Neve had vannacht een dekentje op....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:54

Ben ik de eerste die het paard alweer met pyama op stal zet? VAst niet! Nee, toch...?!
Ik vond het zoooo koud.....

[naam verwijderd] droeg vannacht een groen/kaki zomerdek met loopsplit, van Harry's Horse. Ze kan zo in het leger....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:58

Wij hebben geen deken op gedaan maar ik was gister even bij het paard van mijn zus die dag en nacht in de wei staat en die wordt echt alweer een wolbaaltje!!!
Verbaasde me er echt over dat nu de wintervacht alweer begint te groeien!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:20

Ik zette vanmorgen om 6.30 de paarden buiten, maar sta morgen wat vroeger op om ze toch maar even een deken op te doen!
Ik vond het id erg fris!

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:30

ik heb vally en peqen ook al met een deken op s`nachts ze staan in een buitenstal en vally is nu al een pluizenbol en peqen begint ook al een pluizig paardje te worden

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:30

Ik fietste gister van mijn werk naar huis, en ik had het koud!!
Polly begint alweer een wintervachtje tekrijgen maar ik heb alleen een winterdeken (echt dik) en om die nu alweer om te doen, nee. Maar het was welecht koud.
Maar ja Polly staat op stal en daar is het niet zo koud gelukkig.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:31

Het is inderdaad erg koud maar in de stal is het nog erg warm dus ik wacht nog even.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:59

Ik ga vanavond mijn pony's maar weer op stal zetten. Na de keuringen had ik ze een tijdje vakantie gegeven in het land, maar nu vind ik het 's nachts te koud worden.

Dus zometeen de stallen klaarmaken! Lekker een dik pak stro erin Party!!
En ik ga ook maar eens kijken wat ik nog aan dekens moet kopen, das ook altijd weer leuk Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 11:56

jep ik vond het ook zo fris die van mij staat nog dag en nacht buiten.
Zit idd te bedenken of ik ze vanacht niet opstal zet maar vannacht wordt het ookalweer warmer.
ik twijfel nog ff een deken op krijgt ie voorlopig nog niet eerst 's nachts op stal denk ik

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:00

ikke nog niet hoor!2 staan er ook gewoon s'nachts lekker bloot!krijgen vanzelf een dikke vacht die andere twee staan in een stal s'nachts die heb je gezien.
groetjes n


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:51

Een deken... Verward Tsja, ik doe de deken echt pas zo laat mogelijk op hoor...ze is gelukkig niet van suiker, als het nodig is kweekt ze maar wat extra vacht om haar anders warm te houden...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 13:01

Ik dacht aan een tussendeken van 200 grams en een winterdeken vooral straks buiten in de winter van 370 grams, maar nu hoor ik dat die van 200 grams niet echt gebruikt worden?
Wie gebruikt hem wel???

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 13:02

Vorig jaar stond Toon dag en nacht op het land en ben ik half september met een regendekje begonnen, dit was ik zo bij mijn vorige paarden gewend. Achteraf bleek dit dus te laat: meneer kreeg me toch een vacht!!! (TeddyToon Haha! )

Waarschijnlijk had hij het jaar ervoor bij zijn vorige eigenaar de hele winter zonder dek in een buitenstal gestaan, dus kreeg hij automatisch weer zo'n dikke vacht!

Ik was niet blij en heb hem uiteindelijk in november geschoren.

Dus... ik denk dat ik toch maar een zomerdekje aan ga schaffen en die 's nachts om ga doen en dan maar 's morgens vroeg voor het werk uit naar stal om hem af te halen. Over een paar weken kan ik dan een gevoerd regendek op doen wat dag en nacht op kan blijven, weer of geen weer.

Gedoe altijd elk jaar weer... Nou ja, een dikke vacht is ook een ramp met rijden, dat hoef ik ook niet.

Ik heb inderdaad ook 200 grams buitendekens, vind ik ideaal hoor, er kan nog een dek onder als het koud is, prima!

Groetjes Mieke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-08-29 14:03 ]</font>

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 15:24

Die 200 grams gebruik ik als de 370 nog te warm is, dus tussen de zomerdeken en de winter deken in. Ook handig om bij wat kouder weer je paard los te gooien, toch een jas aan die waterdicht is, maar niet gelijk te warm als zijn winterdeken wanneer hij eens lekker uit zijn dak gaat.

De dekens die ik heb zijn voor 90% van Rambo, 370 grams (de bekende groene), de 200 grams met halve hals, de ongevoerde (bekende blauwe) en de donse onderdekbed. Ideaal, genoeg om bij elk weertype je deken bij aan te passen. Alleen, de deken zijn gekocht voor mijn vorige paard, zal vanavond eens passen of die op Pablo ook goed liggen. Ik hoop het, scheelt een hoop geld.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:10

Ik was gisteravond de deken vergeten maar anders had mijn paard hem zeker op gehad hoor.
Ik denk dat ik vanavond de deken maar op doe. Ik wil hem graag zo kort mogelijk in het haar houden. Twee jaar terug had ik mijn paard in september al voor de eerste keer van dat jaar geschoren!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:15

Die van mij hebben nu snachts een dekentje op(katoentje) als het onder de 12 graden wordt. overdg staan ze gewoon zo in de wei. het is overdag nog minstens 20 graden

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:45

Die van ons staan al binnen 's nachts, omdat ik het nu te koud vind om ze buiten te laten. Wij rijden 's avonds, en dan ben ik bang dat ze kouvatten als ik ze om 23.00 nog buiten zet.
Ik moet dan 's morgens wel een uurtje eerder weg om ze buiten te gaan zetten, maar dat heb ik graag voor ze over. Bovendien vind ik het heerlijk om die twee malle beesten even te zien voor ik naar kantoor ga Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 18:17

ja pyama aan doen, lekker warm joh!! Haha! smiddags is et wel warm en exxie staat de hele dag en nacht op de wei. zal ik anders als ik rond 5 uur weg ga zijn dekentje op doen? anders fiets ik zo effe terug om um op te doen is dat geeen goed idee?

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:16

Fie heeft vannacht in haar buitenboxje ook weer haar "Benneton-pyama" aangehad! H.H- zomerdekentje met heel veel kleuren. Ze is al onwijs in de rui en de winterhaartjes gaan groeien waar je bij staat..
Overdags nog lekker bloot in in het zonnetje hoor!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:18

mijn pony had vannacht ook een deken op omdat ze een buitenstal heeft. Anders zit ze zo weer in de wintervacht!!!

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 21:57

Ja, die van mij staat 's nachts ook al weer onder een deken. Ze staat nog op de wei en het wordt nog geen 10 graden!

We hadden er eerst een regendeken opgedaan, maar 's ochtends had ze het toch te koud (ze wordt dan meteen erg stijf, beetje artrose-achtig?). Vannacht staat ze onder een 200 grams Rino (geleend om te testen, als die bevalt ga ik er binnenkort 1 kopen, Lamanda heeft centjes bijna bij elkaar gewonnen Haha! )

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:03

Ik ben hier eigenlijk nog echt helemaal niet mee bezig...voel me meteen schuldig!
Vorige week gooide Bolivia er nog een hoop haar af en ik dacht door de warmte maar het is dus gewoon al de rui richting winterhaar?

Ze blijft gelukkig altijd redelijk kort in het haar dus het is geen drama bij haar.

Nog niemand staat bij ons met een deken op.
Ik kan m ook niet voor mijn werk gaan afdoen want dan is de manege nog dicht en om m nou de hele dag om te laten...

Nee ik wacht nog even met die deken.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:57

Ik heb al weer een paar nachten op stal een dekentje op......gewoon een katoentje, maar als ik 's avonds rond een uur of 11 op stal kom (ze staan in buitenstallen) heeft ze koude oortjes......dus dekje op!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, Esperanza, Jet, Mark0919, Sting, SunnyHorse, Vagabondo, Waratje en 34 bezoekers