naar de keuring geweest!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

naar de keuring geweest!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 16:34

vandaag was 'the big day'. ik ben met mijn pony (welsh K) en een geweldige club prive grooms *LOL* naar de welshkeuring in Tolbert geweest. vanmorgen om half 5 opgestaan en om half zes waren we aan het vlechten. Sanne (vriendin) wou haar hoef uitkrabben maar Mi deed heel moelijk. ze trok constant haar been omhoog.. en ja hoor: Mi liep kreupel Bloos ze trok tijdens het stappen met haar been...

tuurlijk, het zou ook niet zo wezen: ik ga een keer wat leuks doen met mijn pony en het zit me meteen weer tegen Boos! gelukkig viel het mee. na een tijdje rondstappen liep ze alweer normaal. ze heeft zich waarschijnlijk tegen het hek gestoten toen ze de paddock in liep.. na een tijdje stappen liep ze dus prima en zijn we verder gegaan met vlechten..

half 8 de trailer gehaald en acht uur zijn we gaan laden. tot mijn grote verbazing liep Mi zo de trailer in. ik had verwacht dat ze moeilijk zou gaan doen omdat ze liever niet alleen is maar ze was zo mak als een lammetje

rond een uur of negen waren we op het terrein in Tolbert. we zijn eerst gaan rondkijken. Mi moest door de DA gekeurd worden dus we zijn daar heengegaan en hebben een aardige tijd op onze beurd gewacht. ook tijdens het wachten was Mi echt super. ze liep soms wat onrustig om me heen en hinnikte wel eens maar ze was verder prima te pas gelukkig..

de vetinaire (of hoe je het ook schrijft Nerd )keuring was een afknapper: ze kwam er wel doorheen maar ik kreeg de waarschuwing van iemand mee (waarschijnlijk een DA) dat ik meer met haar moest trainen want ze zat tegen de hoefbevangenheid aan Verward ik stond daar met mijn mond vol tanden. ik ben al 3 maand ontzettend hard met haar aan het trainen en ze staat op kort gras. dit vertelde ik hem waarop hij antwoorde dat dat korte gras ooit lang was geweest. dis niet waar want op het moment dat ze in dit stuk land kwamen was het maart. het gras was niet zo heel lang en er zaten niet of nauwelijks vitamine, eiwitten enzv in... hoe ze zo dik komt weet ik niet en hoe ik het eraf moet krijgen weet ik al helemaal niet was dus wel een teleurstelling maar goed, we mochten door

vlak na de keuring zijn we ons gaan klaarmaken en richting de ring gegaan. daar kwam ik de halfzus van Mi tegen. ze zijn van dezelfde hengst in Mi's halfzus lijkt echt op haar vader Speykbosch Nando super mooi beestje, Mi's concurrent.

en toen het moment supreme: we mochten de ring in.. we waren met zeven ponies. al vrij snel werd er aan de volgorde gewerkt. ik werd naar de vierde plaats geroepen en Mi's halfzus liep voor me. we moesten een voor een de pony voor de jury opstellen en daarna een rondje rennen. tijdens het stilstaan stond mi op een gegeven moment zelfs op rust Clown daarna dus rondje rennen. verbazingwekkend maar waar: we hebben het hele rondje op volle vaart gelopen Cool . had niet verwacht dat ik het hele rondje al ademend kon uitlopen maar het is gelukt Mi was helemaal top. ze strekte aardig, nog niet goed genoeg vind ik, maar ze heeft zichzelf van een hele goeie kant laten zien. daarna moesten we weer allemaal achter elkaar lopen en werd de volgorde vastgesteld. wij liepen weer als 4e maar werden naar voren geroepen *LOL* yes we werden uiteindelijk 3e ben echt zooooooooo trost op mijn knolliebollie tweede premie en in het stamboek opgenomen, helemaal top!!!
foto's volgen snel zodat jullie haar ook kunnen bewonderen

*\o/* *\o/*


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:10

gaaf zeg!
ik wacht op de foto's.... Haha!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:52

Gefeliciteerd!
Ik was vandaag ook met pony's in Tolbert maar heb jullie niet gezien.
Misschien herken ik jullie van de foto's wel Lachen

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:14

Cool Gefeliciteerd!!!! Haha! Errug cool hoor, knap gedaan!
Maar wat een *piep* DA zeg, ze staat echt al een hele tijd op kort gras... Die man is gewoobn dunne en iele ponietjes gewend zeker Tong uitsteken Mi is de laatste tijd alleen nog maar dunner geworden

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:19

Heel gaaf, gefeliciteerd!! Foto's!!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:38

Wat goed!!
Wel leuk hoor, al die keuringsverslagen!! het is er echt de tijd weer voor, ik moet nog wachten tot 3 juli!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:59

Ah, het verslag Lachen

Het was idd een superleuke dag (ochtend+ voor jou en sanne nacht Tong uitsteken)
Maar ze heeft dus haar halfzusje 'verslagen'? Extreme duivel

Ben heel benieuwd naar alle foto's *LOL*

Enne, ze was toch eerst veel dikker? Hoe kan ze dan, nu ze al zo lang op kort gras staat en zoveel is afgevallen, toch hoefbevangen worden? Je hebt echt bijna elke dag ook met haar getraind! Verward Ach gut

Mi was echt geweldig vandaag! Ze was misschien nog wel rustiger dan Jan Extreme duivel en zelfs Dies kan nog van haar leren.....Clown Clown

Gefeliciteerd Haha!

Laatst bijgewerkt door Marinke op 21-06-03 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo Lovers

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:59

Hey Maaike,
gefeliciteerd!!!!! Echt super. Volgende keer wil ik mee, ok? En wat betreft die buik, daar gaan we hard aan werken he, deze zomervakantie Knipoog. Heb er zin in. xxxxx


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 07:08

Leuk verslag!! En gefeliciteerd!!
Overigens mijn WelshCob is ook te vet, dus ben ook druk bezig hem dunner te krijgen. Daarom moet hij elke nacht naar binnen, anders dan houd ik niets in de hand en was hij al hoefbevangen geweest!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 09:00

bedankt allemaal. het was echt zooo'n super dag en ik ben zoooooo trots op mijn ponietje. ze blijft me iedere keer (in heeele positieve zin) verbazen...

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 09:03

wkoekoek schreef:
Cool Gefeliciteerd!!!! Haha! Errug cool hoor, knap gedaan!
Maar wat een *piep* DA zeg, ze staat echt al een hele tijd op kort gras... Die man is gewoobn dunne en iele ponietjes gewend zeker Tong uitsteken Mi is de laatste tijd alleen nog maar dunner geworden

ben blij dat je het zegt want ik schrok echt wel Bloos stond daar beledigd met een mond vol tanden Clown was zo van mijn stuk gebracht dat ik niet eens heb gevraagd hoe hij er bij komt. de andere privegrooms ( Haha!) van mij hebben het wel gevraagd en volgens de DA kon hij het zien aan de stand van de hoeven Verward zal de hoefsmid volgende keer eens vragen hoe hij erover denkt.. dit is de eerste keer dat ik het hoor terwijl er toch al aardig wat paardenkenners bij Mi over de vloer zijn geweest en nog nooit hebben ze iets van hoefbevangenheid genoemd..

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 09:03

MarijeR schreef:
Gefeliciteerd!
Ik was vandaag ook met pony's in Tolbert maar heb jullie niet gezien.
Misschien herken ik jullie van de foto's wel Lachen

hey met wat voor welshjes was jij er?

*\o/* *\o/*

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:25


bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 19:30

ik hekrne de ponies niet maar jullie vrachtwagen wel Haha! zal wel bij de trailer zijn geweest en bij de DAkeuring toen jullie waren.. jammer want aan de foto's te zien zijn het upser mooie foto's

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 19:32

manzano schreef:
Hey Maaike,
gefeliciteerd!!!!! Echt super. Volgende keer wil ik mee, ok? En wat betreft die buik, daar gaan we hard aan werken he, deze zomervakantie Knipoog. Heb er zin in. xxxxx

weet je wel wat je zegt over dat harden werken? Tong uitsteken we gaan lekker aan de slag met haar en volgende keer idd gewoon mee gaan, wie weet kan je dan met haar veulentje lopen *LOL*

*\o/* *\o/*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:49

leuk zeg! fijn dat je gelukkig bent en trots op je paardje kan zijn! Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:49

bloemkooltje"]
[quote="manzano schreef:
Hey Maaike,
gefeliciteerd!!!!! Echt super. Volgende keer wil ik mee, ok? En wat betreft die buik, daar gaan we hard aan werken he, deze zomervakantie Knipoog. Heb er zin in. xxxxx

weet je wel wat je zegt over dat harden werken? Tong uitsteken we gaan lekker aan de slag met haar en volgende keer idd gewoon mee gaan, wie weet kan je dan met haar veulentje lopen *LOL*
[/quote]

Ga je haar laten dekken???????????????

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 08:06

misschien wel ja Lachen ze wordt in het hoofdstamboek ingeschreven en het lijkt me helemaal geweldig om een veulentje bij haar te nemen

*\o/* *\o/*

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 08:07

Fairie schreef:
leuk zeg! fijn dat je gelukkig bent en trots op je paardje kan zijn! Lachen

ja, als ik eraan terug denk krijg ik nog helemaal een raar gevoel in mijn buik, zo blij ben ik met haar Lachen

*\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Hieperdi, Mark0919, vicky, Witje2 en 43 bezoekers