Kieffer Hoofdstel nieuw gekocht en nu?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Kieffer Hoofdstel nieuw gekocht en nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 12:22

Heb een nieuw hoofdstel gekocht van Kieffer, zo een waar de neusriem over het bakstuk achter de oren loopt. Achter zijn oren zit een zacht stuk net als onder zijn neusriem. Ik wist dat hij een heel dun huidje heeft, dus zo heeft hij geen last van die riempjes meer.
Aan allebei de kanten waar dit zachte stuk begint wordt het kaal. Net op dat hele zachte stukje waar al bijna geen haar zit. Ik heb er een keer of 6 mee gereden. Wat moet ik daar nu mee aan? Scheve mond

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:25

Terug naar de winkel en zeggen dat (en waarom) het hoofdstel niet aan je verwachtingen voldoet.
Een zaak die die jou als klant wil houden geeft je minstens een deel van je geld terug.
Succes!
.
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 24-06-03 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:26

Ik zou ook zeker terug gaan.....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:27

Als het kan foto´s maken van je paard met die kale plekken en dus terug gaan naar de ruitersportzaak!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:04

Ook ik zou teruggaan, maar ik ben bang dat je met elk hoofdstel dit probleem blijft houden, ik heb het met mijn vorig paard ook gehad welk hoofstel ik ook probeerde de kale plekken bleven, heb toen op aanraden van een vriendin een hele tijd gereden met een badstof stukje onder het kopstuk, zo kregen de plekjes weer de kans om tot rust te komen en het is ook goed gebleven. Succes.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:26

Ook als eens een ander merk geprobeert dan kieffer? want dat is echt niet altijd het beste merk hoor! En als dat bij alle hoofdstellen zo is zou ik een bontje gebruiken (ik vind het er wel een beetje gek uitzien)
Of misschien ligt het aan de naden waar het zachte gedeelte begint?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:29

Kieffer vind ik persoonlijk vaak wat hard/scherp leer hebben.
Dobert en Imperial hebben vaak zacher leer.
En als je vantevoren wat blanke vaseline op de plekjes smeert?

Don't dream your life, live your dreams!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:07

Heb je dat sinds het warm weer is?

Ik heb hier namelijk ook last van maar dan alleen in de zomer. Ik had het vorig haar onder me Dobert hoofdstel en nu ook met me stubben hoofdstel. Hij kreeg dus allemaal kale plekje onder zijn frontriem ik heb toen het frontriempje gewisseld en het bleef even weg. Toen het kouder werd was het over. Sinds ik er nu een bontje onder heb is het probleem weg. Als ik dan weer een tijdje rij zonder komt het weer opzetten.

Een stalgenoot had het ook en op alle plekken van het hoofdstel volgens de DA een soort reactie van het leer en de warmte. Goed door/schoonwrijven na het rijden en het zweet van je hoofdstel afhalen was het advies. En je hoofdstel niet al te veel schoonmaken met ledervetten.

Ik ben idd ook niet echt dol meer op de kwaliteit van kieffer het leer ziet er uitgedroogt uit en het voelt niet meer zoals het vroeger deed.
Maar vind het ook niet gek als ik die prijzen zie van die hoofdstellen ik weet niet wat kieffer op dit moment mee bezig is paar positief is het niet.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:30

hey
een paard bij ons op stal heeft datzelfde hoofdstel en hij krijgt daar ook kale plekjes van. Zo zacht lijkt me die soort stof dan toch niet te zijn... Scheve mond
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, judithM en 111 bezoekers