Pianohandjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 09:32

Elke keer als ik foto's van het rijden zie valt me op dat ik mijn onderarmen en handen zo apart heb. Ik probeer er echt op te letten maar zie geen enkele verbetering. Wat is nou de precieze houding van je bovenarm, onderarm en hand want dit ziet er niet uit. Ik probeer wel mijn handen rechtop te houden en mijn bovenarmen langs mijn lichaam maar dan heb ik het gevoel dat ik minder contact met de mond heb omdat ik mijn handen dan dichter bij mijn lichaam heb. Tips?
[img]../upload/363/mvc-003f.jpg[/img]


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:35

Probeer je voor te houden dat je met twee gevulde glazen water in je handen rijdt, als je je handen schuin houd wordt je nat!!
Ik heb zelf moeite om de hand met mijn zweep helemaal netjes recht te houden, omdat ik wat flinke bovenbenen heb (en de rest maar daar komt mijn zweep niet *LOL* ).

_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-29 19:45 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 09:39

Oh ja dat is wel een slimme, ik zal het eens proberen vandaag.
Denk wel dat ik denkbeeldig kleddernat van het paard af stap Cool Maar ik doe mijn best!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:10

Ik heb altijd meegekregen dat je je handen niet kaarsrecht omhoog moet houden,
maar dat ze mee moeten lopen in de schuinte van de schoft. Staat ook veel natuurlijker!
Verder vind ik je armen wel netjes zo hoor...

Pas wel op dat wanneer je gaat oefenen met je handhouding je niet verkrampt / verstijfd in je armen en schouders. Daar heb ik altijd snel de neiging toe...

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 11:35

Ik moet altijd mijn handen net even boven de schoft houden, handen bijna rechtop...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:34

Als je een glas vasthoud zijn je handen ook niet kaarsrecht anders verkramp je al in je pols, maar kun je opzoeken in de meeste boeken is een normale oefening! Ook vogeltjes in de handen, zachtjes vasthouden, niet ontsnappen laten - niet doodknijpen is er ook een van.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:24

Vraag even aan een stalgenoot of ze de volgende oefening met je wil doen: jij hangt het hoofdstel om je nek en doet je duimen van binnen naar buiten door het bit.
Dan beweeg je je armen naar voren en naar achteren (zoals een paard in stap dat met jouw handen doet). Je stalgenoot houdt de teugels vast. Vraag nu aan haar of ze wil wisselen tussen haar handen rechtop en haar handen plat (zoals op jouw foto). Je zult zelf het verschil zó goed voelen dat je dat absoluut onthoudt als je op je paard zit. Omdat je weet dat het veel stugger aanvoelt zul je er meer op letten.
Werkte bij mij erg goed.
Zoals ook Orri zegt, ik vind het moeilijk om de hand met de zweep goed rechtop te houden, maar dat komt ook omdat ik niet van die hele dunne bovenbenen heb en dan gaat je zweep dus niet recht naar beneden, maar schuin langs je been.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 18:16

ik heb het zelfde 'probléem als orri,links is goed maar rechts heb ik altijd mijn zweep en die is scheven maar anders moet je zweep ook helemaal langs je been of je hebt dunne sprietenbeentjes en die heb ik niet!hihi *LOL* Haha!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:28

het was mij ook opgevallen bij de foto's...ik heb overal ngoal omslachtige manieren voor Haha! , bij mij werkt het het beste om niet mijn handen rechtop te zetten waardoor mijn ellebogen aanlsuiten, maar mijn ellebogen naar mijn lichaam toe te doen waardoor mijn handen rechterop komen Lachen Niet te krampachtig natuurlijk...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:59

Je moet je handen niet plat of helemaal rechtop houden. je moet eigenlijk met een " duwende" hand rijden. Dus handen goed voor je, niet te laag, en en dan je handen effe een tikki schuiner dan helemaal rechtop. dus dan lijkt het er een beetje op alsof je met je polsen duwt. Maar dat is niet zo. Door deze houding kun je makklijker een ophouding maken.

Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:04

Handen rechtop en heel belangrijk: ontspan je onderarm goed!
Je moet zijdezachte handen hebben en stalen benen, zegt mijn instructeur wel eens. Cool
Ik draaide ook altijd mijn handen plat waardoor mijn instructeur 3 keer per cirkel zei dat ik mijn handen rechtop moest houden. NU doe ik het al meer uit mezelf, maar het heeft wel een jaar geduurt. Nu moet mijn instructeur me er misschien nog een keer of 5 op wijzen dat ik mijn handen moet draaien, dus dat is al een hele vooruitgang.
Volhouden!
Femke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers