Wat houdt precies een "hangend rooster" in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Wat houdt precies een "hangend rooster" in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 14:44

Ik lees in Bit een artikel over een paard wat doet kribbebijten en een slecht gebit heeft. En een hangend rooster. Ik heb dat al vaker gehoord en gelezen, maar wat houdt het nou precies in? Ik denk/dacht dat dat is als het verhemelte zeg maar laag in de mond hangt. Bij Kore hangt het relatief laag, maar naar mijn weten heeft ze nergens last van, niet met rijden en niet met eten. Er staat dat een hangend rooster door "slecht" voer komt, is dat zo?


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:22

ik weet het ook niet precies waar het door komt, maar zolang ze er geen last van hebben zou ik me geen zorgen maken!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:54

Koortje schreef:
En een hangend rooster. Ik heb dat al vaker gehoord en gelezen, maar wat houdt het nou precies in? Ik denk/dacht dat dat is als het verhemelte zeg maar laag in de mond hangt. Bij Kore hangt het relatief laag, maar naar mijn weten heeft ze nergens last van, niet met rijden en niet met eten. Er staat dat een hangend rooster door "slecht" voer komt, is dat zo?

Ik weet dat een hangend rooster (verdikking van het gehemeltje) vaak voorkomt bij paarden die wisselen.
Het kan ook komen door onstoken tandvlees of onstoken tanden/kiezen.
Ik denk dat het ook door een gebrek aan een bepaalde vitamine kan optreden. Maar dat weet ik niet zeker.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:41

eigenlijk is het irritatie van het tandvlees waardoor het gaat opzetten. omdat het niet naar boven kan opzetten (zit het kaakbeen) gaat het naar beneden opzetten en ziet het eruit alsof het tandvlees hangt.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:17

Afgelopen winter had Kevin er ook last van. Bleek dat hij een flinke bos tandsteen rond zn ruinentand had. Eraf gekrabt en nergens meer last van.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:21

ik had het ook in mijn theorie zitten en ik vroeg wat het was en kreeg ook zo'n vaag antwoord... iets in zijn mond... maar ja dat is een ruim begrip

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:18

Gam had er ook een tijd last van toen hij 1 hoektand wisselde wat nogal lang duurde. Het hing echt onder zijn voortanden uit.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:26

Een hangend rooster is wat je vooral ziet bij paarden die wisselen, het slijmvlies van het verhemelte gaat zwellen, het kan zelfs zo erg zijn dat het onder de voortanden uit komt.
Daar hebben ze dan wel last van.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 53 bezoekers