Tips tegen keelpijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 18:21

Ik ben n beetje verkouden en heb nu een soort van keelpijn. Gewoon met ademhalen doet het geen pijn maar meer een beetje met praten. En met zingen *LOL* Ik zing dus maar niet meer mee met een liedje. Maar het is wel behoorlijk irritant en ik ben m'n stem ook een beetje kwijt. Hebben jullie tips hiervoor?
We hebben geen hoestdrank, honing, keelsnoepjes oid? Verdrietig Lachen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 18:23

Hebben jullie ook geen hibitane? Als je er daar 2 van neemt gaat de keelpijn meestal wel weg.

Je moet wel eerst eentje nemen en die langzaam opsabbelen en dan pas de tweede en die ook langzaam opsabbelen.

Sterkte met je keelpijn! Lachen


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 18:23

dropjes helpen ook altijd goed Vork Enne, melk verzacht ook geloof ik Verward

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 18:26

NEEEE geen melk!!! Daar krijg je juist zo'n slijm keel van. Dat heb ik altijd. VIES!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 18:28

Jah, wat Roos zegt heb ik ook. En we hebben ook geen Hibitane.. Ik ga ff kijken of we nog dropjes overhebben van de vakantie (muntdropjes, andere lust ik niet Haha! )

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 19:54

ijs!!!!!
Tenminste dat werkt bij mij altijd, ben heel vaak schor(voor 2 weken, lekker lang dus), stom he dat je dan niet meer kan zingen!!!! ik zing altijd de hele dag door zelfs als ik schor ben *LOL*
maar ijs eten helpt !!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 19:55

Ik heb hetzelfde en zit nu aan de melk...blehh

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 20:02

Ik zit aan de chips *LOL* Het is al ietsje minder geworden. We hadden jammer genoeg geen dropjes meer..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 20:25

Geen melk en ijs dus alleen als het waterijs is!!! Melkproducten zijn nl. slijmaanmakend zeg maar...wat wel heel goed helpt (maar ook heel vies is, maar goed, moet je er maar voor over hebben...) is een flinke lepel zout oplossen in een glas lauwwarm water, goed roeren, en dan steeds met een slok gorgelen!!! (Wel uitspugen... Schijnheilig ) Of thee met honing en citroen, of cognac (oid) met suiker, citroen en heet water...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 20:31

waterijs is het beste, raketjes ofzo, sterkte he!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 20:32

Nee...gorgelen met zout water is beter hoor... Schijnheilig helaas is het ook viezer!!! Misselijk Maar goed, zorg maar dat je vast een waterijsje in je handen hebt voor na het gorgelen Spirit... Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:07

Had ik laatst ook toen ik in afrika was, dus ik had toen een middel gehaald bij de 'apteek'. Hielp errug goed, omdat het heel je keel verdoofde en je dus niks meer voelde, ook niet meer je tong Verward Lachen best wel een paardenmiddel dus, die denk ik ook niet geregistreerd zou mogen worden bij de toegestane geneesmiddelen hier in Nederland, maar het hielp wel! Dus als het heel erg wordt wil ik de rest wel opsturen!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:06

Hét middel tegen alle vormen van verkoudheid, hoesten, neus- keel- noem-maar-op-verkoudheid:
APPELAZIJN.
Helaas is het niet lekker Misselijk !
Je kunt het dus met keelpijn of hoesten het beste zo innemen:
Een klein laagje (4mm of zo) van de appelazijn in een groot drinkglas. Dan 1 of 2 scheppen honing met een theelepeltje. Of 3 als je een zoetekauw bent *LOL* . Dan het glas verder vullen met heet of lauw water, wat je wilt.
Goed roeren en langzaam, af en toe een slokje, opdrinken. Ondertussen als ondersteuning bokken en lekkere dropjes of zo erbij Party!! ...
Met name bokken schijnt te helpen, dan merk je de smaak van de appel-azijn niet zo!
Onthoud wel dat het appelazijn moet zijn, geen andere azijn-soort.
Ook bij paarden die hoesten of slijm hebben helpt appelazijn goed.
Jammergenoeg is mijn hoesten geen verkoudheid, maar appelazijn is wel goed voor een goede doorbloeding en een goede weerstand, dus ik kan tijdens de chemokuur over een tijdje de appelazijn goed gebruiken!
Beterschap met je keel!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 10:45

Bedankt voor alle tips!! Het gaat nu wel wat beter, ik heb er wat minder last van Lachen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:29

Vannacht even een natte doek om je hals binden helpt ook. Als je hem er morgenvroeg afhaalt is dat een heel vies gevoel,maar je moet er wat voor over hebben toch?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 08:54

Wat heel goed helpt: spoelen met listerine mondwater! Goed achter in je keel borrelen. Echt, dat helpt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Colien, ComscoreBot, douschka, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, hagelslag, Inney, jadeken, janna, Jorex, luuntje, Melanie_D, Noor, Sjors050, tinker_sally en 72 bezoekers