leren laarzen vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

leren laarzen vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 21:20

Ik heb hier nu leren laarzen van mijn vriendin staan, het is de bedoeling dat ik ze overneem, mits ze passen.
Maar ik twijfel.
Ik heb altijd Aigle rijlaarzen gehad, en de leren zitten door de boog bovenaan een stuk hoger.
Aan de voorkant zit ie net een heel klein stukje onder mijn knieschijf, als ik ermee op de bank zit prikken ze in mijn knieholte, als ik sta of op een stoel zit nergens last van. Ook voelen ze vrij "los" als ik mijn voet van de grond haal en ik schud, schudden ze ook een beetje zeg maar.

Verder zijn ze kurk droog, ze hebben bij haar een poos in de schuur gestaan omdat zij ze niet meer gebruikte. Hoe kan ik dat, als ik ze neem, het beste aanpakken?

Op de boog staat een plaatje (soort knoopje) met een C erin. Welk merk is dit dan? Cavallo ofzo?


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:26

Geen idee wat voor merk dat is. Cavallo zou best kunnen.

Leren rijlaarzen is altijd even wennen, ik heb die van mij nu zo`n 1,5 jaar en kan nog steeds niet op mijn hurken zitten met die dingen aan, ik kan mijn beugels net aan op springmaat doen zonder dat ze in mijn knieholtes "prikken"

Heb je de mogelijkheid om er een aantal keer mee te rijden voor je besluit? De eerste paar keer dat je ermee rijdt lijkt het net alsof je niet kan drijven, terwijl je meer drijft dan je denkt, je beenligging wordt beter/stiller en je lijkt veel steviger te zitten.

En dat droge... zet ze een aantal keer goed in de wax speciaal voor leren rijlaarzen.

Als het goed is vormen ze naar je been, dus als je er even op gelopen en mee gereden hebt zullen ze al een stuk beter zitten. Of ze moeten al ouder zijn en dus al helemaal naar jouw vriendin gevormt?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:30

stef, ik raad het je af
voor dressuurwedstrijden vind ik ze heel erg mooi staan, maar voor de rest zijn het ondingen
aigels zitten 20 keer beter en lekkerder
ik heb eetbulten op mijn hielen, en altijd blaren op mijn tegen, binnenkant voet, bovenkant voet
kortom, ondingen

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:31

idd die knieholtes blijf je toch wel altijd een beetje houden, ik bij mijn laarzen denk ik in iedergeval wel Knipoog
alleen eerst kon ik echt niet ermee fietsen. dat gaat nu hastikke lekker, en ik kan er ook mee naar de wc, dan voel ik ze wel een beetje, maar niet zo erg dat het pijn doet (wat ik eerst wel had, maar het ware nieuwe en ze zijn nu wat meer ingezakt als ikz e aan heb.)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:35

Kun je er niet eerst even een paar keer mee rijden, zoals Flair ook al zegt? Lopen met nieuwe laarzen of schoenen voelt heel anders dan ermee rijden. En dat losse is misschien op te lossen door lange sokken over je rijbroek te dragen, als ze verder goed zitten.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 21:38

dat moet wel te doen zijn.
Ze zijn trouwens behoorlijk naar haar gevormd, ze heeft er best veel mee gereden, bij de enkel zijn ze ingezakt, en als ze gewoon staan valt de schacht helemaal naar voren (maarja, kan ze voor een prikkie kopen...)

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:53

je kan ze ook vol laten lopen met water en een tijdje zo laten staan water eruit en jij erin droog lopen en ze staan naar jou:P en dan heel goed invetten..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 21:54

werkt dat echt?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:58

heb er nog nooit van gehoord
maar als de laarzen nat zijn van binnen, is het vaak een ramp om er met je voet in te komen

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:59

Bodien schreef:
heb er nog nooit van gehoord
maar als de laarzen nat zijn van binnen, is het vaak een ramp om er met je voet in te komen

Wat dacht je van eruit komen, kramp in je kuit krijg je ervan als ze nat zijn.

XANTHA

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:01

ik heb het ook maar gehoord.. volgens mij moet je zakjes aan... heb het zelf ook niet geprobeerd.. heb nieuwe Tong uitsteken

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers