Lange Haren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-01 20:46

Hoi. Mijn moeder heeft een paard. Het is een 8,5-jarig ruin. Toen hij net vijf was is mam bij hem terechtgekomen. Ze heeft hem van april tot september (1997) als verzorgpaard gehad en toen heeft ze hem gekocht. In 1998 is hij op een andere plaats komen te staan. Daar kan hij namelijk lekker op de wei en het bos in als de bak te nat is. Hartstikke fijn dus. Maar wat niet zo fijn is dat Rex niet zo dol is op dekens. We hebben geen flauw idee hoe het komt. De man waar mijn moeder hem vandaan heeft was ook zijn fokker. Daar heeft hij altijd gestaan en daar is niks naars gebeurd met een deken ofzo. We kennen de fokker goed. Hij zou het echt wel zeggen als er iets gebeurd zou zijn. Toen hij daar nog stond hoefde hij geen deken op. Hij had van zichzelf weinig haar en het was daar lekker warm op stal. Nu komt hij elke dag op de wei en op stal is het minder warm. Daardoor heeft hij een flinke wintervacht gekregen. Niet zomaar lange haren, maar echt lange haren. Dat is niet erg handig want het duurt lang voordat hij droog is, hij wordt heel erg vies, het zou vast niet lekker zitten al die haren (bijvoorbeeld als het eens een keer één dagje warm is) en het ziet er niet uit (zonder lange haren ziet hij er wel mooi uit, vind ik). Als hij een deken op heeft bijt hij niet alleen in z’n deken, maar ook in zichzelf. Hij krijgt er zelfs wondjes van. M’n moeder heeft al vanalles geprobeerd. Afgelopen jaar heeft ze hem eerst terwijl ze erbij stond een lekker dun vliegendekentje opgedaan. Als hij dan een beetje rustig was kreeg hij wat brok, maar soms kreeg hij het dan in z’n bol en dan begon hij in de deken en zichzelf te bijten en te meppen. Na een tijdje was dat minder en hij kreeg een ander deken op met flink wat cribox erop zodat z’n deken heel vies smaakte. Dat ging best goed en mam liep zelfs al met de deken op naar de wei en dan liet ze hem een beetje grazen. Dit bleef ze zo een tijdje oefenen. Maar op een gegeven moment kreeg Rex een hoefzweer. Daardoor kreeg hij geen beweging en werd hij chagrijnig. Vanaf dat moment lukte het niet meer met de deken. Hij begon dan zo te slaan. Dat kon ook nergens goed voor zijn. Nu heeft hij dus hele lange haren. KnipoogHet zit waarschijnlijk gewoon tussen z’n oren. We hebben dus al cribox geprobeerd en ook een bijtkap helpt niet. Het bijten is niet fijn, maar het is niet het grote probleem. Vooral het slaan is erg. We zijn bang dat hij zich hierbij flink bezeert. Het duurt ook lang voordat hij z'n zomerharen weer heeft en die heeft hij niet lang. Even voor de duidelijkheid: Rex is verder helemaal gezond. Ik hoop dat jullie tips voor ons hebben. Het zou heel fijn zijn als we er wat op zouden vinden. Groetjes Amina Pling


Dorieke
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 21:38

Ha Amina,

Er heeft nog steeds niemand op je berichtje gereageerd hè? Ik weet ook niet hoe je Rexje kunt helpen. Ach, het is wel lief hoor lange haren, alleen is het absoluut niet handig als je net gereden hebt. Ik vind Rexje nu net een knuffeltje. Nou, ik zal voor je duimen dat er nog iemand op dit berichtje reageerd!!!

Groetjes Dorieke

( Ik zit nu niet te Kwijl hoor!!)

Ps. Dit Party!! is een leuke smiley

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-01 16:59

Hi Dorieke. Tja, Rex is nu misschien wel schattig, maar geef nou toe, in de zomer ziet hij er een stuk beter uit hè? Ik vind F wel wat voor jou hoor! Hahaha! Tot morgen. Groetjes Amina Haha!


XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-01 23:49

[***]
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 03:16

ja dat leek me ook een beste oplossing. maar hij kan geen deken op. Krijgen ze het dan niet koud?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 07:52

Ik heb een paard dat nu niet direct dekens haat, maar hij wist zich wel altijd binnen de kortste keren "zelf" uit te kleden. Toen had ik hem geschoren en hem een dikke deken op gedaan. Hij stond buiten en het was koud en het regende. Toen ik even later aankwam had meneer zich weer eens uitgekleed. Hij stond helemaal te bibberen. Dus ik had hem drooggewreven, andere deken opgedaan en raad eens? Hij heeft zich daarna nooit meer uitgekleed! Hij wou niet nog een keer zo koud worden!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-01 12:03

Haha, fijn dat ie zich niet meer uitgekleed heeft. Ik denk niet dat als we Rex scheren dat ie dan wel een deken op wil. We gaan hem niet scheren hoor, want als ie dan nog geen deken op wil krijgt hij het denk ik toch wel èèèèèèèèrug koud. Maar hij is al weer lekker aan het verharen hoor! Hij ziet er al lang niet meer zo schapie uit. En ach, hij voelt zich volgens mij wel lekker en dat is volgens mij toch wel het belangrijkst. Maar uuh, bedankt voor de reacties! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, amy_leftover, carina, hagelslag, IASCrawler, springzeker en 66 bezoekers