fotos' maken en dan komt er een uitslag die psotief kan zijn maar ook negatief en bij de laatste...... Verdrietig ach nou ja jullie begrijpen het wel. Volgens mij heb ze alleen veel pijn!!!! En dat kan ik niet aanzien Huilen maar goed ik laat jullie wel weten hoe het verder gaat, maar ik moest het gewoon ff kwijt aan paardenfans!!!!


prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 22:48

Heel veel sterkte en succes bij de foto's laten maken en we hopen allemaal met je mee dat het allemaal meevalt. Veel sterkte van mij.
Groetjes wendy Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 23:48

vervelend als je paardje wat heeft he? Ik weet het nog zo goed toen Julius kreupel was. Hij moest toen zes weken op stal staan. uiteindelijk ging het na twee weken al goed en mocht ik rustig met hem stappen. onder het zadel mocht ook maar ik mocht dus niet longeren o.i.d. Tja vertel maar eens tegen een paard dat ie rustig moet doen.

meneer heeft een flinke tijd gebokt tijdens het rijden (een paar weken lang) maar gelukkig kwam de kreupelheid niet terug.

Maar ik weet dat je je zorgen maakt. veel sterkte hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 10:10

Ze loopt weer kreupel maar nu erger, de veearts is al langsgeweest en ik moet vanmiddag naar Utrecht met Nevada! Ik laat het jullie nog weten hoe het gaat verder!!! Verdrietig Verdrietig

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 18:09

veel sterkte en ik zal duimen voor je!!!!


Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 18:19

Bedankt maar ik kom net terug van Utrecht enheb net gegeten ik heb Nevada ff in de bak gezet. De artsen hebben gezet dat ze vermoeden dat haar kreupelheid komt omdat ze een verkeerde afzet heeft gemaakt o.i.d. met opstaan, steigeren of wat dan ook er is een botje gescheurd wat niet meer wil genezen. Ze hebben nu weer foto's genomen en morgen krijg ik de uitslag (spoed) waarschijnlijk kan dit alleen door een operatie verholpen worden maar de kans dat ze dan geneest is minimaa. Haar been is dan zo zwak en broos geworden dat ze een kans van bijna 10% geven dat ze hier goed, gezond, zonder pijn uit komt. Dus eigenlijk heel klein!!! IK kan nu 3 dingen doen haar in laten slapen, laten leven en geen operatie of opereren. , bij de 2e heeft ze ongeloofelijk veel pijn emt als gevolg pijnstillers, (zware), maar dat werkt op een gegeven moment ook niet meer. Ik kan haar dus laten opereren en ik zou het gelijk doen als die kans niet zo kein was. Nu heeft ze nog niet zoveel pijn, maar morgen kan het al veel erger zijn.
Watr zouden jullie doen?????

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:54

mmhh moeilijk hoor. Ze is natuurlijk je beste maatje maar je wilt ook het beste voor haar. Wat heb je nog aan haar als ze de hele dag op medicijnen moet leven heeft haar leven dan nog waarde Verward voor haar.
Vooral omdat ze pas 5 jaar is zit jij dus met de rest van haar leven met dit paard wat dus rustig moet blijven toch niet eerlijk eigenlijk?
Zelf zou ik haar een spuitje laten geven het is hard maar hetis niet leuk om haar met pijn te zien. Ik denk ook dat het voor jullie beide beter is.

Vraagje: is ze nog geschrikt voor de fokkery?

Heeel veel succes morgen praat veel met de DA's daar vraag hun de oren van hun hoofd als het moet.
Succes met deze zware beslissing ik woon/werk in Utrecht dus als je nog wat kwijt moet stuur me dan maar een PB.
Verdrietig

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:58

Als ze ook pijn heeft zonder dat jij er op rijdt dan zou ik haar laten inslapen (naar de slager brengen in mijn geval).

HEt paard heeft hier namelijk echt niets aan.

Als ze geen of weinig pijn heeft als je haar niet berijdt dan zou ik haar met pensioen sturen.

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 21:36

NEVADA STAAT HIER BIJ IN THE PICTURE!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hooi, IASCrawler, Liesje89, Plonspony, Vagabondo, Vinny12511 en 130 bezoekers