Seabiscuit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Seabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 13:05

Ik ben nu juist het boek Buitenbeen geschreven door Laura Hillenbrand aan het lezen heb het bijna uit, echt een goed boek
Dus ik ging eens wat zoeken over Seabiscuit op internet en wat blijkt in de zomer van 2003 komt in amerika (denk ik) een film over Seabiscuit uit Haha!
Het zal dan wel nog effe duren voor hij bij ons in de cinema is maar ik ga zeker kijken!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:28

Dat boek ben ik ook aan het lezen, maar ik stoor me zo nu en dan wat aan de slechte vertaling die soms eigenaardige dingen oplevert. De mooiste is dan wel het paard als roofdier wat natuurlijk prooidier had moeten zijn Haha!.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:41

Ik heb de engelse versie nog thuis liggen hoor Lov, als je je er echt aan ergert Knipoog

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 16:17


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:01

Lovely schreef:
Dat boek ben ik ook aan het lezen, maar ik stoor me zo nu en dan wat aan de slechte vertaling die soms eigenaardige dingen oplevert. De mooiste is dan wel het paard als roofdier wat natuurlijk prooidier had moeten zijn Haha!.

Ja, dat had ik nou ook met het lezen. Het is wel een mooi verhaal maar ik ergerde me gruwelijk aan de vertaling. Er staan echt hele stomme vertalingen in, de vertaler is duidelijk GEEN paardenkenner. Ik zat er al over te denken om de uitgever een mail te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:25

Katrien, datzelfde idee kwam in mijn hoofd op *LOL*. Het boek is nauwelijks te lezen als je net iets meer weet van paarden dan de vertaler, ik denk dat ik het maar doorschuif naar mijn moeder ofzo Haha!.

Manic, echt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:14

Ik heb net een mailtje gestuurd naar de uitgever. Ben benieuwd naar de reactie .

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:30

gaaf die trailer
alleen:waar halen jullie de tijd vandaan om te lezen Verward

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 22:42

ik heb tijd genoeg Tong uitsteken
normaal lees ik voor dat ik ga slapen maar het boek werkt een beetje verslavend dus nu zie je me vaak met een boek heb het bijna uit nog 1 hoofdstuk *LOL*
dus straks heb ik het uit en dan maar wachten op de film Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:10

Sanderijn, ik lees op het moment 4 boeken, dat is voor mij heel gewoon. Twee naast mijn bed en twee voor bij de wei Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:57

Reactie op mijn mailtje:
Geachte mevrouw Schotsman,

bedankt voor uw raad, wij zullen het zeker in overweging nemen bij een eventuele herdruk.

vriendelijke groet

Linda Crombach

Linda Crombach

uitgeverij Contact
postbus 13
1000 AA Amsterdam
lcrombach@contact-bv.nl

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 10:23

Ik ben halverwege, heb de tijd even niet om hem verder te lezen. Ik heb hem drie maanden geleden al in Wales gekocht, maar ben er niet meer aan toe gekomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:19

Katrien, ik ben nog maar net begonnen in dat boek, dus ik zal wel even bijhouden waar de foutjes staan voor mevrouw Crombach Lachen.
In een ander boek dat ik lees kwam ik ook al zetfoutjes tegen Boos!.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:39

Lovely schreef:
Manic, echt??


L E N E N Tong uitsteken

Tuurlijk...