shetlander als rijpony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

shetlander als rijpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 11:25

hallo, ik heb een vraagje.
vinden jullie een shetlander geschikt als rijpony?
ik vind zelf namelijk van wel, ik rijd zelf ook op mijn verzorgshetlander, en dat vind ze echt leuk, en ze heeft er echt plezier van, nu is nellie dan ook bijna geen shetlander meer, ze is heel groot. (TE groot voor een echte shetlander) maar ze heeft wel het karakter van n shetlander. We hebben samen veel lol in het rijden, duss... waarom niet? Maar soms nemen mensen je niet serieus als ze je met een shetlander zien. wat vinden jullie dan? zijn ze geschikt, of niet?

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:44

tuurlijk zijn ze geschikt!!
als jij er lol in hebt is het toch goed? daar gaat het om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:48

Ja hoor
mits je natuurlijk niet veel te zwaar bent.
En als jullie beiden er plezier aan hebben.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:51

Ze zijn zeer geschikt vind ik, maar ja vaak ben je wat te lang of te zwaar en dan wordt het wel moeilijker.

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 12:33

dank je voor de leuke reacties! ik ben niet echt te lang en ook niet te zwaar, want ik merk wel aan nellie of ze goed doorloopt of dat ze moeite heeft met mij te dragen, nellie is echt een tanker met van die dikke kabelbeentjes, whahahahaha. ze is ook een beetje dik *LOL* als ik mijn beugels op goeie maat heb, dan kom ik ongeveer 12 cm onder haar buik uit, ik vind dat zelf nog reuze meevallen, omdat je ook vaak ziet dat bekende dressuurruiters op een slank paard, ong 15 cm onder hun paard uitkomen. Vinden jullie dat nog kunnen dan? ik rijd trouwens het meeste in stap.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:02

Tja het kan wel hoor, maar ja het rijdt minder prettig.

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:08

Ik rijd niet echt met Wieske maar het kan wel hoor, Wieske kan mij ook nog makkelijk houden.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:31

Hoe groot is die shet dan?? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, omdat je zegt dat ie zo groot is. Ik heb ook altijd op onze shet gereden, onderlinge dressuurwedstrijdjes, springen, les, ringsteken, buitenritjes enzo. Ideaal om te leren en erg leuk met dat dwarse gedoe..haha

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 16:59

uhm, ik weet eigenlijk niet hoe groot nellie is, ze is wel grote dan ze hoort te zijn, (dat zei de iegnaar) ik zal haar wel es opmeten. maar ze is ook heel breed gebouwd, dus ik kan er nog wel n tijdje op gelukkig. ik kan ook gewoon beengeven enzo, dus dat is wel heel fijn.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:07

tuuuurlijk! mits de pony 1.10m is en jij2m!!!!

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 17:27

tuuuurlijk! mits de pony 1.10m is en jij2m!!!!

wat bedoel je daarmee? ik ben 1.65 ofzoiets, en nellie is wel groter dan 1.10, ik denk iets van 1.15 ofzo. Als ik 2 meter zou zijn zou ik echt niet op een pony van 1.10 gaan rijden, ik heb wel een BEETJE verstand (had je niet gedenkt, he? Tong uitsteken )

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:39

Ik heb tot mijn 14e shetten gereden, reed juist het liefste op dat ras.
Heerlijk gewoon...kun je alles mee.
Toen moest ik toch echt afscheid nemen, werd echt te groot en te zwaar.
Vond dat heel erg......misschien dat we daarom nu zo extreem veel shetten hebben.(hihihi)
Geniet ervan!!!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:59

Shetlanders zijn zeker wel geschikt, maar je blijft er niet altijd "mooi"op passen.
Jammer genoeg lukt het wedstrijden rijden op een shet dus niet, gewoon omdat het er niet netjes uitziet, iemand die met zijn benen bijna over de grond sleept als ie op een shet zit. Alleen bij kleine kinderen ziet het er mooi uit (of als je zelf gewoon klein bent) maar kleine kinderen blijven ook niet altijd klein. Knipoog
Dat neemt niet weg dat je er heel leuk op kunt rijden. Party!! Ook als je wat groter bent. (maar niet te zwaar want een shet mag dan sterk zijn, een zwaar iemand is echt teveel voor zo'n klein dier Haha! )