jackrussel......paardenhondje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 00:58

een jackrussel is toch een paardenhondje?off heb ik het mis? Verward Verward Haha! Haha!


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 07:37

De Jack R. van mijn buren heeft deze week mijn lieve konijn vermoord, dus ik heb even een heel andere typering van een Jack R. in mijn hoofd Extreme duivel Boos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 07:43

Wat sneu!

Ik heb gisteren uit de kaken van Sjimmie (mijn JR) een muisje weten te redden....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 08:33

wat is jou definitie van paardenhondje Verward

Volgens mij zijn Jack Russels gefokt om om kleine knaagdieren te jagen. Het is in ieder geval een jacht hondje.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 08:44

Jack Russels zijn kleine jachthondjes, maar je ziet ze heel veel bij de paarden. Een poos ( lees: erg lantg geleden) was er op het programma De Hoefslag ook een reportage over, en daar zeiden ze volgens mij inderdaad dat het paardenhondjes waren.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 10:23

ik vind het wel paardehondjes Lachen die beesten lopen altijd op manege's ed Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 11:04

Eigenlijk vind ik het geen paardenhondjes, ze zijn heel actief en jachthondjes dat lijkt mij geen goede combinatie met een paard. Ondanks dat zie je ze idd erg veel op maneges e.d.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 11:34

Je ziet ze wel erg vaak op manege's ed. Maar het zijn eigenlijk niet echte paardenhondjes. Maar welke honden zijn dat wel?
Dat jachthondjes niet echt bij paarden zouden passen vind ik niet zo. Paarden worden toch ook voor de jacht gebruikt. Dan rijden de jagers op hun paarden achter de honden aan

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 13:22

Ze worden inderdaad wel paardenhondjes genoemd.
De paarden bij ons reageren ook beter op russels dan op andere honden.
Zit dus wel een kern van waarheid in.

Soms ga ik rijden en is onze russel bij me, die loopt dan de hele tijd met me mee over de hoefslag.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:28

Jack russels zijn drukke honden die over het algemeen slecht luisteren. Verder zijn alle honden wel geschikt voor paarden maar je moet ze ook onder controle kunnen houden. Ik vind jack russels niet meer voor paarden geschikt dan andere honden.

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 15:56

slecht luisteren??ik heb gehoord dat jackrussels juist heel slim zijn ,en daar door kunnen ze veel leren

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:32

Dat ligt er maar aan hoe je je hond opvoed. De ene Jack Russel luistert helemaal niet en de andere heel goed. Er zijn ook heus andere honden die goed met paarden 'omgaan' (neem geen voorbeeld aan Wolf haha, die is er doodsbang voor *LOL* ). Ze hebben bij ons op de manege een Mechelse Herder en een Jack Russel. Mechelse Herder luistert beter.. Gizmo (Jack) is ook nog jonger dan..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 20:44

oh oke dus een jackrussel is een beetje een paardenhondje?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 21:40

ze worden idd als "paardenhondje" gezien.. ze zijn wel lief maar ik hou toch meer van grote honden als de labrador, Gretriever, st bernards (kweet niet hoe je het schrijf hoor.. maar die zijn Lovers ) en boeren fox (is dan wel niet zo groot maar wel superlief)

afgelopen zaterdag heeft zo'n klein kreng mijn vriendin in d'r been gebeten.. waarom? niks aan de hand, ze liep voorbij, er blafte een andere hond en hij hing zo in d'r broek..
dat zelfde hondje heeft ook een paard in z'n been gebeten, en die blaft debiel!! echt daar krijg je pijn van in je oren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DreamGuide, Gitana, JornaR, Mar_M, YandexBot en 172 bezoekers