mijn pony soms ineens niet meer lopen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

mijn pony soms ineens niet meer lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 12:38

Mijn pony heeft sinds kort iets nieuws uitgevonden ,als ik alleen buiten met hem rijd dan wil ie halverwege ineens niet meer verder , Frusty wat ik ook doe vorrige keer stond ik 20 min te wachten voordat meneer het opgaf om door te lopen. Heb namelijk erg veel geduld , hij bleef gewoon 20min op de weg staan , ik dacht ik ga kijken wie het eerder opgeeft hij of ik? Ik won het gelukkig Haha! , maar zo hoort het natuurlijk niet ik an hem aansporen, een tik geven, boos worden niks helpt , ik heb ook gekeken of hij iets eng vond maar nee dat was het ook niet. Wie weet wat ik hieraan kan doen, telkens zolang wachten totdat hij het opgeeft heb ik ook geen zin in .

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:47

ik vraag me af of je pony buitenritten nog wel leuk vindt???
wat doe je allemaal met je pony ter afwisseling enzzz?
misschien heb hij /zij het niet meer naar zijn zin buiten?Een andere route wil ook nog weleens helpen!
Ben benieuwd misschien als je wat meer verteld dat er dan meer reacties op komen.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:52

Ik ken een pony die dit dus ook doet....dan wil je alleen met hem naar buiten en dan stopt hij na een paar meter gewoon en wilt hij niet meer verder..De eigenaresse heeft oko al veel geprobeert maar nu kun je wel die pony naar buiten alleen dan moet er iemand naast op de fiets dan wilt hij wel.
Misschien dat jou pony toch een beetje onzeker is als hij alleen buiten rijd?
Verder zou ik niet weten hoe je dit moet aanpakken..
Pb anders eens met Tiko hier op bokt...die kan je er wel wat over vertellen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:09

hmm ik denk niet echt dat het wat te maken heeft met niet leuk vinden hoor danie,ik denk dat dit eerder iets is met onzekerheid en beetje twijfelen.
doet hij het ook met een ander paard erbij?
en ja,idd zoals je zelf al zei,als hij echt maar ook echt niet wilt,kun je zo al raden wie er gaat winnen he Knipoog

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 15:29

hij doet het niet als er andere paarden bij zijn, hij doet het meestal pas na een half uurtje onderweg te zijn , hij wil denk ik niet alleen naar buiten .

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:52

ja,denk het ook,hij word dan denk ik beetje onzeker en twijfelen,want hij gaat steeds verder van zijn vrienden af.
beste kun je dan gewoon met andere mee gaan buitenrijden of iemand meenemen op de fiets?tja ik heb dat probleem nooit gehad dus kan je niet echt helpen Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:24

volgesn mij stelt ie zich aan, aanpakken die hap!

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 22:34

Dat doe ik ook wel mep verkopen en zo maar meneer zet echt geenstap

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 02:03

trouwens, alleen buiten rijden... daar is toch ook niet zo veel aan?
ik denk dat het veel leuker is voor jou en je pony als er iemand mee gaat

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:50

ik heb nl. een haflinger, die ging ook wel eens vervelend doen: stilstaan, achteruitlopen richting sloot omdat ze wist dat ik dan bang werd...
nu heb ik wat lessen gehad en geleerd dat ik niks moet pikken en haar flink mag aanpakken, ze was eerst wel wat boos maar daar zijn we nu overheen, ik pak haar op de weg 1x flink aan en dan luistert ze....
misschien moet je ook wat lessen nemen?

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 12:21

ja ik les ook wel , mar het gaat erom dat ik niet altijd iemand heb om mee buiten te rijden , meneer vind het eerst niet erg maar als ie te ver van huis is dan staat ie op zijn rem ik ben niet bang als ie een rotbok geeft ofzo als ik hem een mep verkoop ,maar het helpt niks en ik wil toch dat ie ook alleen naar buiten kan hij moet niet afhankelijk zijn van anderen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:10

ik denk dat die meneer van jou dondersgoed door heeft dat je hem geen harde mep durft te verkopen......is het niet zo als je wel iemand meehebt waar je mee samen kunt rijden?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:11

ik bedoel staat hij dan niet stil?

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 18:07

ik verkoop hem zo vaak een knal het intresseert hem niet eens soms timmer ik er echt op los het is gewoon eigenwijshijd als ie met iemand anders is loopt ie wel .

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:15

en hoe gaat dat in de les?

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:23

Rainie schreef:
trouwens, alleen buiten rijden... daar is toch ook niet zo veel aan?
ik denk dat het veel leuker is voor jou en je pony als er iemand mee gaat


Maar als het daar aan ligt, en je rijdt voortaan altijd met iemand anders, dan heeft je pony toch gewonnen. En ik denk niet dat dat echt de bedoeling is Schijnheilig .

En misschien kun je hem eerst in de bak goed vooruit rijden? Dat hij dan extra goed op je hulpen reageert?

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 18:25

In de bak loopt ie gewoon normaal het gaat er alleen om dat ie niet alleen naar buiten wil , ik ga hem echt niet zijn zin geven.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:35

dit probleem heb ik ook, ze wil gewoon niet lopen als ze alleen is

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:27

een pony die bij sharir in de wei heeft gestaan heeft dit ook een periode gedaan.
ze kon heel lief vragen of ze alsjeblieft weer verder wilde, of haar keiharde meppen geven, en alles wat daar tussenin zit, maar ze verzette geen stap!
dit was als ze alleen ging rijden, maar ook als ik mee reed met sharir.
waar het aan lag weet ik niet, maar ze heeft het er wel uit gekregen.

alleen rijden is trouwens hastikke lekker hoor, ik heb bijna altijd alleen gereden, pas sinds een tijdje rij ik vaak samen. sharir is veel rustiger alleen, en je hoeft geen rekening te houden met anderen qua tempo en route. als ik met iemand anders rij zitten we heel de tijd te kletsen, als ik alleen rij dan ben ik meer bezig met het rijden of zit ik weg te dromen.

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:55

volges mij probeert ie je gewoon uit, mijn bijrijd paardje heeft de zelfde kuur. In mijn geval is het echt geen onzekerheid, want daarvoor heb ik heel veel alleen buitengereden en toen was er niets aan de hand. zowiezo is mijn bijrijd paardje nog al een vage die steeds met nieuwe trucjes komt, maar goed tis weer per paard verschillend he. en over dat alleen buitenrijden, ik vind het juist heerlijk om er alleen op uit te gaan!

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 06:13

Hem laten kiezen, rustig stappen of heel hard werken. Stap af en verzin iest wat nog zwaarder is dan wat je aan het doen was. Hij kan dus kiezen dan. Als hij slim is kiest hij voor verder stappen. Mijn pony liep altijd achteruit de sloot in, dit heb ik gewonnen door gewoon de goede kant op te blijven sturen en rustig drijven. Als ze dan ging, iets van 100 meter verder omkeren. Op mijn comando dus niet uit haar eigen.
Nu kan ik echt overal heen rijden zonder eerst thuis droge kleren te moeten halen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:53

Een ander paard erbij, afwisseling.... Wat een onzin. Sorry hoor, maar een paard MOET gewoon lopen als jij dat wilt, wanneer jij wilt, en waar jij wilt. Klaar. Hij moet niet zeuren. Jij bent de baas, tenminste, zo hoort dat te zijn! Door zulke trukjes heeft ie jou lekker te pakken en test ie je uit. Aanpakken die hap dus! Dit is echt niet leuk!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:35

ja ik ben het met carola eens...
en zeker niet afstappen of even verderop omkeren, dan heeft je pony toch gewonnen....(al is het voor even)

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:10

in welke zin aanpakken? een paar gigantische meppen verkopen? ik heb dat namelijk wel gedaan, maar krijg echt geen reactie, hooguit een bok. ik heb daarna het zelfde gedaan als Bolletje, als je stil wil staan prima, maar we gaan NIET terug(want dat is volgens mij wel wat ie voorelkaar probeert te krijgen), op een gegeven moment geeft ie op en gaan we vrolijk verder. met een ander paard is er niets aan de hand en issie juist haantje de voorste. Paarden weten goed in te spelen op zwakke plek van de ruiter Lips are sealed maar goed, leer je ook weer van he..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:35

dat ze bokt betekend dat ze niet accepteerd, boos wordt, als je haar aanpakt. dat is het begin, geef als ze een bok geeft of anders protesteert nog een flinke tik met de zweep