laten dekken ja/nee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 22:51

hoi

ik heb een hele lieve verzorg merrie (welsh a, 1.18, bijna 9). Als het goed is krijgt ze begin juni haar 5e veulen. haar eerste veulen kreeg ze toen ze 4 was. haar 2e toen ze 5 was, haar derde toen ze 7 was, haar vierde toen ze 8 was en als het goed is haar 5e dus deze zomer (marjon is dan 9). We twijfelen nu of we haar (weer) moeten laten dekken. Is dit slecht voor haar? of juist niet?
wat vinden jullie ervan? ervaring mee?
iemand zei tegen mij dat iets wat vaak voorkomt bij welshjes is bevangen raken. Een veulentje zou dat voorkomen. maar wat zijn julie meningen/ervaringen?
Nou ik hoor het wel!
groetjus!

Kim & Marjon

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!



sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:38

bevangen kunnen alle kleine pony's gauw raken,omdat ze vaak teveel gras/eiwit binnen krijgen en hun lijf daardoor de boel niet kwijt kan,maar paarden kunnen ook bevangen raken.of het zo is dat een dragende merrie minder gauw bevangen raakt weet k niet.maar als je haar nog een keer weer wilt laten dekken kan dat zat hoor,paarden krijgen vaak veel meer veulens dan jouw pony nu heeft gehad,dus ze kan er nog wel wat bij hebben.ik weet wel een mooie hengst:cascob limelight,van janssen uit keyenborg,deze hengst is een voshengst sectie A en errug mooi,heb em in het echt gezien eecht super!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:54

Pfff we hebben een bijna 16 jarige merrie die ook vanaf haar 3de altijd veulens krijgt heel soms sloegen ze een jaartje over omdat ie in de sport werd uitgebracht dit jaar krijgt ze haar 8ste veulen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:01

onze Sabina heeft ook al iets van 18 veulens gehad volgens mij. ik heb een tijd terug al die papieren zitten bekijken en t waren volgens mij 18 "bonnen" van dekbewijs ofzoiets. ze wordt dit jaar 21, dus ook vanaf dr 3e veulens gekregen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, criollo_yess, FCSA, Googlebot, MissWeenie, StalNollie, Telpeva, Vagabondo en 80 bezoekers