overgang galop-draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 14:25

Ik rijd sinds november 2000 op een KWPNmerrie waar ik nu 2 wedstrijden mee gestart heb. Ik heb de 3 proeven die ik heb gereden op video en nu zag ik dat ze in de overgang galop-draf behoorlijk op de voorhand valt. Hoe kan ik dit voorkomen/verbeteren???

Voor de rest gaat alles wel heel netjes, ze loopt al iets opgericht, het bergje op. We hadden in 3 proeven 5 winstpunten, met 5en op de overgang galop-draf.

Iemand tips???


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:48

zorgen dat ze in de galop al genoeg bij elkaar galoppeert, en er dus achter voldoende 'onder' is. Dan je overgang rijden vooral op je zit en niet te veel voor vrijgeven, maar haar proberen bij elkaar te houden in de overgang. Het heeft vooral te maken met voldoende kracht hebben in de achterhand om mooi bij elkaar te blijven.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:39

Denk voorwaarts heb ik altijd geleerd. Daardoor komen ze actief in de overgang en als ze dan lekker met een actieve achterhand gallopeerde zakt die er vanzelf onder.
suc6 kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:57

proberen te schakelen in de galop, dus terugkomen en weer wegrijden, goed laag en rond houden.
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:06

Met alles in gedachten wat hierboven is gezegd: probeer vervolgens je overgangen in fases te rijden. Je kunt hem niet in één pas terugrijden, (dat zul je ook niet doen denk ik) dus probeer dat echt pas voor pas aan te voelen, en zodra je voelt dat ze teveel op de voorhand komt, rijd je weer naar voor. Op het moment dat het goed aanvoelt maak je jezelf lang en "zwaar" en laat je de overgang komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers