Knieholte steeds wondjes na les

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Knieholte steeds wondjes na les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 13:46

Au Au weer een plekje erbij...
Elke keer zijn mijn knieholtes stuk na de les....
Ik snap er niets van ik rij met laarzen of met chaps het maakt niet uit steeds krijg ik een wondje.
Verward Afgelopen zaterdag heb ik er preventief een pleister op gedaan maar toch weer een wondje gekregen nu denk ik dat de pleister heeft geschuurd.
Nu vraag ik me af of jullie daar ook wel eens last van hebben of ik gewoon vreemd ben Tong uitsteken

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:51

Had ik ook met 1 van mijn rijbroeken...
ff kijken hoe ik dit het makkelijkst kan uitleggen... ik kreeg het van het randje waar mijn leren zitvlak overging in het stof (dit kan dus ook gewoon van kniestukken oid zijn als jij geen leren zitvlak hebt)
Als ik tijdens het aantrekken de pijp van mijn broek zo aantrok dat die overgang een beetje verder in mijn knieholte zat dan had ik er tijdens het rijden geen last van. Als ik hem gewoon aantrok en ging rijden dan kreeg ik een wondje aan de binnenkant van mijn been.
Dus tijdens het aantrekken je broek wat meer naar "buiten" draaien..
hoopt dat je het snapt... want dit is dus duidelijk beter uit te leggen als ik naast je zou staan Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:25

Een meisje bij ons op stal had daar ook last van, en dat heeft ze opgelost door haar beugels een gaatje langer te doen. Ze bleek te kort te zitten en daardoor kwamen haar laarzen toch in haar holtes, ook al pasten ie dus wel goed. Misschien helpt dat gaatje langer bij jou ook wel. Valt te proberen natuurlijk...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:45

Ik heb een rijbroek van Eurostar gehad waar ik het bij had. Dat irriteerde gewoon enorm in mijn knieholtes. In mijn andere rijbroeken heb ik het niet. Mischien ligt het bij jou ook aan de rijbroek (of heb je het met verschillende merken?)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:53

sommige mensen hebben een supergevoelige huid,je kunt het beste een microfiber broek kopen , die zijn vaak superz8 van binnen en idd naadjes niet in die knieholte doen als je gaat rijden, wat wel zou kunnen helpen is zo'n soort kousje die je bij hte kruidvat kunt halen, die kun je om je elleboog of knie doen , ze bieden een beetje steun maar in jou geval scheelt het misschien met het schuren ??

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:47

Bij mij komt het omdat ze ooit m'n leren rijlaarzen 2 cm te hoog moesten aanmeten, dat was mooi Boos!, met zo'n irritante dressuurboog die tegen de knieschijf drukt. Boos!
Nou, inmiddels heb ik neiuwe besteld, zonder irritante dressuurboog en 2 cm lager.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 09:48

De beugels een gaatje langer dat klinkt logisch maar dan verlies ik ze vrees ik..
Een bandje om mijn knie ik kan het proberen inderdaad misschien helpt het.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:02

Misschien is het een idee om een blarenpleister te gebruiken, die blijven ten eerste heel goed zitten en ten tweede zijn ze heel dik en zouden zo dus de druk die je laars of rijbroek eventueel geeft aan moeten kunnen (zeg maar een soort gelpad pleister voor je knieholte) succes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:38

Klopt de lengte van je chaps en rijlaarzen wel? Ik bedoel dat ze niet in je knieholte schuren/drukken wanneer je gaat zitten. Als dat wel zo is dan kun je je laarzen misschien wat laten inkorten. Of dat met chaps ook gaat durf ik niet te zeggen.
Verder kun je eens proberen of het verschil maakt als je een andere (rij)broek aantrekt.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:18

germie schreef:
Bij mij komt het omdat ze ooit m'n leren rijlaarzen 2 cm te hoog moesten aanmeten, dat was mooi Boos!, met zo'n irritante dressuurboog die tegen de knieschijf drukt. Boos!
Nou, inmiddels heb ik neiuwe besteld, zonder irritante dressuurboog en 2 cm lager.


ze kunnen dat bij de betere schoenmaker of betere zadelmaker heel netjes voor je opknappen en er 2 cm afhalen hoor!

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:50

bij 1 rijbroek van mij heb ik dit ook
ik heb dan van die lange sokken aan die ik extra aantrek
zodat mij broek niet meer dubbel kan gaan zitten en als het waren
ook niet meer kan schuren
ik had nieuwe rijlaarzen gekregen omdat ik geslaagd was je weet wel
van die kei lange Kwijl haha maar daar van zijn mijn knieholtes
dus ook weer helemaal kapot van Frusty
je moet het er wel voor over hebben

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 01:27

Ik heb er inderdaad ook veel last van gehad (en soms nog). Ik heb van alles geprobeerd, andere rijbroek, beugels onder de zweetbladen, gaatje/langer korter, rijlaarzen of chaps. Niet veel hielp, ik bleef me kapot rijden.
Bij mij kwam het toch grotendeels door een onrustige beenligging. Ik had er ook vooral last van tijdens mijn lessen, was dan ook wat fanatieker (en onrustiger met mijn benen)!
Een vriendin van me heeft zelfs silliconen beschermhoesjes voor mijn knieën gemaakt Haha! .
Nu mijn beenligging stiller is heb ik er eigenlijk nooit meer last van, al moet ik nu nog steeds niet een rijbroek met (kunst)leren zitvlak aantrekken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:01

Ik heb dat altijd met Euro-riding broeken type Aktueel. Die hebben een hele dikke knielap, en met mijn gezette beentjes wip ik bij het lichtrijden altijd met mijn smallere knie over die naad heen. Altijd blaren.
Die broek heb ik nog ergens liggen, maar draag hem werkelijk nooit weer!

Ik koop om dit gedoe ook altijd broeken waarbij de naden ter hoogte van de knie niet zo dik zijn. Bij Eurostar leggen ze juist op dat punt het materiaal wel 3dubbel dik, bij Horka is het al een heel stuk beter.
Overigens, de Eurostar Carina heeft dat probleem niet.