Tea Tree

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Tea Tree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 21:08

Ik lees redelijk vaak hier op bokt over Tea Tree olie/balsem/zalf.
Waar kan je dat nou allemaal voor gebruiken bij je paard?
Ik heb vandaag een potje Tea Tree balsem bij de Tuinen gekocht (in principe voor mezelf) maar kan ik dat ook voor mn paard gebruiken of heb je daar speciale voor?

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:12

Hoe duur was t? Ik wil dat ook hebben!
Van de paardendrogist;
De geur van Tea Tree weert insecten af. Tea Tree wordt ook veel gebruikt op de huid ter ondersteuning van de afweer tegen een breed spectrum bacteriën, microben, virussen en schimmels.
Tea tree olie is één van de betere en meest gebruikte natuurproducten voor de huid. Tea tree olie wordt diep in de huid opgenomen en irriteert de huid niet. In tegenstelling tot veel andere (synthetische) producten, tast tea tree olie de gezonde cellen en de eigen lichamelijke afweerprocessen niet aan.

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 21:18

Euhmm.. t was best duur vond ik. 8 Euro nog wat...(dat is dan het ´grote´ potje) Frusty Ik heb de balsem gekocht maar je hebt er veeeel meer. Ook sprays en nacht-en dagcreme (handig voor je paard Tong uitsteken ) en voetencreme... T verschilt wel allemaal in prijs

Thanx verder voor de uitleg!

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:25

shampoo met tea-tree oil is er goed voor exceempaarden, het vermindert de jeuk

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:44

Je hebt bij het kruitvat ook kleine flesjes Tea tree olie voor 1 euro nog wat. ik doe altijd een paar druppels in een laagje water, en verspreid dit met een spons over m'n paard. tegen de vliegen.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:57

ik heb ook zo een flesje van het kruidvat 'tea tree lotion' en gebruik het om de eczeem plekken van mijn pony te reinigen alvorens ik er zijn producten op doe. Het maakt ze mooi zuiver, van zijn deken wil er wel eens zand in komen en die veeg ik er zo mee af en het is goed reinigend voor de huid. Lekker goedkoop uit het kruidvat. Hebben ze daar ook die shampoo?

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:45

tea tree: otsmet,dood bacteriën,bevordert het weg vloeien van schadelijke stoffen. neutraliseert gif vaninsecten. en verjaarg insecten.
da´s zoo een beetje waar het allemaal goed voor is

tja....

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:10

Je kan het voor alles gebruiken (dan wel uitwendig gebruik)!! Wel goed opletten of je pure teatree erop moet doen of het moet vredunnen. Eigenlijk werkt het wel voor alles, maar kijk wel goed uit.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:13

Bij ons gaf iemand de tip tegen staartenschuren: teatree olie mengen met zonnebloemolie en dan op de staartwortel. Wel wat vet, maar bij haar paard werkt het, hij schuurt niet meer...



Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:20

Het helpt ook goed tegen jeuk in bijvoorbeeld manen en staart.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 08:46

Je kan bij de paardendrogist ook tea tree creme bestellen. Ik vind het echt perfect spul. Een paar jaar terug had mijn paard schimmel. Maar echt op een rot plek, bij haar ogen. Nou ga dat maar eens schoonmaken met imaverol.. dat deed ik met wattenstaafjes.. Ben daarna tea tree creme gaan smeren. Het werkte beter dan imaverol.
Als die van mij maar een bultje heeft wat lijkt op schimmel.. dan smeer ik dat er op. Dan is het zo weg.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:06

Mijn tante uit marokko, dit is geen grap! heeft voor mij een olie mee genomen, waarin Tea tree en black tree in verwerkt zit. Ik kon het overal voor gebruiken en dat heb ik ook gedaan. Voor wondjes en jeuk door muggen (zowel bij het paard als bij mijzelf) en ik zal je zeggen.... verbluffend. Ik heb haar gebeld om te vragen of ze nog meer heeft en ze wil het gaan verkopen, omdat ze het zelf bij een hond die was aangereden op de wonden had gesmeerd en deze is heel snel genezen dus was ze zelf ook overtuigd van de wonderbaarlijke werking van dit spul. Ik ga haar dit weekend op zoeken en ga dan vragen wat het spul kost, ze zei dathet niet duur was. Als jullie misschien interesse hebben kan je mij een pb-tje sturen en dan kan ik het misschien voor jullie ook bestellen?

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:21

en het i seen wondermiddel tegen puisten, yessssss,
je huid word er heel mooi schoon van,
mn moeder verkoopt het ook, hier is ie wel meer dan 10 euro, maar dan is het ook een goede kwaliteit,
ik heb mijn twijfels over die van de kruidvat, heb hem ook eens geroken, en als je de 'echte' tea tree kent, dan stinkt die van de kruidvat gewoon.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:41

Ik zal wel even vragen wat er precies bij mijn tante inzit want het is meer dan alleen tea tree en volgens mij niet zo duur. Het is in ieder geval echt goed.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:44

Teatree werkt ook perfect bij beginnende rotstraal. Een paar druppeltjes in de straal laten lopen, even inwrijven en klaar. Ook kun je teatree door de hoefolie doen. Het werkt voor heel veel. Let wel op dat je 100% natuurlijke hebt. Om dezelfde reden als kinglover zegt (daar herken je goede aan)
Naast de hoeven gebruik ik het idd ook tegen de vliegen. Ik doe het op de muren van de stal en gecombineerd met: azijn, waterm lavendel, eucalyptus, kruidnagel en lemongrass spuit ik het over hem heen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:51

mikkie: dat verhaal wilde ik ook schrijven, maar ik dacht, dat begrijpen ze niet, laatst ook op een topic, zeiden ze dat de goedkope teatree ook goed was, naja zeg, het werkt niet of nauwelijks,
maar jij begrijpt het dus wel, fijn!!!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Dan_ielle

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 13:59

Ik gebruik ook teatree, maar echt alleen maar de natuurlijke, en niet die goedkope synthetische Kruidvat meuk... Dan maar wat eurootjes meer neer tellen. Bij de tuinen hebben ze 'm van het merk Chi en van de Tuinen zelf, allebei erg goed! Ik vind het echt een middeltje bij uitstek, je kun er zooooo veel mee.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:29

Hey,

ik haal regelmatig een fles Tea Tree Shampoo speciaal voor paarden bij de Boerenbond. Chubby (mijn zwartbonte Tinker) wordt er mooi wit van, heeft minder last van horzels en vliegen, vuil is makkelijker af te borstelen en aangezien ik haar minstens 1x per week was wilde ik liever een "zachte" (niet agressieve) shampoo...

Groetjes!
Jacqueline

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:36

Tea tree is geweldig! Ik gebruik de shampoo van de tuinen af en toe voor mezelf en heb ook de olie. Als je ziek bent (verkouden of griep) een paar drupjes in de thee en opdrinken. Niet teveel want dat is errug vies!! Misselijk en je bent zo weer beter! Ook stomen met tea tree olie werkt hardstikke goed! Ik heb weleens op google gezocht naar waar het goed voor is, maar dat is echt teveel om op te noemen!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 15:18

Misschien moeten jullie dit boek eens opzoeken:

Dudok v.Heel, M. Essentiële oliën voor honden en paarden

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 19:23

Dus als ik het goed begrijp moet ik voor mn paard echt 100% natuurlijk tea tree gebruiken.
En ik moet er goed op letten of ik het verdund of puur moet gebruiken...
Het maakt dan verder niet echt uit of ik het in olie of zalf vorm neem?

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

Marije_jiplover

Berichten: 25304
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 19:33

Ik heb vliegenspray met tea trea, shampoo en manen en staart lotion en hoef olie. Heb het van iemand gekregen omdat ik steeds meeging voor haar ORUN-cursus. Ik vind het echt fijn spul, was van plan om te gaan vragen aan haar waar ze het gekocht heeft, voor las het op is.
Het zit in felgroene flesjes.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:28

'k Heb vorig jaar zo'n neusriem gekocht met gaatjes erin. In die gaatjes druppel je tea tree en dat zou helpen tegen de vliegen....
Helaas bij mijn paard dus niet. Ze schuurde en jeukte zo met haar neus dat de neusriem op de grond lag.... (zit met klittenband aan de bakstukken vast).
Gebruik het flesje tea tree nu maar voor mezelf. Ruikt idd wel lekker....

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:45


Een galop verdrijft elk kwaad

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:14

Ik heb in Australië in een Tea Tree-meer gezwommen, daar komt de olie dus ook vandaan. Ik wist niet dat et hielp tegen jeuk enzo bij paarden, maar je werd er in ieder geval heel erg schoon en zacht van Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 92 bezoekers