huishoud topic: zweetvlek verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

huishoud topic: zweetvlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:31

In een vrij nieuw lichtblauw t'shirt zit zo'n ranzige gelige zweetvlek bij 1 van de oksels. Het shirt is 2 keer gewassen, voorbehadled, met citroensap ingewreven maar de vlek zit er nog steeds in.

Weet iemand nog een huismiddeltje wat ik kan proberen?


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:45

Vrij hopeloos, zeker omdat je het al gewassen hebt.
De enige manier om zo'n vlek er uit te krijgen is echt onmiddellijk nadat je het hebt uitgedaan, wassen (eventueel eerst nog "in de week" zetten), zodat het geen kans krijgt om in te drogen.

Je zou een stomerij kunnen proberen, maar ik geef je weinig garantie. Als het een goeie is vertellen ze je dat ook, en zeggen ze misschien ook wat ik hierboven al gezet heb.

Sterkte

edit: het is NU vrij hopeloos omdat je het al gewassen hebt, omdat een stomerij dan weinig meer kan doen (ff verduidelijken)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:03

Aha, het is maar een t'shirt van 5 euro van de hema dus stomerij vind ik er sowieso te duur voor Lachen
Ik denk dat ik het t'shirt bezweeet in de machine heb gegooid, de vlek was me iig nog niet opgevallen. Toch zonde, was een fijn shirtje.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:12

aha, dat verklaart al veel, zo'n goedkoop shirtje heeft toch meestal en net iets mindere kwaliteit stof en kleur
De kleur zal gewoon weggebeten zijn door het zweet dan...
In mijn geval zou dit een shirtje voor bij de paarden geworden zijn Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:27

leentje schreef:
In mijn geval zou dit een shirtje voor bij de paarden geworden zijn Knipoog

Dat was het al Haha! Maar met zo'n vlek vind ik het wat ranzig staan. Wordt nu dus poetsdoek voor mijn harnachement.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:49

Vaak is het niet eens zweet dat zo uitbijt, maar je deodorant. Maar geen deodorant gebruiken is ook weer zo wat....

Nulla tenaci invia est via

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:23

Katrien"]
[quote="leentje schreef:
In mijn geval zou dit een shirtje voor bij de paarden geworden zijn Knipoog

Dat was het al Haha! Maar met zo'n vlek vind ik het wat ranzig staan. Wordt nu dus poetsdoek voor mijn harnachement.
[/quote]

je wil niet weten in wat voor een kleren ik soms rondloop bij de paarden Haha!
er zitten best wel goede en nette t-shirts en dergelijke bij, maar heel veel zijn uit model, met gaatjes (en weer gestopt), vlekken die er niet meer uitgaan, ...
Ach ja, niemand die het ziet Knipoog

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:45

ach jij bij mij belanden ook al mijn ouwe kleren in mijn paardenrotzooi.. En idd wat margreet al zegt: het is nogal eens niet t zweet maar je deo, maar waar ik wel achter was, is dat t wel verschilt wat voor deo je gebruikt. De deo's met zo'n lekker geurtje of zow, bijten nogal eens uit en maken dus vlekken.. De "neutrale" deo's hebben dit niet of veel minder. Voor mij dus een gewone neutrale deo!!

Onderschriftloos :Y)

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:11

je hebt bij de drogist een speciaal, heel klein flesje wat je geloof ik 1 keer in de week onder je oksels moet deppen, dit zou de uitgebeten plekken in je shirts moeten verminderen. heb het zelf in de kast staan maar eigenlijk nooit geprobeerd. Het is volgens mij van Odorex. Ook de neutrale deo van niveau geeft vlekken, welke geen vlekken geven weet ik niet.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:24

Odorex extra dry heet dat, een klein glazen flesje, douchen, met een watje in je oksels deppen, slapen, 's ochtends afspoelen. Werkt super, je oksels blijven kurkdroog, dus ook geen zweetvlekken meer, maar ik vind het toch wel erg chemisch, kan nooit echt gezond zijn om dat vaak te gebruiken, maar voor speciale gelegenheden (een presentatie geven met klotsende oksels draagt niet echt bij aan het op je gemak voelen...) of hele dure shirtjes is het wel ideaal.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:31

Ik heb gewoon nivea deo, geen superhip geurtje dus. Dat Odorex spul ken ik wel maar ik vind het net als Margreet erg chemisch en ik heb al heel gevoelige oksels dus ik begin er niet aan.
Ik heb trouwens hetzelfde t'shirt ook in het lichtroze maar daar zitten (nog) geen zweetvlekken in.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:09

Met nivea deo had ik ook altijd gele plekken. Ik heb nu Sanex (roller) en Vogue (spray) en ik heb veel minder gele plekken. Volgens mij vallen die plekken toch niet zo heel erg op, dus ik trek die t-shirts gewoon aan, boeiend! Bij mij zijn ze dan ook net ietsjes geel verkleurd en dat valt echt nauwelijks op.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:14

Vreselijk.. de helft van mijn kledingkast ligt al bij de paardenspullen omdat er of gele zweetplekken in zitten, of ik er vreselijk van ga zweten.

Ga dus toch dat Odorex spul eens proberen, hoe chemisch dan ook Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:30

Inderdaad uitgebeten plekken een verschrikkelijk probleem, durfde niet aan Odorex extra dry, neem nu de deodorantrollers van de HEMA en neem dan ook nog een spray van het zelfde soort, en nu heb ik nagenoeg geen last meer, ze zeggen wel eens goedkoop is duurkoop maar het kan ook anders dus.......

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:26

Ik heb inderdaad ook van die vieze gele plekken overgehouden aan Nivea deodorant. Nu maar weer Sanex en geen problemen meer.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:51

Ik gebruik dat chemische goedje altijd, maar alleen van een ander merk, syneo 5 heet het geloof ik. Ik wist niet eens dat het er van Odorex ook was, eens kijken of dat goedkoper is, want die ik nu heb is erg duur...
Ik gebruik het omdat als ik me ergens niet mee op mijn gemak voel, het wel zweetplekken onder mijn oksels zijn, vind ik echt vies.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:51

Gebruik al een tijdje odorex, helemaal geweldig Lachen Vraag me alleen af of het dan nog nodig is om deo te gebruiken :S
Heb morgen een bruiloft dus heb het gister maar weer opgedaan, vanavond nog maar een keertje en dan kan ik dat mooie bloesje aan Lachen

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 16:54

Ik wist niet dat dat bestond! Maar dat ga ik dus ook kopen he! Eindelijk weer lichtblauwe aan Knipoog

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:30

Ik vind dus bij rexona de zogenaamde antizweet waar dan van dat poeder uitkomt dat die een raar geurtje op mijn shirtjes achterliet maar vooral vlekken!!! Dus die gebruik ik niet meer hoor! Ik zie wel op tv dat ze een nieuwe hebben. Ik gebrurik voortaan gewoon de nivea vloeibare vorm daar ben ik heel tevreden over.
Maar ik denk ook dat deze kleur erg besmettelijk is, ik heb het ook bij die kleur en bij een witte maar die is al jaren oud.

Nu ik ouder ben trek ik veel shirtjes die ik in het dagelijks leven aan heb gewoon aan naar de paarden. Dus mogen ze de was in dan trek ik ze een keer extra aan maar dan naar de paarden. Ik vind dat ik op een leeftijd ben dat ik mijn spullen wel heel houd Haha!, schoon das een ander verhaal maar we hebben toch een wasmachine??? Ik wil er op mijn paard of in mijn paardenkleren er nog wel redelijk uitzien, ipv allemaal van die echte verwassen shirts enzo. Of ligt dit aan mij?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:25

orionneke schreef:
Nu ik ouder ben trek ik veel shirtjes die ik in het dagelijks leven aan heb gewoon aan naar de paarden. Dus mogen ze de was in dan trek ik ze een keer extra aan maar dan naar de paarden. Ik vind dat ik op een leeftijd ben dat ik mijn spullen wel heel houd Haha!, schoon das een ander verhaal maar we hebben toch een wasmachine??? Ik wil er op mijn paard of in mijn paardenkleren er nog wel redelijk uitzien, ipv allemaal van die echte verwassen shirts enzo. Of ligt dit aan mij?


ik zit heel erg krap wat betreft geld voor kleding (€ 350 per jaar voor ALLES van kleding en schoenen), dus ik kan het echt niet gebruiken als één van mijn goede shirtjes bij de paarden opeens toch "verpest" wordt. En dat heeft niets te maken met op een leeftijd zijn waarop je alles heelhoudt. Komt jouw paard nooit met een grasgroene mond eens bij je kleren, of als het vuil en bezweet is even tegen je mouw ofzo? Het is me toch al vaak genoeg gebeurd dat die vlekken er wel grotendeels, maar toch niet helemaal meer uitgingen. Of per ongeluk ergens blijven achter haken ofzo?
Bij mij komt bij "paardenkledij" functionaliteit op de eerste plaats en hoe het er uit ziet komt daar pas veeeeeeeeeeeeel verder achter. (ik rijd ook alleen maar buiten, niet op een dressuurstal of wedstrijden ofzo)
En op mijn gewone kledij moet ik wel heel zuinig zijn, wil ik er voor gewoon en "chique" altijd netjes kunnen uitzien.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:09

Ik zou een andere deo kopen als ik jou was, want daar ligt het aan.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:10

Prima schreef:
Ik zou een andere deo kopen als ik jou was, want daar ligt het aan.

Sjips, dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Deze is zo'n beetje de enige die én werkt én niet irriteert. Voorlopig hou ik het dus maar op wijdere shirtjes met het paardrijden.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:16

nou, je zou je eens kunnen laten voorlichten bij een ici paris.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:20

leentje"]
[quote="orionneke schreef:
Nu ik ouder ben trek ik veel shirtjes die ik in het dagelijks leven aan heb gewoon aan naar de paarden. Dus mogen ze de was in dan trek ik ze een keer extra aan maar dan naar de paarden. Ik vind dat ik op een leeftijd ben dat ik mijn spullen wel heel houd Haha!, schoon das een ander verhaal maar we hebben toch een wasmachine??? Ik wil er op mijn paard of in mijn paardenkleren er nog wel redelijk uitzien, ipv allemaal van die echte verwassen shirts enzo. Of ligt dit aan mij?


ik zit heel erg krap wat betreft geld voor kleding (€ 350 per jaar voor ALLES van kleding en schoenen), dus ik kan het echt niet gebruiken als één van mijn goede shirtjes bij de paarden opeens toch "verpest" wordt. En dat heeft niets te maken met op een leeftijd zijn waarop je alles heelhoudt. Komt jouw paard nooit met een grasgroene mond eens bij je kleren, of als het vuil en bezweet is even tegen je mouw ofzo? Het is me toch al vaak genoeg gebeurd dat die vlekken er wel grotendeels, maar toch niet helemaal meer uitgingen. Of per ongeluk ergens blijven achter haken ofzo?
Bij mij komt bij "paardenkledij" functionaliteit op de eerste plaats en hoe het er uit ziet komt daar pas veeeeeeeeeeeeel verder achter. (ik rijd ook alleen maar buiten, niet op een dressuurstal of wedstrijden ofzo)
En op mijn gewone kledij moet ik wel heel zuinig zijn, wil ik er voor gewoon en "chique" altijd netjes kunnen uitzien.
[/quote]

Ja dan kan ik me er wel inkomen. Maar ik rij eigenlijk altijd thuis gewoon in de wei dus ik loop minder risico dan jij in het bos. Daarbij gebruik ik alles altijd heel lang op een of andere manier slijt het niet hard bij mij.....dus dat scheelt wel weer dus ik heb geen doorschuifmethode want dan kan ik heeeel lang wachten. Maar dat vlekken er niet uitgaan heb ik gelukkig nog niet gehad!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:43

Bijna niet te geloven maar:......ik heb de vlek er uit.

Ik moest vanavond nog wat wassen en heb daar het t'shirt bij gedaan en het is nu gewoon schoon. Ik geloofde mijn ogen bijna niet maar als bewijs heb ik hier een foto van het shirt:
Afbeelding
Niet helemaal scherp maar je ziet er echt niets van! Ik heb geen foto van hoe er tevoren uitzag maar het was echt een duidelijke vlek, beetje geel/grijs.

Het geheim? Voor 5 euro vertel ik dat per pb...*geintje*

Ik heb het eerst ingewreven met azijn en daarna met wasmiddel uit een tube: reiswasmiddel van het kruidvat.
Afbeelding


En Prima, ik weet niet wat je met Paris Ici hebt maar ik heb me bij diverse drogisterijen en bij de apotheek laten informeren. Thermen crème deo werkt ook goed bij mij maar Nivea is veel goedkoper en ook werkzaam.
Ik heb echt een akelig snel geirriteerd okselvelletje en wel een sterke zweetgeur (niet absurd maar je ruikt het wel met deze temperaturen als je paardrijdt met een t'shirt wat strak aansluit) in de oksels. Dat Nivea dan zorgt voor zweetplekken (dit was overigens de eerste keer sinds ik Nivea gebruik) neem ik voor lief en draag dan met paardrijden liever wijdere shirts.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-03 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, Cowboy55, ellen05, hagelslag, janneke_S, Kmbrly, Lian, Marion_, Perros, Roosch, Vuri, YandexBot en 74 bezoekers