zwaar in de mond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

zwaar in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 16:38

ik verzorg een fiord al3 jaar alleen hij loopt erg zwaar in de mond ik wil hem daarom aan de teugel leren lopen alleen mach ik van de eigenaarres geen hulpmiddelen gebruiken en zonder dat lukt het me niet.
heeft iemand tips hij is 12 jaar

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:01

Vraag eens of ze je wil helpen (als ze er verstand van heeft)
Of vraag of je les met haar mag nemen.

Ik weet niet of je zelf op een manege rijd, zo nee dan is dat al een stap in de goede richting.

Je moet niet zelf gaan zitten proberen, voordat je echt weet hoe en wat.
Ik vind het ook zeer verstandig dat je geen hulpteugels mag gebruiken.

Het is een HULP teugel en niet een teugel van ga maar lui achterover leunen ik doe alles wel.
Zelf moet je wel de goede hulpen geven, anders verpest je het beestje.

En zoals je al zei, zonder hulpteugels kan je dat niet. Dus moet je het ook niet met hulpteugels doen.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:25

nee hulpteugels lijkt me ook geen optie, je moet het toch zonder kunnen.

lukt het ook niet als je hem heel onspannen losrijd en dan met je vingers spelen zodat ie een beetje je hand volgt? Bij mij begon het ook zo, in de bochten kwam ze een stukje omlaag.

als ze echt zo hard in de mond is werkt misschien een scherper bit, maar dat vind ik eigelijk wel zielig. Maar als dat wel mag en het dan lukt kun je weer over gaan op je andere bit.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:27

Goed de achterhand en onder rijden!! Dan wordt hij vanzelf lichter in de hand.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:24

iedere keer als ie zwaar wordt been geven

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 23:25

eponaschatje schreef:
iedere keer als ie zwaar wordt been geven

jah als ie het dan nog doet.. geef ik altijd een snauw... en dan een rukje hoor... niet hard maar dat ze het wel weet... en dan is het afgelopen... maar laat je pony actief op je been lopen...

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 19:02

op de manege heben ze geen plek meer maar ik krijg nu binnenkort les van een meisje die bij anky heeft gewerkt.
en spelen met je handen helpt niet hij blijft gewoon stuch doorlopen, maar dat ligt niet zo erg aan mij want dat andere meisje heeft het ook geprobeert.
maar hij reageert echt nietmaar ik ga er verder ook niet meer mee kloten ik wacht gewoon tot ik les krijg

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:15

drijven met je benen en tegenhouden met de buitenteugel(zo leer ik het)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:05

spelen met je handen word met een stug paard al snel zagen, waar hij uiteindelijk alleen nog maar stugger van word.

Zo ook met drijven, eis reactie.
Dus na licht aandrijven moet hij reageren, zoniet een tik met de zweep, reageert hij daar niet op dan nog een grotere tik.

Met je handen moet je niet meer hebben dan een licht contact.
Dus ook niet omhoog trekken met je hand, ook niet kort, dat zijn de verkeerde oefeningen.
Dus met je handen zo min mogelijk doen, want hoe zwaarder jij je handen tegen houd, hoe harder hij kan gaan hangen.
Hij kan namelijk niet hangen op niks.

Maar ik verwacht dat je eens heel erg op het reageren van je beenhulpen moet letten, daar zit meestal het probleem Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:26

runningkawa schreef:
Maar ik verwacht dat je eens heel erg op het reageren van je beenhulpen moet letten, daar zit meestal het probleem Lachen


Daar lag bij mij ook het probleem... niet dat het onwijs slecht ging maar het kon fijner... paar keer met rijden eens een zweepje dr bij gepakt en na niet of onvoldoende reactie op mn beenhulpen eens bijgetikt. Na 3 keer kon de zweep weg en nu is ie fijn aan mn been en licht in zijn mond (hij was al fijn maar nu is ie toppie Haha! )

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 13:38

Huilen dat is ook weer een probleem als ik been geef gaat ie in draf als ik een tik geef gaat ie bokkend de bak door Verdrietig

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:04

Handen naar voren en been.. en als ie gaat rennen, jammer dan, als gaat ie in rengalop, houd je handen voor je en laat hem die druk niet pakken. Dat is namelijk zijn hele bedoeling ervan. Hij weet nu dat als hij harder gaat dat jij hem weer die druk geeft en stopt met je benen. Ze zijn niet zo heel erg dom hoor! haha. Dus gewoon net doen of dat je helemaal gek bent en gewoon door blijven gaan. Als ie erg hard gaat rennen en zijn rug weg wil drukken zet jij hem gewoon op je buitenbeen in een kleine volte. Niets met je handen doen, alleen op je benen in die volte sturen, steeds kleiner. wedden dat ie op een gegeven moment langzamer gaat? Ze zullen echt niet zo dom zijn dat ie zijn eigen benen breekt. Ik los het in ieder geval altijd zo op bij zulke paarden, en het heeft altijd prima gewerkt. Hij heeft door dat ie niet meer vast kan pakken omdat jij simpelweg niets meer geeft om vast te pakken, en hij krijgt meteen respect voor je omdat jij zijn trucjes te slim af bent.