insimineren en rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 21:07

Mijn merrie is geinsimineerd. Mag ik er meteen op rijden of moet ik wachten. En zo ja, hoelang na de insiminatie mag ik weer rijden.



Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:08

Ik denk dat je dat het beste aan de VA kunt vragen...misschien op medisch forum??

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:24

Ik heb met hengsten gewrkt en als die gedekt haddden gaven we de merrie 1 dag rust zodat het vruchtje zich kon nestelen.
Ik denk dat je na 1 of 2 dagen weer kan rijden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 21:39

Bedankt! Dat hebben we gelukkig gedaan. Maar ik kan nu dus gewoon weer rijden zonder dat het vruchtje los gaat ofzo??

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:35

Ja hoor, mijn DA zegt zelfs dat je juist normaal moet rijden enzo, ook als ze idd drachtig is...rijden tot de merrie (tegen de 9e maand ofzo...kan wat eerder zijn...) aangeeft dat ze niet meer met jou op haar rug wil lopen...maar vooral niets veranderen en lekker in conditie houden hoor.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 10:41

Bedankt. Ik ben zo voorzichtig op dit moment.. maar kan er door lichamelijk werk van het paard dan helemaal niets verkeerd schieten daarbinnenin??? Verward Verward Verward

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 12:22

Nee hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Er verschuift echt niets. Je vruchtje is gewoon lekker aan het zwemmen in het vruchtwater en hij zit vast aan het navelstrengetje. Als je gaat rijden of de merrie gaat rollen (wat denk je daar dan van??!) kan het vruchtje hooguit even een stukje gaan zwemmen maar hij komt er heus niet met vruchtblaas en al uitzetten hoor! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Pova, Violaatje en 85 bezoekers