Supergave strandrit op Vlieland!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 13:27

Ben dit weekend naar Vlieland geweest en had mijn rijkleding meegenomen zodat ik weer eens een strandrit kon maken. Cool
Zaterdag alvast wezen kijken op de manege en gevraagd of er zondag een strandrit was. Die was er, om half 10 's morgens dus heb een afspraak gemaakt, met de mededeling dat ik wel op een paard wilde maar niet op een al te grote! Ik had namelijk een aantal enorme paarden zien staan en na IJsco en Aldira vind ik het best een stap om weer op een PAARD te klimmen. Zo gezegd zo gedaan dus zondag stond ik netjes op tijd in de stallen van de manege. Sigaar
Drukte van jewelste want er zouden twee beginnersritten vertrekken door het bos en de duinen en de gevorderdenrit over het strand.
Afijn, de paarden werden ingedeeld en uiteindelijk was het zover: ik kreeg Caesar. Kusje Mijn vermoedens werden bevestigd toen ik naar zijn stal liep en ja hoor, het was die enorme joekel waar ik dus echt niet op wilde. Stokmaat 1.85 !!! Huilen
Dus gevraagd of ik op een andere mocht en ik kon kiezen uit twee paarden. Ik had al een tijdje bij een lieve ruin gestaan en heb besloten om daarop te gaan. Stokmaat 1.70 Scheve mond\
Toen ik er eenmaal op zat voelde het heerlijk om op een paard te zitten ipv een kleine pony! Ik geloof dat ik weer verslaafd aan paarden ga raken want dat past toch beter bij me als ik eerlijk ben.
Lovers Dus hup het strand op, eerst een stuk gestapt en toen was het zover: het meisje vertelde dat we zo ' in galop ' zouden gaan en bij die woorden spoten de eerste paarden er al vandoor *LOL* Dus op de volte zodat iedereen weer netjes in de rij reed en toen deed ze na een tijdje haar hand omhoog, voor de paarden kennelijk ook een teken dat ze mochten gaan dus vanuit een rustig stapje werd ik gelanceerd (het leek op hoe de jockeys gelanceerd worden als de renpaarden uit die startboxen spurten) en we hebben kei en keihard over het strand gegalloppeerd. HEERLIJK!!! Lachen
De tranen biggelden over mijn wangen van de wind, ik zat onder de zand en waterspetters maar het was echt te gek.
Daarna de duinovergang weer over en toen een heel stuk door de duinen en het bos terug. Weer veel gedraafd en gegaloppeerd...echt super de super!
Helaas moest ik er na ruim een uur weer af maar ik heb Pandour even een dikke knuffel gegeven (leuk paard!!) en moest helaas afscheid nemen...

(heb trouwens met cap gereden...goed he????!) Haha!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 13:32

Wat klinkt dat gaaf!! Helaas vind ik galoperen op een paard wat ik niet ken een beetje eng en zeker zo hard maar ja dat heb ik weer...een strandrit wil wel een keer meemaken en dan het liefst op een voor mij bekend paard Pling

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 13:36

Ja ik wil ook altijd mijn zus eens mee hebben maar die durft ook niet.
Maar weet je wat het is...deze paarden lopen ook mee met beginnersritten dus zo gek zullen ze niet doen! En het is zo'n gaaf gevoel om die hoeven onder je te horen dreunen op het strand en de spetters uit zee om je oren te krijgen *LOL*
Echt, je zou het eens moeten proberen!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 13:41

Wow, wat zal jij genoten hebben! Dat wil ik ook, ooit. Party!!
Goed zeg, dat je een cap op had!!!!! Schijnheilig Welke heb je uiteindelijk gekocht dan? Of heb je een geleend?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 13:42

Ik had een soort Casco-model op, ze hadden daar tientallen van die helmen liggen.
Ik moet nog steeds zelf een kopen, moet ik van de week maar eens doen.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:30

Wauw dat klinkt best gaaf. Ik ben de afgelopen week trouwens ook op Vlieland geweest waar ik een heerlijke rit bij stal Edda, op een Yslands paardje gemaakt heb. Ik had trouwens best rare verhalen over die manege gehoord waar jij rijden ging. Dat de paarden juist weer moesten stoppen als de begeleidster haar hand op stak maar dat niemand dat zag omdat zij echteraan reed Haha! ... Best wel vaag dus.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 14:49

Nou bij ons reed de begeleidster gewoon voorop hoor. En ik vond dat ze de mensen die nog nooit op het strand geweest waren goed vertelde wat ze wel en niet moesten doen. En ze lette goed op of alles goed ging.
Natuurlijk is het zo dat die paarden precies weten wanneer ze gaan galopperen, maar dat is ook wel logisch omdat ze zo vaak die ritten rijden.
En de paarden moeten stoppen als je je paard inhoudt (en dat doen ze ook) en niet omdat zij haar hand omhoog doet *LOL* Dat zou dan een teken voor de ruiters zijn zodat ze weten wat er gaat gebeuren.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:50

Met hoeveel mensen reden jullie die rit?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 14:57

Met 8 of 9 mensen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:01

Poeh das wel veel zeg!! Ik denk dat ik het met een kleine groep minder eng vind met 4 a 5 mensen ofzo. Als er dan wat mis gaat dan heb ik het idee dat iedereen sneller doorheeft dat ze moeten stoppen...

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:34

Kicken! Ik wil ook nog eens op een groot paard lekker voluit over het strand racen.
Maar ik denk ook niet dat ik die van 1.85 had genomen hoor. Haha!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:39

Gaaf!!
Ik wil ook nog steeds een keer over het strand rijden *droom* Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 18:02


scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:38

ik heb een week geleden nog op vlieland op een ijslander gereden mooi is het daar he!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 18:52

Zeker weten!
Ik kom er al vanaf dat ik nog een klein babytje was en ben er sindsdien ongeveer 28 keer geweest. Heerlijk, en dan helemaal te paard.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 19:14

Gaaf hoor!!! Maar lijkt mij aan de ene kant ook weer eng. Zo keihard op een onbekend paard..
Leuk dat je het zo leuk vond *LOL* !

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 19:30

Whaaah!!! Is dat toch heerlijk he?
Weet je wat ik een gaaf gevoel vind, als je vanuit stap "optrekt".
Je voelt je dan helemaal naar achteren gedrukt worden. Dat is echt gaaf!

Klinkt trouwens net als bij de rijstal waar ik werkte, daar ging het ook wel eens "mis" als ik hardop zei dat we nu maar gingen galoperen. Haha!
Dus ik vertelde dan maar voor we het strand opgingen en dan zei ik iets in de trand van, we gaan een beetje sneller. Of we gaan een standje hoger, in de volgende versnelling ed. *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 19:38

Citaat:
Op 2001-08-27 13:27, schreef Cody:
vanuit een rustig stapje werd ik gelanceerd (het leek op hoe de jockeys gelanceerd worden als de renpaarden uit die startboxen spurten) en we hebben kei en keihard over het strand gegalloppeerd.

Klopt Jantina, dat vond ik dus ook een gaaf moment!
Je moet er echt op verdacht zijn, kan me voorstellen dat iemand die nog nooit op een paard heeft gezeten en de kracht van zo'n moment niet kent, er zo achterover af kukelt als het beest in galop wegspurt *LOL*

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 00:23

Maar het allerleukste blijft toch met een paard helemaal in je dooie uppie over het strand. Bij voorkeur met helemaal niemand om je heen. Tempo maakt niet uit, ondergaande zon in je snoet, de ruisende golven...........

Haamstede here I come. Nog twee weekjes en dan zit ik er weer een weekend.

Heb er nog wel een: een paard meekrijgen van de manege met de mededeling als het niet gaat kom maar terug. Ga vooral alleen, in een groep is ie niet te houden. Dus ik naar het strand met dat beest. ik heb zelden zo'n fijn paard gereden op het strand. In elk tempo, of je nu draafde of in een boedverziekend snelle racegalop over het strand ging, als je diep ging zitten stopte ie zonder enige vorm van protest. Bleef ook niet drammen of zo, stapte gewoon verder alsof er niets gebeurd was. Tot je je benen eraan legde, dan vertrok ie weer, net zo hard als je aangaf dat ie mocht. op topsnelheid was dat HARD, echt verschrikkelijk hard, maar ik voelde me zeer op mijn gemak, als ik het zei dan stopte ie.