Wat kost een paardenfotograaf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Wat kost een paardenfotograaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 23:04

En dan bedoel ik niet arnd bronckhorst of iets dergelijks, maar ik wil gewoon graag een heeeeeele mooie foto van men paard en ik denk niet dat me dat zelf lukt/ dat er iemand is die er vrijwillig een dag in wil steken want we zouden nou al elk jaar foto's gaan maken en gebeurt toch weer niet Huilen
Maar goed, bvd!


ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 00:15

Goh, nog een voordeel van de NVVR, er worden dan zelfs ongevraagd mooie foto's van je paard gemaakt *LOL* en als je dan een lieve vriendin hebt, dan krijg je er nog een tekening van ook.
Ik weet niet waar je woont, maar als dat in mijn omgeving is, misschien is er dan wel iets te regelen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 00:17

zelfs een foto graaf moet geluk hebben dat alles goed lukt en je pony net mooi loopt
gewoon veel foto's maken/laten maken
en dan zit er vanzelf wel es een hele mooie tussen

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 03:29

Gewoon heel veel foto's maken en dan zit er vast wel eentje bij die mooi is (hierbij digi het handigst).

Karnat is er eindelijk!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:50

Biebel hier op bokt en HorsePleasure kunnen hele mooie foto's maken, die hebben er ook het materiaal voor. Misschien dat je hen eens kunt PB en.

:evaw:

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:32

Bodien schreef:
zelfs een foto graaf moet geluk hebben dat alles goed lukt en je pony net mooi loopt
gewoon veel foto's maken/laten maken
en dan zit er vanzelf wel es een hele mooie tussen


Ligt eraan.. als je een prof hebt.. Een gewone fotograaf moet het idd vd toevals shots hebben, maar een goede sportfotograaf is sneller, en getrainder, en heeft er meer oog voor.. heb ik me laten zeggen..
Ik heb heeel veel mazzel dat mijn vader sportfotograaf is. Ik heb dan ook twee foto's van 1 bij 2 meter op mijn kamer, en drie kasten vol met foto's. . Het enige nadeel is dat mijn vader het wel geweldig druk heeft, en ik soms erg lang moet zeuren voor wat nieuws. Of ik moet een feyenoordlogo op zijn kont plakken, dan is ie er zo bij hahaha.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:59

Bel eens een fotostudio in de buurt en vraag het eens?.

Neem er dan wel eentje die proffessioneel bezig is en niet half half. Er lopen een hoop van die mensen rond waar je maar van moet afwachten wat het wordt. Ene als hij met een Hasselblad komt is het in iedergeval een top fotograaf. Voor goede mooieen scherpe kwalitatieve foto´s is digitaal nog niets en analoog gewoon beter.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:29

ikke schreef:
Goh, nog een voordeel van de NVVR, er worden dan zelfs ongevraagd mooie foto's van je paard gemaakt *LOL* en als je dan een lieve vriendin hebt, dan krijg je er nog een tekening van ook.
Ik weet niet waar je woont, maar als dat in mijn omgeving is, misschien is er dan wel iets te regelen.


Ik ben er al een tijdje over aan het denken foto's van mijn paard te laten maken, enneh... woon in Wintelre (paard staat in Hoogeloon). Valt er iets te regelen?

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:59

manon_lin"]
[quote="ikke schreef:
Goh, nog een voordeel van de NVVR, er worden dan zelfs ongevraagd mooie foto's van je paard gemaakt *LOL* en als je dan een lieve vriendin hebt, dan krijg je er nog een tekening van ook.
Ik weet niet waar je woont, maar als dat in mijn omgeving is, misschien is er dan wel iets te regelen.


Ik ben er al een tijdje over aan het denken foto's van mijn paard te laten maken, enneh... woon in Wintelre (paard staat in Hoogeloon). Valt er iets te regelen?
[/quote]

Jawel hoor, voor de prijs van de foto's en een kleine vergoeding voor de reiskosten is er wel iets te regelen. In augustus ben ik weer terug van vakantie, PB me dan even voor een definitieve afspraak.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:09

In Hasselt Belgie woont Natalie Veekmans. Zij is een prof. fotografe. Heb al verschillende foto's gezien en die zien er prachtig uit. Ikzelf ga met mij paardje begin juli daarnaar toe. Zij kan overigens ook naar jou komen, maar dat moet je zelf afspreken. Voor 10 foto's, mooi verzameld in een boekje, vraagt ze 135 euro. Volgens mij doet zij ook alleen maar dieren fotograferen, maar dat weet ik niet zeker. Ze is iig super! Voor haar telefoonnummer moet je maar PB-en. Groetjes

Er is genoeg voor iemands behoefte,
Er is nooit genoeg voor iemands hebzucht!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 12:54

ikke schreef:
Jawel hoor, voor de prijs van de foto's en een kleine vergoeding voor de reiskosten is er wel iets te regelen. In augustus ben ik weer terug van vakantie, PB me dan even voor een definitieve afspraak.


Aan hoeveel moet ik dan denken?? Ik ben net student af en nog werkeloos, vandaar. Kan ik er nu alvast rekening mee houden .

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:17

Ik heb Arnd een keer een mail gestuurd en kreeg dit terug:

Over het algemeen fotografeert Arnd voor de redactie van bladen,
maar een heel enkele keer maakt hij ook foto's voor particulieren.
Uiteraard is het erg leuk een mooie set foto's van uw nieuwe aanwinst
te laten maken.

De kosten voor deze opdracht bedragen:

118 euro uurloon
59 euro reistijd
0,28 km km kosten
19,50 per film

59 euro per uur voor digitale afwerking
143,50 euro digitale foto-uren

Graag horen wij van u als u interesse heeft in het laten maken van
deze opdracht.

*Ching Ching*

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:30

CielitoLindo schreef:
Ik heb Arnd een keer een mail gestuurd en kreeg dit terug:

Over het algemeen fotografeert Arnd voor de redactie van bladen,
maar een heel enkele keer maakt hij ook foto's voor particulieren.
Uiteraard is het erg leuk een mooie set foto's van uw nieuwe aanwinst
te laten maken.

De kosten voor deze opdracht bedragen:

118 euro uurloon
59 euro reistijd
0,28 km km kosten
19,50 per film

59 euro per uur voor digitale afwerking
143,50 euro digitale foto-uren

Graag horen wij van u als u interesse heeft in het laten maken van
deze opdracht.

*Ching Ching*


jeetje das echt duur!! ik zou dan gewoon ff wat meer in de buurt zoeken, een kennis ofzo die goed kan fotograferen. dan hoeven ze niet alemaal mooi te zijn, maar dat scheelt in ieder geval een heleboel geld!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:31

CielitoLindo schreef:
Ik heb Arnd een keer een mail gestuurd en kreeg dit terug:

Over het algemeen fotografeert Arnd voor de redactie van bladen,
maar een heel enkele keer maakt hij ook foto's voor particulieren.
Uiteraard is het erg leuk een mooie set foto's van uw nieuwe aanwinst
te laten maken.

De kosten voor deze opdracht bedragen:

118 euro uurloon
59 euro reistijd
0,28 km km kosten
19,50 per film

59 euro per uur voor digitale afwerking
143,50 euro digitale foto-uren

Graag horen wij van u als u interesse heeft in het laten maken van
deze opdracht.

*Ching Ching*


Mijn antwoord: Frusty
Dan maar geen foto's van meneertje Bronckhorst

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:36

mmm, al is het niet zo netjes reclame voor jezelf te maken...
Ik maak ook reportages van paarden, en niet onverdienstelijk al zeg ik het zelf. Voor voorbeeldfoto's kijk eens in mijn profiel en zoek eens bij ITP, daar staan aardig wat plaatjes van bv het NK dressuur te Nijmegen.
Verder kan ik zeggen dat ik professioneel werk oa ook voor Heijmans bouwbedrijf, Bata schoenen PSV en Porsche, ga zo maar door... (onze site www.panoramas.nl voor meer info).
Ik vraag opstartkosten van E20 en daarnaast per afgenomen foto een bedrag varierend van een 10x15 foto E1,70 tot een 25x38 foto E9,-. Vervoerskosten komen er nog wel bij.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:47

Jij had inderdaad erg mooie foto's. Ikzelf ken ook een proffesioneel fotograaf die binnenkort weer een keer foto's gaat maken van mijn paard voor zijn eigen dierenenceclopedie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:24

met een goede camera en zelf goed op de belichting letten (waar staat de zon, etc) kom je al een eind

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:32

dat valt tegen. Ik kan best redelijk fotograferen en heb de beschikking over een goede camera (Nikon F90) maar mijn man Haha! (doet fotovakschool) maakt echt goede foto's, dat is geen vergelijk meer.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:21

Ik heb een fotoreportage gedaan met Iwaldo door meneer Arjan van Bruggen, en dat zijn héle mooie foto's geworden (staan heir ergens op botk) Voor zo''n 20 foto's, twee uitevergrotingen en de shoot zelf was ik zo'n 200 euro kwijt.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 18:11

lieke2 schreef:
Ik maak ook reportages van paarden, en niet onverdienstelijk al zeg ik het zelf. Voor voorbeeldfoto's kijk eens in mijn profiel
Ik vraag opstartkosten van E20 en daarnaast per afgenomen foto een bedrag varierend van een 10x15 foto E1,70 tot een 25x38 foto E9,-. Vervoerskosten komen er nog wel bij.


mooie foto's moet je dan helemaal op de grond gaan liggen (bij die schimmel)? haha Ach gut
maare ik heb niet zon verstand van al die jargon, hoe werkt een 3d camera of heb je daar niks aan bij paarden? en digitale foto's is dat dat je er heel veel op kan slaan in je digitale ding en dan nog kan bepalen welke je afdrukt en voor die afdrukken bepaal je pas? Of is dat dat je kan filmen en dan het mooiste moment af kan drukken? of bestaat dat niet Verward lijkt me wel ideaal op zich. En ik woon bij Eindhoven richting helmond kweenie wat de vervoerskosten dan worden allemaal?
wat een vragen Schijnheilig

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:24

om alsnog even te reageren (kon tijdelijk niet inloggen op bokt), je moet er inderdaad soms wat voor over hebben voor de foto (dit geldt zeker ook voor degene die de foto wil...)
wij maken veel panoramas, maar dat gaat met een gewone camera. maar dit is niet echt iets voor paarden. inderdaad kan je bij een digi veel foto's maken, en alleen de afdrukken die je wil, betaal je ook daadwerkelijk. Ik film niet omdat je daar kwalitatief niet de beste plaatjes uit kan halen (foto's zijn beter van kwaliteit). Het zou wel kunnen, maar als je een vergroting zou willen, kan dit weer niet van een beeldje van de film.
Vervoerskosten zouden voor de richting van Helmond op zo'n E20 komen.

zie ook weer de foto's van Sonja bij ITP

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 11:45

Wat is een panorama-foto?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 11:53

Kijk even op http://www.edvanschaik.nl/ Hij komt binnen kort mijn paarden fotograferen, 60 euro voor 36 fotos, waarvan de 20 beste en 1 vergroting van jou worden. En reiskosten...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:06

bij ons kwam een keertje Marion Keyser foto's maken voor de Mensport, hij heeft hele mopoie foto's gemaakt en wij zouden afdrukken krijgen, het is al 2 jaar geleden, maar we hebben nog niets gezien (alleen in de Mensport) Verward

Ik sta nu op een andere stal en laatst was er een fotografe van ??? weet niet welk blad, maar wel een bekende, en die stond ongevraagd foto's temaken van mijn paard Haha! , iemand kwam het mij vertellen, dus ik zei: leuk ik wil wel een afdrukje, zal ik ook wel nooit meer iets van horen.

Tip voor leuke foto's: met een videocamera kan je met bepaalde software het beeld stilzetten en daar een foto van trekken, dan film je dus gewoon maar raak en er zit altijd wel een goed moment tussen!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 21:45

Moritz schreef:
Tip voor leuke foto's: met een videocamera kan je met bepaalde software het beeld stilzetten en daar een foto van trekken, dan film je dus gewoon maar raak en er zit altijd wel een goed moment tussen!


ja maar zoals lieke2 al zei hou je dan geen kwaliteit meer over Verdrietig
Maare mijn zus heeft een nieuwe vriend met een digitale camera, dus dat is gunstig
Het probleem namelijk als je die foto's professioneel laat maken bedacht ik me, is dat als ik later terugkijk naar foto's toch altijd denk van ohnee wat liep ie toen (nog Verward ) debiel Lips are sealed
duuusss moet je dat eigeniljk pas laten doen voordat je hem eventueel ooit verkoopt misschien


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers