Wat voor zadel hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 10:38

Ik ga een nieuw zadel kopen en wilde een Kieffer veelzijdigheidszadel op dressuur gericht. Wat voor zadel gebruiken jullie? Groetjes Lisette


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:54

Ik heb een Kieffer Aachen gehad en dat beviel wel goed. Maar ik wilde een dressuurzadel en nu heb ik een KN, dat vind ik echt superlekker zitten.

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:10

ik rij ook op een KN, hele fijne zadels maar redelijk prijzig en 2e hands is er moeilijk aan te komen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:26

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:35


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:58

Kieffer wien dressuur heb ik ideaal zadel ik doe er alles mee en zelfs na 3 uur buiten heb ik geen zere billen wat ik op mijn oude zadel wel had

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:57

Ik heb een vzh zadel Stubben Siegfried, maar dit gebruik ik niet meer. Het staat dus ook TE KOOP! Het rijdt goed, maar ik heb nu een dressuurzadel gekocht. Een Lemetex (voorheen Schontal), echt een super zadeltje. Met extra dikke en iets naar voren geplaatste wrongen voor mensen met lange benen, zoals ik dus.

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:58

IK heb sinds 2 maanden een ainsley VZ zadel met verstelbare boom !! Heel handig als je eens een adner paard krijgt, het zadel kan altijd versteld worden dus het past altijd.

Onderschrift met foto's vervangen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:58

die heb ik kieffer dressuuur gericht dat zadel zit heerlijk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thirza op 2001-03-21 13:59 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:58

Hoi Lisette, ik heb een dergelijk zadel, een Kieffer Aachen, bevalt prima.

Hiervoor had ik een BR Leida Strijk, dressuurzadel, spekglad ding, vreselijk! Mijn vorige paard gaf enorm hoog op en ik kon die beweging van haar in een dressuurzadel niet goed volgen (ze was ook nog erg groen en liep niet zo goed in balans, al met al reden genoeg om uit te wijken naar een veelzijdigheidszadel!).

Voor die BR heb ik een Kieffer Udo Lange gehad, een vrij oud type dressuurzadel, een heerlijk ding, maar die lag niet goed op de volbloed die ik toen had.

Toon blijf ik voorlopig gewoon rijden met de Kieffer Aachen, maar ben wel van plan om binnen een jaar of zo een dressuurzadel te kopen. Daar zit ik toch mooier op en kan beter drijven naar mijn idee.

Mijn vriendin heeft een KN dressuurzadel en dat zit toch wel zo geweldig! Een Hulzebos zadel schijnt ook erg goed te zijn. Nou ja, te zijner tijd zie ik wel wat ik neem.

Groetjes Mieke

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 19:14

ik heb een wintec 2000 veelzeidigheidzadel, en een westernzadel, de western gebruik ik het meest want dat kan ik zelf beter, maar ik wissel afs

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 19:43

ik heb een County Competitor dressuur, wilde eigenlijk ook een kieffer of KN, maar hij paste geen van allen Boos!

Galactica Wadim X Gemini

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 19:48

Ik heb een AvG Barnsby, maar krijg binnenkort een zadel op maat van Hulsebos.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:03

ik heb een Kentouwer dressuurzadel. Echt een fantastisch zadel. Het is het broertje van kieffer. Nieuwsprijs ligt redelijk hoog, en ze zijn moeilijk in tweedehands te vinden.Maar ze zitten fanatstisch.
Ik heb ook hele goede ervaringen met de Wintec Pro Sport Equisuede dressuurzadels. Superlichte zadels. Geweldig vaste zit en super voor een jong paard./ Ik heb hem verkocht omdat ik graag een leren zadel wou...

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:33

Kieffer vzh, richting dressuur (dus langere zweetbladen). Zat altijd vreselijk lekker, tot ik dus met een westernzadel begon.....
Als ik nu in m'n Kieffer gereden heb, heb ik drie dagen een blauwe ehhhhhh.....
Sonja.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:17

Ik heb een Wintec 2000 Dressuurzadel. Binnenkort wil ik het Start Dressuurzadel ofzoiets bij Divoza kopen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:11

Ik heb een "merkloos" zadel. Gewoon naar de winkel gegaan, de zadels in mijn prijsklasse uitgeprobeerd op z'on bokje.
De fijnste heb ik uitgezocht en ook op Isolda ligt ie heel mooi! Dus da was ffies geluk hebben! Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 17:18

he Nathalie, waarom wil je en ander zadel als de Wintec. Bevalt ie niet?
Ik heb trouwens een onbekend merk 2e hands zadeltje bij Divoza gekocht. Op het bokje gepast, zat goed, en past ook goed op mijn paard.

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 20:40

ik heb nu een oud br frotje.
k ben hard aan het sparen voor een stuebben scandica dl.
zijn alleen zo verrekes duur(lees 3000gld)
en aangezien ik niet zo goed kan sparen....
maar ja, net zoals mn paard, komt ie der wel.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 22:06

Ik heb dus ook een merkloos zadel en ik heb het op dezelfde manier gekocht als Jantina...en bij Oliva lag het ook goed......haflinger zadel op een fjord...ideaal!!!

Jacqueline

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 00:06

Net zoals Suus heb ik ook een Lemetex. Echter een perfect zadel. De bovenkant is van een wat andere grovere leersoort, waar je echt in blijft zitten. Ik rijd nu zelfs het liefst met een gladde rijbroek, omdat ik anders te vast blijf zitten (niet lekker met galop). De zadelmaker die het zadel helemaal op maat maakte voor Lamanda had alleen dit merk of Stubben of Hopfner. En Stubben had voor mij een te snel oplopende lepel, maar dit zadel heeft voldoende ruimte voor mijn 'wat grotere' billen (ahum).

Wel prijzig, maar ik heb ook levenslange garantie. Zelfs als ik een ander paard krijg, dan vermaakt hij hem gratis voor me.

Daarnaast heb ik een westernzadel voor de buitenritten. Een pleasure-zadel in lichtbruin met zwart. Echt een heel leuk zadel (ook weer speciaal op Lamanda gekocht), waar je zelfs na 5 uur rijden zonder pijn vanaf stapt.

Al met al heb ik dus voor 5000 gulden aan zadels. Maar dit is ook het enige waar ik echt veel geld aan uitgeef. Lamanda heeft snel last van haar rug (zal wel met de katrol te maken hebben) en na gekloot met een goedkoop Divoza-zadel wilde ik hier niet meer op besparen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:49

Ik wil een nieuw zadel, omdat ik het Wintec eigenlijk niet mooi vind liggen op mijn pony, maar het zit wel super fijn, dus ik zit toch wel te twijfelen.. maar ik vind hem echt niet mooi op mijn pony, en ik vind kunststof sowieso al niet mooi..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 17:58

Ik heb een dressuurzadel van Stübben. Rijdt heerlijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 12:12

ik heb sinds 3 weken een Thorowgood dress. zadel. Kunstof.
Afbeelding

Dit is hem niet helemaal. Maar lijkt er het meest op

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 12:43

die zal wel lekker zitten!!!!????


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 92 bezoekers