Wat moet ik hiermee? rotsituatie thuis...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sarinalover
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-05-03

Wat moet ik hiermee? rotsituatie thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 14:17

Ik kom hier al even op bokt, dus daarom typ ik dit even onder en andere naam, omdat ik hier wat mensen ken.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden, maar er zit me iets heel erg dwars, en ik schrijf het graag even van me af. Ik zal proberen bij het begin te beginnen, maar misschien dat het allemaal wat vaag is voor jullie. Ik snap zelf namelijk al niet in wat voor situatie ik zit, en ik heb af en toe echt het gevoel dat ik in een of andere soapserie meespeel ofzo Scheve mond

In 2000 is een goede vriendin van mij een paar maanden bij ons komen wonen, omdat het niet ging bij haar thuis. In die tijd ging het bij ons thuis ook erg slecht, mijn vader en moeder leefden langs elkaar af, zeiden alleen de noodzakelijke dingen, en hadden vaak ruzie. Vanaf dat die vriendin van mij bij ons is komen "wonen" ging mijn vader heel veel met haar om. Hij zei alles tegen haar, wat zelfs mijn moeder niet wist. Op dat moment zocht ik daar niks achter, ik was toen 13, en had gewoon niets in de gate. Toen ze 3 maanden later bij ons weg ging, naar het buitenland, ging het weer veel slechter thuis. Mijn vader negeerde ons volkomen, en als er iets gezegt werd, was het op zo'n rot toon. Vanaf dat moment is hij brieven gaan schrijven naar die vriendin in het buitenland, maar die brieven mochten wij nooit lezen. Dat brieven schrijven is opgehouden toen ze weer naar NL kwam, en geen contact meer wilde met mijn vader. Ongeveer een jaar lang zijn we zo langs elkaar levend doorgegaan. Nu ongeveer een jaar terug hebben mijn zus en ik brieven gevonden, die hij naar die vriendin heeft gestuurd. In die brieven stond gewoon letterlijk dat hij eigenlijk helemaal niet van mij en mijn zus houd, hij mijn moeder als een groot zwart gat ziet Verward en hij gewoon meer van haar houd, dan van mijn moeder mijn zus en mij bij elkaar. Toen ik dat en nog veel meer anderen brieven van hem (stiekum) gelezen had, wist ik totaal niet wat ik ermee aan moest. Alleen mijn zus wist ervan, en we wisten echt niet of we het onze moeder moesten vertellen, puur omdat we bang waren dat ze helemaal door zou draaien, en zichzelf wat aan zou doen.

We hebben toen besloten niets tegen haar te zeggen, en het nog maar even aan te kijken... Toendertijd is mijn vader meer op gaan trekken met (vrouwelijke) "klanten" van zijn werk. Hij ging er zelfs zoveel mee om, dat mijn zus en ik er iets achter gingen zoeken. Dat is nu een half jaar geleden, en 1 van die klanten is nu zwanger, van haar vriend zegt ze. Maar een week of 3 geleden kreeg ik een erg fijne *not* roddel te horen: ze zou zwanger zijn van een man rond de 50, grijs haar, en de auto (noem liever geen namen enzo, wil graag even anoniem blijven) en een heleboel andere dingen klopten met mijn vader. Ik weet natuurlijk niet of deze roddel waar is, maar als het zo is, zou dat meisje van mijn vader zwanger zijn, want het is 100% zeker dat het over hem ging... Scheve mond

Mijn zus en ik zijn nu dus aan het proberen uit te zoeken waar die roddel vandaankomt, en of hij waar is. Maar ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen.. Ze zijn dit jaar 25 jaar getrouwd, voor de buitenwereld zijn we een doodnormaal gezin, enz. Dat zou dan in 1 klap weg zijn. Daarbij denk ik dat mijn moeder doordraait, en mss zichzelf wel wat aandoet. Wat moet ik hier nou in godsnaam mee? Moet ik haar die brieven laten lezen? En die roddel vertellen? Ik lig er nou al weken van wakker, en denk aan niets anders, en hetzelfde geld voor mijn zus. We weten echt niet wat we hier mee aan moeten! Verdrietig
Of die roddel waar is weten we niet, maar die brieven, dat zijn gewoon FEITEN. En wat hij daar zegt, vind ik niet goed te praten.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat er hier iemand is die me goede raad kan geven...
Ik word iig helemaal gek van de situatie hier thuis.

groetjes


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:34

Jee, dat is niet niks! En heel eerlijk gezegd zou ik niet weten wat je kunt doen, het lijkt wel rechtstreeks uit een of ander naar verhaal gekopiëerd, lijkt me echt een totaal onleefbare situatie voor jou en je zus. Ik weet niet hoe oud je nu bent (16 ongeveer?), maar is het anders niet een goed of beter idee om uit huis te gaan. Het is misschien wat laf en erg moeilijk, maar het lijkt me dat je je hier niet al te veel in moet storten ookal gaat het om je bloedeigen ouders. Ik weet ook niet waar je vandaan komt, maar in de meeste grote steden is er wel crisisopvang voor tieners te krijgen en ook begeleid kamer wonen projecten.
Ik denk namelijk echt dat als je nog veel langer met deze wetenschap ertussen blijft zitten je er zelf helemaal aan onderdoor gaat. Als jouw vader zo laf is om alles in het geniep te doen moet hij dat zelf weten, maar laat je daar ajb niet door slachtofferen. Confronteer hem anders met de gevonden brieven en zeg hem dat als hij er zelf niets aan doet jij er wat aan doet. En uit huis gaan en de banden verbreken lijken me dan nog het minst pijnlijke...
In ieder geval heel erg veel sterkte met alles wat nog komen gaat!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:41

Confronteren die hap! Laat hem weten dat jullie die brieven hebben gelezen,en vraag hem wat het te betekenen heeft.
Vertel hem dat het bij jullie over komt alsof hij niet graag meer bij jullie en jullie moeder is,en vraag hem waarom hij dan zo laf is om te blijven?
Wat je moeder betreft is ook zij beter af zonder hem,uit alles blijkt dat hij toch niet van haar houd.
En misschien is zij juist blij[omdat ze het eigenlijk wel wist]dat er eindelijk over gepraat word.
Deze man ook al was het mijn vader hield ik niet langer een hand boven zijn hoofd,oud genoeg voor de streken die hij uit haalt en dus ook oud genoeg om voor de consecensies op te draaien.

Of zijn collega zwanger kan zijn van hem,tja ook dat zul je recht op de man af aan hem moeten vragen! Of aan haar!

In ieder geval heel veel sterkte met deze vervelende situatie,en geloof me soms is het beter als mensen uit elkaar gaan.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:54

Heel moeilijk wat je nu moet doen.Ik kan zeggen zeg het tegen je vader,maar dat doe je waarschijnlijk toch niet.Ik denk (Wat is de leeftijd van jou en je zus?) dat het idd een goede optie is een ander onderkomen te zoeken.Maar hoe verklaar je dat weer aan je moeder.Misschien kun je je moeder eens uithoren en kijken wat ze zelf al weet.Dat zou wel eens meer kunnen zijn dan je denkt.Sterkte en succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:56

Wat een ellendige rot situatie!

Ik denk dat je niet te lang moet gaan rondlopen met dit geheim. Spreek je vader er op aan. Daar heb je alle recht toe want zijn gedrag is onacceptabel.
Denk niet dat je moeder hier niets van vermoedt, op deze manier is ze niet gelukkig met je vader. Zij kent hem door en door en zij zal ook heus haar vermoedens hebben. Als er al roddels in de wereld zijn heeft ook de omgeving al goed door wat hier aan de hand is.
Hoe is jouw situatie? Kun je het huis al uit? Hoe is de relatie met je moeder?

Sarinalover
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 16:14

Even voor de duidelijkheid, ik ben dus 16, mijn zus is 20, en heeft een vaste vriend waar ze bij terecht kan. Mijn moeder heeft wel in de gate dat mijn vader niet echt om haar geeft, maar om de een of andere reden doet het haar niets ofzo..? Mijn zus en ik zijn ook bang, dat als we het haar zouden vertellen, ze het goedpraat, en mijn zus en ik mjin vader niet meer onder ogen durven te komen, of ze toch er wel mee zat, en alles bovekomt, en ze helemaal flipt, en mss zichzelf wat aandoet..Boos!

Over dat meisje dat zwanger is, we hadden veel contact met haar dus, maar sinds ze een paar maanden zwanger was (is in augustus ofzo uitgerekend) hebben we haar niet meer gezien/gesproken. Ik denk ook niet dat ze mee zou willen werken aan zo'n dna onderzoek ofzo... ze beweerd zelf tenslotte ook dat t van haar vriend is, en haar leventje zou ook kapot gaan als het van een ander blijkt te zijn. We hebben mijn moeder al wel eens uitgehoord, en ze zegt er niet zoveel over, alsof het haar niet intereseerd. Ze weet van die brieven iig helemaal niks, maar wel van mijn vaders (toen) gevoelens voor mijn vriendin. Pff, snappen jullie het zo weer een beetje? ik snap het zelf nog maar amper:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:26

Je moeder weet heus wel wat er speelt maar wil het waarschijnlijk niet weten. Misschien is ze bang over wat er zal gaan gebeuren als je vader jullie verlaat. het huis verkopen, auto verkopen, voor haar eigen onderhoud zorgen. Misschien wil je moeder helemaal niet op eigen benen staan en houdt ze liever allen bij het oude vertrouwde leventje.
Misschien is het ook beter om met dit verhaal naar je moeder te gaan. Hoe kijkt ze er zelf tegen aan, hoe gaat ze hier mee om? Jij kunt over een jaartje of 2 het huis uit. Je moeder zal dan met je vader alleen achterblijven.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:37

Er bestaat uiteraard ook nog zoiets als alimentatieverplichtingen. Het idee daarachter is dat de kostwinner voor de andere niet-werkende (of minder) partner moet zorgen dat deze op vergelijkbare wijze het leven verder kan voortzetten. Dat is vaak niet helemaal haalbaar, maar toch. Hoe het precies zit in NL weet ik niet, maar in de States is het zelfs zo extreem dat als vreemdgaan aangetoond kan worden het huwelijk meteen ontbonden wordt en er óf geen alimentatie betaald hoeft te worden óf gelijk het maximum. Zo zit het iig niet in NL, maar helemaal 'onverzorgd' blijf je niet achter.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:10

Jeetje, wat een moeilijke situatie!! Ik zou je vader ermee confronteren, hij is degene die enorm fout zit. Als hij zo schrijft dat hij toen meer van dat meisje hield dan van jullie, ik zou daar dus echt wel uitleg over willen. Bovendien belazert hij je moeder, ik zou eisen dat hij het of haar zelf vertelt en zoniet dat je het je zelf aan je moeder vertelt. dat is misschien natuurlijk heel moeilijk maar zo kan dit toch niet langer, je moeder heeft recht op de waarheid. Ook al is die verschrikkelijk, het idee dat ze nu "gelukkig" is met een man die helemaal niet van dr houdt... Kweet het ook niet, het is ieder geval een enorme rot-situatie, moeilijke keuze! Sterkte!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:15

Ik zou idd het er met je vader over hebben dat hij het aan je moeder verteld. Ze zou er toch eens achter moeten komen. En als het langer duurt wordt het alleen maar moeilijker. Dan is het de keus aan je moeder wat ze wilt doen. Het klinkt nu heel makkelijk maar je moeder heeft wel het recht vind ik om te weten wat er allemaal gebeurd. Heel veel sterkte ermee.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:26

Lijkt mij dat het tijd wordt voor een scheiding, misschien is dit niet wat je wil horen, maar wel de beste oplossing. Ze leven al jaren langs elkaar heen en het wordt tijd dat ze beiden (en jullie ook natuurlijk) weer een kans krijgen om gelukkig te worden.
Ik zou hem er iig mee confronteren, dit kan niet zo door gaan!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:25

een scheiding lijkt misschien heel erg, maar is onvermijdelijk en volgens mij zouden veel partijen er zich op den duur beter door voelen...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:10

Laat je ouders ajb zelf hun relatieprobleem oplossen! (Dat is uitsluitend HUN zaak!)

Jij hebt een probleem met je vader. Hij heeft geschreven dat hij minder van jou houdt dan van je vriendin. Hier mag je hem op aanspreken. Zeggen dat hij jou daar enorm verdriet mee heeft gedaan. Ik hoop dat je dat durft. Dan kan je vader e.e.a. rechtzetten (want je gelooft toch niet ECHT dat het zo is? Kom op zeg, je pa had op dat moment zijn verstand en gevoel uitlsuitend in z'n jeweetwel).
Vertel hem ook gerust wat je over hem gehoord hebt en wat je zelf van zijn contacten met klanten vond.

Als er gescheiden moet worden, dan beslissen jouw ouders dat zelf wel.
Zoiets forceren door je eigen informatie op je moeder los te laten is echt niet goed.

Je zus en jij gaan uit huis, jullie eigen leven leven.
Zou je je er dan werkelijk lekker bij voelen als je weet dat je door jouw toedoen een gescheiden ouderpaar achterlaat?

Denk hier eens over?

.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Sarinalover
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 12:08

Tja, wat botervlieg zegt zit ook wel wat in, maar ons mam word alleen maar ongelukkiger, maar doet er verder niets aan. Maar zij weet dus ook niets van die brieven en die roddel. Het is gewoon allemaal heel dubbel voor mij. Ik kan nu eigenlijk nog niet uit huis, ook al zou ik dat soms best willen. Ik zou gewoonweg nog niet op eigen benen kunnen staan (financieel iig helemaal niet, ik studeer ook nog). En ik weet niet of ik het zo moet zien dat het mijn schuld is dat ze zouden gaan scheiden, ik ben toch zeker niet vreemdgegaan? IK heb niet van die rare brieven geschreven? Of zie ik dat verkeerd?

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:47

Nee, als ze gaan scheiden is dat zeker niet jou schuld, jou ouders hebben problemen maar dat komt niet door jou. Ik denk in ieder geval dat het wel goed is als je moeder het weet, want dan kan zij altijd nog zelf beslissen over hoe & wat het verder zal gaan. Wat er ook gebeurd of wat je ook dote, het zal zeker NIET jou schuld zijn als je ouders gaan scheiden.

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:32

Ik heb een vergelijkbare situatie beleefd.
Ik wist het al jaren, maar iemand anders moest mijn moeder zo nodig wijzer maken.
Mams boos, rel trappen en beide stellen scheiden.

Zowel mijn moeder als de ex van de mevrouw met wie mijn vader (zich door de situatie gedwongen voelend) vertrok
is uiteindelijk veel te jong van verdriet gestorven.

Ben ìk altijd blij geweest dat ik niet die 'klokkenluider' was !

Veel paren maken na 25 jaar een crisis door.
Dat kan op een scheiding uitdraaien, maar ze kunnen er als stel ook beter uitkomen.

Het is en blijft een zaak van die twee.
En eerlijk gezegd vraag ik me wel eens af wat het (eigen) belang is van die goedbedoelende buitenstaanders.

.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:06

Ik ben het volledig met Botervlieg eens. Je kunt alleen je eigen problemen oplossen en niet die van een ander. Spreek je vader erop aan als je denkt dat dat voor jou goed is. Laat hem weten wat je voelt. Je moeder weet alles misschien wel maar zal zich alleen maar rotter voelen als jij het aan haar vertelt. Het zal zwaar zijn voor haar om te weten dat jij het weet.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:44

hmm k herken het, zit nu met lichte hersenschudding thuis..
ongelukje

Terug van weggeweest

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:02

Vertel?
(allebei?)

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:05

" Je kunt alleen je eigen problemen oplossen en niet die van een ander. "

RAAK !

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:58

Naomi schreef:
hmm k herken het, zit nu met lichte hersenschudding thuis..
ongelukje
vertel?wat is er gebeurd dat je een lichte hersenschudding hebt?

btw, niet te veel tv kijken/computeren als je een lichte hersenschudding hebt, kan je chronisch moe van worden!veel liggen en nix doen, ook liever geen radio ofzo aan(ik heb ervaring met hersenschuddingen)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:03

ik snap niet dat jullie je vader niet rechtstreeks confronteren met alles wat je weet op het moment dat je moeder niet thuis is.

De hond is de betere mens


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:06

botervlief, jij vindt dus dat ze 'om de lieve vrede te bewaren' maar nix tegen haar moeder moet zeggen over die brieven? en dan?scheinheilig lopen doen?!
en dan achteraf commentaar van je moerdr krijgen zo van iedereen wist het to in de detaisl, behalve ik(moeder dus) zelf?!

ik zou naar je avder gaan, samen met je zus, hem om uitleg vragen, en eisen dat hij met jullie+jullie moeder een goed gesprek heeft, en dat hopeft dan niet in details over die brief te gaan(dat is iets wat hun met zn 2en moeten uitpratenm, maar ik zou wel zeggen dat hij dat tegen jullie moeder moet vertellen) maar dan een goed gesprek over de situatie thuis, want langs elkaar heen blijven leven is ook niet de bedoeling!

veel succes iig!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:07

Desiree schreef:
ik snap niet dat jullie je vader niet rechtstreeks confronteren met alles wat je weet op het moment dat je moeder niet thuis is.

dat bedoel ik! want jullie hebben recht op uitleg! en daarna moet hij ook tegen jullie moeder eerlijk zijn en t opbiechten!

op deze manier verder gaan en iedereen die maar doet alsof er nix aan de hand is, dat houdt niemand vol!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:53

Renske20 schreef:
op deze manier verder gaan en iedereen die maar doet alsof er nix aan de hand is, dat houdt niemand vol!

inderdaad, want vandaag of morgen barst de bom! En dan gaat dat gelijk heel hard he.

De hond is de betere mens