Razinda krijgt praatjes..??!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:11

Gisteren had ik de paarden binnen gehaald en gevoerd en ik wilde Razinda pakken om haar been af te spuiten en toen wilde ze niet dat ik het halster om deed. Dat heeft ze de laatste tijd wel vaker en als ik dan even wacht komt ze vanzelf wel naar me toe en kan ik het zo om doen.

Maar nu deed ze haar oren in haar nek naar me!! Ik heb dit dus nog nooit gezien van haar, en het past helemaal niet bij haar...
Ze ging zelfs dreigen, met haar kont naar me toe en zelfs een been optillen en daarbij haar oren in haar nek. Elke keer als ik naar haar toe wilde lopen draaide ze weg met haar oren naar achteren. Na een tijdje kon ik een touw om haar nek doen en het halster om doen.

Maar ik begrijp dit niet van haar. Ze zal toch niet toch een slecht karakter hebben?? Jur is al niet zo'n lieverdje, tenminste niet in de box, je kan niet zomaar haar box in komen stormen, maar Razinda was juist altijd zo lief! Ik zit er wel mee... Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:14

Hengstig? Schijnheilig
Klinkt bekend!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:16

heeee niet gelijk zo depressief koppie op Verward hoor tot nu toe ben je overal goed doorheen gekomen dus nu gaat het ook goedkomen Party!! .

Is ze niet hengstig of zo Pling


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:26

Ozep heeft dat ook en periode gehad,
hoewel ik niets met NH heb, ben ik het volgende uit gaan proberen:

iedere keer als hij zijn kont naar me toe draaide gooide ik het touw naar hem, waarna hij wegrende en in een hoekje ging staan, dan probeerde ik gewoon rustig hem weer te pakken, wanneer hij zich weer omdraaide gooide ik gelijk weer het touw naar hem...
Na 5 keer liet hij zich opeens pakken, de volgende dag had ik 3 keer nodig, de dag erna geen probleem meer!
Dit is al weer 4 maanden geleden en hij heeft het nooit meer gedaan! Verward

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:40

Dit was wel in de box he, niet in het weiland ofzo, daar heeft ze nog nooit zoiets gedaan.

Maar dat met dat touw deed ik gisteren toevallig wel ongeveer, en ik bleef wel rustig tegen haar praten. Ik dacht: niet boos worden want dat werd heel averechts bij haar.

Ze is inderdaad wel hengstig geloof ik (zei de boer, die had zoiets gezien, ze had ook gesteigerd in het weiland). Zou dat er iets mee te maken hebben? Jur wordt meestal juist liever als ze hengstig is.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 08:43

Nou het kan heel verschillend zijn. Het paard van mijn zus heeft ook een (hoe zal ik het zeggen
Schijnheilig ) wisselvallig karakter. Ze was laatst hengstig en stond op stal. Ik deed de boxdeur open en wilde haar even aaien en toen IEEEH zo'n truttig geluidje, oren in de nek en achterbeen omhoog Boos!
En andere keren als ze hengstig is wil ze juist alleen genuffeld en gekriebelt worden. Dus per paard verschilt het, maar per hengstigheid ook.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 08:46

Dat doet Jur dus ALTIJD haha!
Nee je bent niet veilig als je zomaar haar box in loopt Haha!

Maar Razinda, dat is altijd een schatje geweest. Maar het kwam ook alleen dat ik dat halster om wilde doen, daar had ze gewoon geen zin in Verward

Ik heb het trouwens om gelaten, ik heb geen zin om vandaag weer zo moeilijk te moeten doen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 09:16

Ze zal je idd gewoon een beetje aan het uitproberen zijn lijkt mij. Even kijken wie de baas is. tot nu toe ben jij dat nog steeds en volgens mij moet je dat ook zo houden. Gaat vast goed komen joh!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 11:11

Vaak kmt dit soort gedrag aan de orde als je gaat rijden. Oza deed dat ook. Gewoon negeren en doorgaan met wat je wil en eventueel straffen. Bij oza is het dan vaak weer over zo van, oke oke ik hou wel op....

Voorzitster AFM

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 14:00

ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken,ze zit je gewoon uitteproberen,je doet nu veel met haar en een jong paard doet toch altijd wel zijn best om op een gegeven moment onder het werk uit te komen.of je nou daadwerkelijk gaat rijden of niet,dit is gewoon een actie van haar.treedt consequent en duidelijk op.laat merken dat je niet gediend bent van dit soort dreigementen.stuur haar weg van je,laat haar maar lekker achter alleen in de wei.wees consequent in al je acties.als jij dít wilt gebeurt dít ook en niet wat mevrouw wilt!
doortastend en streng doch gerechtvaardig optreden.als je nu over je heen laat lopen kent ze het trucje meteen!

soms is het beter om te zwijgen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 15:15

Ja je hebt gelijk daarin.

Overigens doet ze in de wei niets hoor, daar is het een schat. Alleen in de box vertoont ze dit soort gedrag dus.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 15:30

oo als ze alleen in de box dat doet maakt het nog niet zoveel uit.dat kun je dr zo weer uit krijgen.in de wei is dit gedrag bijv. veel moeilijker omdat ze dan weg kunnen.gewoon consequent blijven:jij wilt razin dr halster om doen dus doe je dat ook.stap die box binnen met 100%zelfverzekerdheid.dus niet denken;o als ze maar niet weer dit of dat doet,nee juist heel zelfverzekerd op dr afstappen,dan heb je al meer gewonnen dan verloren!succes!

soms is het beter om te zwijgen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:07

Je hoort wel vaker (ook bij de pony van mijn vriendin) dat tijdens het inrijden het paard super leif blijft, net als daarvoor omdat ie nog erg onder de indruk is van alles.
Na een week of 6 is dat onder de indruk zijn een beetje weg en dan beginnen ze te proberen of ze er onder uit kunnen komen.

Met jouw ervaring met Jur kom je hier vast goed doorheen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Leukertje, Miiej, Mizsz_Kitty, PotjeMayo en 10 bezoekers