Welke rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Welke rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 11:40

Heyzz

zoals een aantal al wel gelezen zullen hebben bij verslag van de dag, heeft haike een ongelukje gehad waardoor ik dus een paar weken/maanden niet meer kan rijden.
Nu heb ik verschillende aanbiedingen gehad over paarden die ik mag gaan rijden. Een pony ga ik in de vakantie een week rijden als de eigenaren weg ijn, dat is al afgesproken. Maar ik kan nu dus op 2 paarden terecht, maar welke zouden jullie kiezen?

*Een M2-paard dat niet zo heel erg vaak wordt gereden maar wel braaf is. Hij is van mijn commandante waarvan ik 2x per week les van heb op de club. Zelf rijd ze er niet zoveel op omdat ze ook nog een Z1-paard heeft lopen, dus hij is wel braaf ofzo.

*een jong paard dat net is ingereden, een heel smal paardje dat ook erg lief is, ook een stuk kleiner als die andere. Is van een andere commandant van onze ponyclub, zijn vader geeft mij priveles (zoon woont nog thuis en paard staat in de wei waar ik priveles heb) Dat paardje ken ik dus ook wel. Weet verder niet watr ik er van moet verwachten omdat die zoon niet zo vaak en niet zogoed (niet dat ik beter rijd maar ik ben een heel stuk smaller) rijd.

Welke kan ik nou het beste gaan rijden? Het ene moment denk ik dat het wel leuk is om aan een jong beestje te beginnen, van de andere kant is het ook wel leuk als ik gewoon al wat meer kan met een paard. Qua les, rijden is het denk ik wel hetzelfde, allebei van een instructeur van mij. Afstand maakt ook nit uit. Ik weet het echt niet!!!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:43

Probeer ze gewoon allebei een keertje uit en kijk welke het beste bevalt. Ik vind dat je dat moeilijk kunt beslissen, voordat je ze uberhaupt een keertje gereden hebt.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:59

Ik zou zelf persoonlijk gaan voor het M2 paardje... vooral omdat het maar voor eventjes is. Als het voor een langere tijd zou zijn zou het leuk zijn om dat jonge paardje het een en ander bij te leren, maar omdat het maar zo kort is, heb je dan zo weinig profijt van je werk en rijd je ook niet de eerste week met hem weg ben ik bang.
Dat M2 paard klinkt een stuk betrouwbaarder en ik denk dat je er rijtechnisch zelf gewoon een stuk wijzer van wordt.
Maar goed, je moet uiteindelijk doen wat jou het beste lijkt!! Succes

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:44

Ik zou voor het M2 paard kiezen. Precies zoals Mursey zegt, straks heb je dat jonge paard lekker aan het lopen en dan moet je er al weer mee stoppen. Het beste is natuurlijk gewoon eerst een keer proefrijden op beide paarden en het paard moet je natuurlijk ook aanspreken.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 11:44

Ik heb gekozen, het wordt een andere!!!!

Het wordt een 4-jarige bonte D-pony. Ga hem rijden samen met een jongentje(12) van onze club, hij alleen de springwedstrijden en ik mag hem voor de rest zoveel rijden als ik wil. Ook wedstrijden!! Hij is van de vader van die jongen, maar die jongen heeft al een andere waarmee het dressuurt (vindt hij niks aan maar moet) en natuurlijk springt!

Vanavond ga ik voor het eerst rijden, heb er heel erg zin in! En is best spannend! Verslag komt!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:47

Mijn advies zou zijn(heb enig idee over welke je het hebt)om ze allebei te gaan rijden.
Als dat voor jou te combineren valt zou ik dat zeker doen.
Bv omde dag,of of sommige dagen twee.
Waarom?Omdat het je zoveel kan leren.
En elke ervaring die je rijker wordt is altijd mee genomen.
Het heeft echt zo zijn voordelen.Het is zwaar om meer als 1 paard te rijden,maar als ik het goed begrijp heb je binnenkort vakantie.
Als je een serieuze ruiter bent die echt verder wil gaan in de paardensport(na de pony's) dan zou ik de kans grijpen om beiden te gaan rijden.
Een pony en een paard zijn niet hetzelfde.Je kennis wort alleen maar breder.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 16:55

Ik heb vandaag en gisteren gereden op een zeer talantvolle D-pony! Op deze ga ik ook verder, lekker bij de ponyclub.

Gisteren was ik nog een beetje voorzichtig maar vandaag liep ie al heel veel beter als gisteren. Soms zelfs beter als haike die toch M1 was, en deze pas 4 jaar is. Zeer goed achterbeen, los in de rug, ontspannen. Morgen weer!!! en vrijdag en zaterdag!! Dan een weekje niet en dan waarschijnlijk iedere dag! Echt een heel goed en leuk beestje, en hij is bont, ook heel erg leuk!