Ze is niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Ze is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 18:00

Ik had vanochtend herkansingen en had mn msn op afwezig staan. Toen ik thuis kwam was er een meisje (dr pony Vailet staat zowat naast Karina) en had gezegt dat Vailet dood was, maar omdat ik niet antwoorde was ze al off-line.
Ik schrok heel erg, want gister hadden Spirit op Soraya ik op Karina en Marianne (dat meisje dus) op Vailet nog gereden. Lekker gek gedaan, geracet enzo. En nu was ze er niet meer... Scheve mond

Het blijkt dus dat ze in de wei een rotschop heeft gehad en ze daardoor een been heeft gebroken. Ze hebben haar uit de wei moeten meenemen (arm paard, maar kon niet anders) en in de dichstbijzijnde stal gelegd.
Marianne gebeld en de DA en een spuitje.

Ze heeft zoveel verdriet, arm kind. Ze is geloof ik 13 of 14. En ze had alles over voor dr pony...
Vind het zo raar, gister nog gereden, ff van pony gewisseld, gek gedaan, samen buiten uitgestapt en dan is ze er niet meer...


Heb haar nog niet gesproken, maar Spirit en ik hebben op 10 juni allemaal foto's van Soraya en Karina gemaakt en tussendoor nog 4 van Vailet. Die gaan we 9x13 af laten drukken en in een groot fotolijst doen, met een gedicht van de regenboogbrug erbij:

DE REGENBOOGBRUG

Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug.

Als een dier waar je heel veel van houdt doodgaat, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, waar ze kunnen rennen en met elkaar kunnen spelen. Er is genoeg te eten, water en zonneschijn en ze voelen zich daar warm en prettig.

Alle dieren die ziek of oud waren worden daar weer beter, alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen, of in de dagen die voorbij gaan...

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje: ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller. Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen pakken jullie elkaar beet, en zijn voor altijd bij elkaar. Het dier kust je gezicht, jouw handen strelen het kopje weer, en je kijkt weer in die lieve ogen, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de REGENBOOG BRUG


En dan één mooie foto waar ze op Vailet zit, doen we 15x20 uitvergroten en in een apart lijstje.

Ik hoop dat ze het toch nog een beetje leuk vind.
Wat vinden jullie? Is toch het minst wat je kan doen... Verdrietig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:03

Ik denk dat dat meisje dat heel leuk zal vinden.
Verschrikkelijk is het om een dier te verliezen, maar misschien nog erger als het zo plotseling gebeurt... Onbegrijpelijk. Wens haar maar veel sterkte.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 18:11

Zal ik zeker weten doen...Als er nog meer mensen dat willen (haar sterkte wensen) zal ik dat uitprinten en aan haar geven. Zal ze ontzettend veel steun aan hebben! Dus je mag ook verhaaltjes voor haar neer zetten dan zal ik dat aan haar geven...

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:14

Wat mooi dat gedichtje, het moet echt vreselijk voor dat meisje zijn zo je pony te moeten verliezen, ik heb mijn eerste pony namelijk ook zo verloren dus ik weet hoe het voelt. Wens haar veel sterkte namens mij he!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 18:18

Wat verschrikkelijk!! Verdrietig Echt heel erg vind ik het!
Heel veel sterkte namens mij!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:27

Wat verschrikkelijk voor haar, mar ook voor jou. Wens haar maar heel veel sterkte.

Wat een leuk idee van jullie van die foto's en dat gedichtje, ik denk dat dat ergens op een heel mooi plaatsje in haar kamer word opgehnagen. Als ik haar was zou ik er erg blij mee zijn.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:30

Vreselijk lijkt me dat, je bent dan zo machteloos....
Heel veel sterkte bij het verwerken van dit vreselijke verlies.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:35

Wat erg voor haar! lijkt me echt vreselijk om je paard zo te moeten vinden en je kunt echt niks meer doen en je had het ook niet echt kunnen voorkomen.
Ik denk dat ze het kado wat jullie willen geven erg mooi zal vinden, ik zal het in ieder geval wel mooi vinden.
heel erg veel sterkte allemaal.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:51

Wens haar maar onwijs veel sterkte! Huilen
Het lijkt mij echt vreselijk om je pony op deze manier te verliezen!
Erg lief van jullie dat jullie haar die ingelijsde foto's geven met het gedicht erbij! Lovers
Nogmaals veel sterkte!

j_u_l_i_e

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:07

Goh wat vreselijk,lijkt me echt erg..
-Treur niet om je geliefde,-
maar weet dat ze nog bestaat.
Ze bestaat nog in je hart
En weet dat ze daar nooit meer weggaat.
Want eens zie je ze terug.
Die dag komt ooit een keer,
want sterven doet iedereen
elke dag een beetje meer
..-XxX- julie

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 20:22

WOW wat een super gedicht j_u_l_i_e als je het niet erg vind, doen we die er ook bij...
Ben er helemaal sprakeloos van Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:30

Jeetje, wat verschrikkelijk erg Verdrietig
Sterkte, ook voor Marianne.

j_u_l_i_e

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:49

Tuurlijk vind'k het niet erg,en nog veel sterkte verder !!
grtz-XxX-

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:59

Huilen De tranen springen gewoon in mn ogen, ik moet ook weer gelijk aan mijn lieve schatjes denken. Echt geweldig Julie dat je dat voor dat meisje doet. Ik leef ook mee... Verdrietig

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:50

heel mooi hoor,
wens haar namens mij veel sterkte, en jij natuurlijk ook.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:11

Heel sterkte lin, en ook aan haar. He bah wat een nare dingen zeg. Wat een super gedicht die van de regenboog.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:18

Sterkte, voor jullie allebei.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 22:29

Heb dr vanavond nog gesproken. Was even bij Karina kijken (in de buitenbak die tegen de wei aanligt) en toen zag ze al dat bloed en kwam ze huilend aan. Even getroosd en gepraat, ik verteld over nikkie (inlaten slapen na een hevige koliek aanval) en ik ook meteen huilen natuurlijk.
Heb dr wel weer aan het lachen gekregen gelukkig. Vailet was net 4 en echt een prachtpony...

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:38

Wil je haar ook van mij heel veel sterkte wensen? Ach gut En ik vind het echt ontzettend lief van je dat je dat gedicht en die foto's aan haar geeft, dat zal haar zeker goed doen!!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 08:43

Zal ik doen Jolynn...
Als de foto's in een lijstje zitten, zal ik proberen daar een foto van te nemen en op bokt te zetten.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:51

Wat een prachtig gedicht. Die hou ik altijd in mijn hoofd. Als Raak ooit mocht gaan dan weet ik zeker dat ik hem ooit weer zal zien.

Sterkte. Leuk idee de foto. Zal ze best heel blij mee zijn.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:10


nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 09:28

Had ik niet eens gezien Polly. Maar ik zal zeker de reactie aan haar laten lezen!
En ze waren allebei nog zo jong, Vailet 4 en zij 13 geloof ik....Ze waren zo'n goed koppe Verdrietig

Annabelle

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Spijkenisse en Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:46

Ik vind het egt erg voor Marianne en haar ouders! En ik vind het heel erg liev van jullie dat jullie dat voor haar doen!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:12

Ik vind het echt zo erg! Arme Vailet Verdrietig
Ik schrok me helemaal dood toen Marianne op MSN kwam en vertelde dat Vailet dood was..
Ik heb vandaag nog gehoord dat haar onderbeen gewoon helemaal los hing, was helemaal doorgebroken, en dat het waarschijnlijk geen trap was geweest maar dat ze het zelf heeft gedaan met een rare beweging ofzo..
Ik vind het echt zo erg, liep nog langs Vailets oude stal, met naambordje, maar zonder Vailet..