op de teugels "hangen"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 13:17

waar ik me de laatste tijd best wel aan erger bij donya, is het op je handen hangen. het maakt niet uit waar je je handen houd en hou los of strak je teugels zijn, ze zoekt ze altijd weer op. extra bijdrijven helpt niet, ze gaat dan wel harder lopen maar niet met haar hoofd meer "omhoog". Ook als ik haar nagevelijk (he? ben het ff kwijt, zo schrijf je dat toch??) laat lopen kan dat alleen maar heel erg laag en ze gaat dan ook erg op je handen hangen. soms valt dat wel mee, maar ze houd haar hoofd altijd net iets te laag. weet iemand hier iets voor?? alvast bedankt!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 13:48

Ik heb geleerd om een ophouding op beide teugels te geven en tegelijkertijd benen te geven...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:01

Het langzamer laten lopen of voorkomen dat ze harder gaat op een aandrijving kun je ook doen met je zit. Je zou regelmatig je hand opeens naar voren kunnen steken zodat ze niets meer heeft. Dan daarna flink aandrijven maar dat wel doseren dat ze omhoog komt met haar hoofd. 'hoe doet ze het eigenlijk in overgangen, hangt ze dan ook? Als dat niet zo is, kun je haar d.m.v. overgangen of tempiwisselingen misschien van je hand af rijden.

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-01 14:09

nee, in de overgangen meestal niet. vooral in draf doet ze het, omdat ik bij het losrijden meestal met wat lossere teugels rijd. ze loopt eerst netjes een soort van voorwaarts neerwaarts maar na een tijdje gaat ze hangen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:14

DAn moet je op dat moment dus overgangen gaan rijden of tempiwisselingen. Dat is ook een heel goed middel om de achterhand te activeren.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:19

Evita doet het soms ook als ik al een tijdje aan het rijden ben, eerst loopt ze heel netjes en ik merk wel dat ze dan na een tijdje een beetje moe word en dan gaat ze in de teugels hangen.. gelukkig doet ze het niet zo heel vaak meer, vroeger wel..