Enig idee hoeveel ik voor dit zadel kan vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Enig idee hoeveel ik voor dit zadel kan vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 13:06

Nou, houd je vast mensen, hier komt me toch een geweldig zadel aan...
Als je er belangstelling voor hebt mag je het ook zeggen, maar dat lijkt me niet eigenlijk. Ik wilde gewoon even vragen hoeveel ik nu zou mogen vragen voor dit "zadel" Cool .
Ik rijd er nog op (echt waar! *LOL* ) en verkoop hem dus nog niet dus daarom vraag ik het hier even.

Nou, hier komen een paar denderende foto's:

Afbeelding
"het" had ooit een merk, Pony superieur ofzo en daaronder staat made in Holland. *LOL*
Afbeelding
Klein Haha! beetje beschadigd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, alle kanten van het zadel laten zien... Wat het precies voor zadel is ben ik nog steeds niet uit, waarschijnlijk was het ooit een heel degelijk springzadel, maar hij heeft nu een beetje heel erg vlakke zit gekregen, al kan je er opzich nog best redelijk op rijden.
Wat denken jullie nu dat het is, een springzadel of een mislukt vzh? *LOL*
En heb ik kans dit ding ooit aan iemand te verkopen en mag ik er nog wel geld voor vragen? *LOL* Haha!

ps. waarschijnlijk staan niet alle foto's er, maar mijn uploadsite is druk bezig. Hij is in een slome bui dus ik had geen geduld meer. Gaaaap


Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 13:13

Afbeelding

Zo ligt ie op een pony trouwens... Heb je ook een beetje het idee van het soort pony dat erbij hoort. Haha! (zo lijkt het zadel ook wat minder lelijk Schijnheilig )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:34

Voor het geld hoef je hem niet te verkopen vrees ik, wel omdat je er waarschijnlijk iemand anders een plezier mee kunt doen.
Ik denk dat ie maximaal 25 euro inclusief beugels en singel voor zou kunnen krijgen. Vet hem eens een paar keer goed in, waarschijnlijk knapt hij daar ook al wat van op.
Het lijkt mij trouwens gewoon een VZH-zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:38

nee joh volgens mij is het een springzadel!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:46

Ik kan alleen de eerste 2 foto's zien.
Misschien kun je je stijgbeugels + riemen en singel verkopen en er als 'aanbieding' een zadel bij doen Haha!
Als het technisch nog in orde is, dan is het misschien wel geschikt om groene paarden aan het zadel te laten wennen, maar ik zou er niet graag op zitten.

Nulla tenaci invia est via

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 14:49

Als je hem invet knapt ie inderdaad nog wel een beetje op, maar het is niet veel meer dan een stukje leer met beugels en singel eraan. Knipoog Haha!
Het lijkt erger dan het is trouwens, om erop te rijden. Het zit niet heel erg verschrikkelijk, maar je hebt gewoon totaal geen steun in je rug en hij is echt af. Dus echt iets voor de niet veeleisende ruiters, of idd om een groen paard zadelmak te maken. *LOL*
Verder nog iemand? Ik weet nog steeds niet of het nu een spring of dressuurzadel is, de een zegt een springzadel, de ander vindt het ertussenin, maar echt veelzijdigheid is het niet. Haha!
Ik ge nog even knutselen aan die foto's. Stomme uploadsite. Boos!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:54

Ik heb een zadel dat misschien wel een beetje vergelijkbaar is qua model.
Dit is een Daaleman van iets van 40 jaar oud en die gaat toch wel aardig richting springen. (Het sjabrakje dat er onder ligt is een VZH richting dressuur).

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 15:49

Ja, die heeft er wel iets van weg, alleen de zit is wat dieper en het zweetblad net iets verder naar voren.
Volgens mij is het een vzh met nadruk op springen, maar zijn er nog mensen die er wat anders van vinden en nog meer meningen over hoeveel ik ervoor zou kunnen vragen zijn welkom. Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:08

Het zadel komt me wel een beetje bekend voor trouwens. Mensen uit Ouddorp hadden het voor hun Welsh gekocht, het was een bikkelhard ding en ze hadden er 50 gulden voor betaald.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:20

Je hebt VZH die naar de kant van het springen gaan

en je hebt er bij die naar de dressuur kant gaan.

ik heb ooit ook een VZH spring gehad..

prijs? wat een gek er voor geeft!

Mon

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:37

Ik zou er niet meer dan 20 euro voor geven. maar misschien voor het beleren meer, want dan maakt het niet zoveel uit of het nog in goede staat is

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:47

tis een engels zadel ofnie...op de manege waar ik eerst op reed hadden ze ok een paar van die dingen...en ze noemden het engels..majah er staat op jouwne wel lekker made in holland:D

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:54

Ik zelf zou er 25 of 30 euro voor geven, denk ik. Voor het geld hoef je het dus niet te doen...

* To Belg, or not to Belg *

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:19

Ctal schreef:
tis een engels zadel ofnie...op de manege waar ik eerst op reed hadden ze ok een paar van die dingen...en ze noemden het engels..majah er staat op jouwne wel lekker made in holland:D


Hadden ze op die manege verder alleen maar western zadels?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:27

ik heb zo'n soort zadel (van het merk Lema ofzoiets) gekocht van iemand voor 50 euro. Het lag goed en zit wonderbaarlijk goed (het is voor een beginnend ruiter om te leren rijden). Na een flinke lik ledervet blijkt het ook nog een mooi zadel te zijn Haha! . Ik heb er mee gesprongen en ik kn er goed opzitten terwijl ik een hele diepe dressuurzit ben gewent. Toppie dus.
Hij is trouwens minder beschadigt dan die van jou, alleen een klein slijtageplekje onder het zweetblad, maar ach voor dat geld!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:30

25 euro moet het ophouden vindt ik.Hij ligt trouwens veel te veel achterover bij het paard op de foto.
Zou er zeker een tenisracket onder doen.

Hij lijkt me ook bikkelhard op de keilkussens dat is niet prettig voor het paard. Scheve mond

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:29

Off topic: het zadel ligt waarschijnlijk te ver achterover omdat het te smal is. Met een tennis racket schuimding maak je het dan alleen maar erger.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 20:08

Het zadel ligt niet goed nee, maar te smal Haha! dat is ie echt niet. Eerder wat te breed eigenlijk. Ik moet echt een nieuwe hebben ben op zoek naar een wintec dus als iemand er nog een heeft liggen.. Haha!
Maar dit zadel is niet hard hoor! Het lijkt een bikkelhard zadel maar dat valt opzich nog mee. Ik denk dat ik het dan maar op 25 a 30 euro houd. *LOL* Misschien verkoop ik hem ook niet. denk sowieso niet dat ik hem kwijtkan. Schijnheilig

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:36

cornelie schreef:
Off topic: het zadel ligt waarschijnlijk te ver achterover omdat het te smal is. Met een tennis racket schuimding maak je het dan alleen maar erger.

te smal hoe kom je daar bij! Scheve mond
de eigenaar zegt dat hij eerder te breed is dat is een groot verschil. Ze moet gewoon in de toekomst een ander zadel nemen waarschijnlijk met een boom die ong wijte 31/ 32 heeft denkt ik via de foto en dikke keilkussens.
Maar te smal!!!!! echt niet. een tennisracket kan je wel even proberen want de boom mag kan nog wel wat zakken en dan wordt je rug ook niet zo belast om uit het zadel te komen.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:55

Een keer opvullen zou wonderen doen, maar dat is ie niet waard.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:00

Tessebes schreef:
Een keer opvullen zou wonderen doen, maar dat is ie niet waard.
Nee ik vindt het dat ook niet waard.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:08

Hoe ik erbij kom dat het te smal is? Simpel, omdat het aan de voorkant omhoog komt. Als het zadel te breed zou zijn zou het er juist te ver over de schoft zakken en aan de achterkant gaan klapperen. Dus dit zadel zou breder moeten zijn dan 31/32? Ook dat lijkt me sterk Lachen Als het al een ouder zadel is kan het nooit breder zijn dan 32, breder wordt vrijwel niet gemaakt en al helemaal niet jaren geleden. De beugelriemen horen ook recht naar beneden te hangen en zoals je zien hangen ze wel recht maar niet in een rechte hoek op het zadel. Wintec heeft ook niet breder dan maat 32 overigens.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:17

cornelie schreef:
Hoe ik erbij kom dat het te smal is? Simpel, omdat het aan de voorkant omhoog komt. Als het zadel te breed zou zijn zou het er juist te ver over de schoft zakken en aan de achterkant gaan klapperen. Dus dit zadel zou breder moeten zijn dan 31/32? Ook dat lijkt me sterk Lachen Als het al een ouder zadel is kan het nooit breder zijn dan 32, breder wordt vrijwel niet gemaakt en al helemaal niet jaren geleden. De beugelriemen horen ook recht naar beneden te hangen en zoals je zien hangen ze wel recht maar niet in een rechte hoek op het zadel. Wintec heeft ook niet breder dan maat 32 overigens.
Het zadel is achter gewoon veel te plat voor deze pony.Daarom ligt hij achterover.
De hele zitting is doorgereden dus ontzettend plat geworden.Maar te smal dat vindt ik steeds nog niet.De maat 31/32 is een gokje via de foto maar die maten zijn er zat.Dat is gewoon midium boom want het is niet een smalle pony weinig schoft volgens mij en breed schouder.Vroeger maakten ze wel breedere zadels want ik heb ook een oud zadel nog een antiekje en die is ontzettend breed.Dus het kan wel.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 12:06

Volgens mij is het echt te breed... Haha! Maar ik weet het ook niet zeker. Kan er een keertje iemand langskomen voor dit flutzadel? *LOL* Knipoog
Nee, maar ik weet wel dat deze pony een nieuw zadel nodig heeft. Dit kan echt niet meer... Lips are sealed Daarom vraag ik me ook af wie in 's hemelsnaam zo'n zadel zou willen hebben. Schijnheilig
Ik zal eens zoeken naar een foto van de voorkant...
De pony zelf is behoorlijk breed trouwens en met weinig schoft.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 12:17

Maar als ik een tijdje kijk lijkt het toch wel dat ie achterover ligt ja. Haha!
En toch, nou ja, zullen we het er maar op houden dat het een vreemd zadel is. *LOL*
Want het is een heel klein zadel, undercover als springzadel ofzo *LOL* hij ligt naar achteren (of de achterkant is erg plat) dus het lijkt of ie heel smal is (of hij is het gewoon) maar ondertussen steken de zweetbladen wel van d epony af. Vreeeeemmmdd... Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie en 29 bezoekers