rodeo henk: berijdster in ziekenhuis opgenomen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

rodeo henk: berijdster in ziekenhuis opgenomen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 21:25

vandaag kwam een vrouw van 30 jaar naar henk kijken. ik stelde voor dat ze hem ging rijden en dat was prima. dus hem opgezadeld en zij opgestapt, toen begon de rodeo, ik kon henk niet houden en viel en zij ook.
ze was op haar schouder gevallen en zat te kermen van de pijn, ik wist zo snel niet wat ik moest doen (ondanks verschillende ehbocursussen)
eerst haar gerustgesteld, henk afgezadeld, zat te twijfelen aan een koude handdoek of een mitella, maar dat hoefde ze niet,
toen zat ik ermee waar heen te gaan: maar mijn eigen huisarts, naar de hare off naar de eerste hulp in het ziekenhuis, het werd het laatste,
na een voor haar pijnlijk ritje (alle bochten en hobbels deden zeer), kwamen we bij de spoedeisende hulp aan, maar het duurde een tijdje voor we geholpen werden, eerst werd voorgesteld naar de dokterswacht te gaan Verward , maar toen ik vertelde dat het wel vrij ernstig was, werd me verteld dat ze eerst maar eens een ponskaartje moest halen Lips are sealed
nou ja, ze zat inmiddels dubbel; van de pijn en ging bijna onderuit, zelfs het ademhalen deed haar pijn,
dus ik maar snel een ponskaartje voor haar gehaald al wist ik geen gegevens van haar, maar die stonden gelukkig nog in de computer, inmiddels was ze door 2 andere wachtenden op een brancard gelegd,
en na een tijdje werd ze eindelijk geholpen.
toen werden er fotos genomen (na een lange tijd wachten en veel bloedprikken) en bleek dat haar arm uit de kom was en een stuk bot los zat in haar bovenarm....dus dei wordt vanavodn nog geopereerd,...
na 4 uur wachten kwam haar broer en schoonzus, en na nog wat praten ben ik weer naar huisgegaan......
morgen er maar met een bloemetje heen *LOL* en hopen dat ze me niet aansprakelijk stelt....



Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:34

Tjee, wat een verhaal. Stond Henk te koop of kwam ze als bijrijder?
Wel balen zeg, dan weet je inderdaad niet wat te doen door de schrik! Ben je er zelf niet overstuur van?

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:39

Jeetje wat vreselijk! Dat zal schrikken geweest zijn, ik zou ook niet weten wat ik dan zou moeten doen... En ze zou jouw toch niet aan sprakelijk gaan stellen ze stapte er zelf op.
Wens haar maar beterschap!

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:39

oei oei, das naar... ze kan je wel aansprakelijk stellen. jij bent immers eigenaar, toch? en een eigenaar van een paard is aansprakelijk voor de schade dat zijn paard aanricht. tenzij die vrouw het zelf veroorzaakte... ik zal voor je duimen dat ze er geen werk van maakt... succes!

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 21:43

ja henk staat te koop, maar daar kwam ze niet voor,
ik was wel geschrokken maar niet overstuur, wilde haar alleen graag van de pijn afhelpen maar dat ging niet..,
ja idd heb haar al heel veel beterschap gewenst

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:24

nou je hebt je goede kant getoond hoor, hoop voor je dat ze een beetje schappelijk is en dat ook inziet.
Weet niet of ze je aansprakelijk kan stellen, ik bedoel als je van n manegepony afvalt en je breekt wat stel je de manege toch ook niet aansprakelijk?

Die stomme ponsplaatjes ook altijd he! Extreme duivel

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:46

je kunt een manege dan wel aansprakelijk stellen, wel een aantal uitzonderingen, maar heb het laatst nog op school gehad.

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:51

Wat vervelend wat er gebeurd is. Hoe gaat het nu met haar?

* To Belg, or not to Belg *

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:15

Dan voel je je l*llig !!
Nu maar hopen dat ze snel op knapt!!
Die zal wel niet snel meer op een vreemde pony/paard gaan zitten.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 19:13

nee ik denk het ook niet,
terwijl ze een heleboel ervaring had, en henk bij mij altijd super braaf is

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 19:16

oh ja ik ben vanmiddag naar haar toe geweest met een bos bloemen en een doos bonbons,
ze had vannacht slecht geslapen, en had eerst nog wel pijn gehad, maar ging nu al wat beter.
ze mag die arm 6 weken(!) niet gebruiken en moet daarna revalideren....de arme stakker!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, juniper, Lanoca en 123 bezoekers