Vrijheidsdressuur van E. van Loon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:19

Heeft iemand dit boek al gezien? Het is pas net uit en zou gaan over vrijheidsdressuur door de jaren heen met ook trainingsmethodes en dergelijke. Ik ben erg benieuwd en wil het wel bestellen (bij de Groene Welle of zo, heeft iemand daar een tel.nummer van?) maar ik wil er graag wat meer over weten. Er heeft een stukje over gestaan in de Hoefslag.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:27

vrijheidsdressuur door E van loon??
ik heb het boek ruiters en rechters van E van Loon maar dat gaat juist over de klassieke dressuur kan me niet zo goed voorstellen dat hij een boek uit zou brengen over vrijheidsdressuur??? Verward Verward Verward Verward

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 23:30

Ik heb het boek en het is een project van leerlingen van het AOC de Groene Welle in Zwolle geweest. Zij hebben het materiaal en de medewerking van E. van Loon gekregen, die hoopt dat op deze manier mensen begripvoller met hun paard leren omgaan. Zijn vader was showruiter en daar heeft dhr. E. van Loon dit boekwerk eigenlijk aan opgedragen. Er staat veel uitleg in en ook zijn er veel foto's en tekeningen in opgenomen. Ik heb het nog niet gelezen, maar ik denk als ik er zo in blader dat je hetzelfde "begeisterde" tegenkomt van hem als in zijn boeken " Ruiters en Rechters 1 en 2", waarvan trouwens het tweede deel ook door leerlingen van de Groene Welle zal worden bewerkt en daar worden uitgegeven.
Als je het boek wilt hebben maak je f 48,50 over op bankrekeningnummer 16.07.65.188 t.n.v AOC de Groene Welle te Zwolle o.v.v. vrijheidsdressuur en je adres, postcode en woonplaats. Dan krijg je het zodra zij het geld ontvangen hebben thuisgestuurd. Als het uitverkocht blijkt te zijn storten ze het geld direct weer terug. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 06:24

jep Janneke heeft op de groene welle gezeten en heeft dit boek een tijdje terug al gehad van school
Ik heb het zelf nog niet ingekeken maar wil dat nog zeker een keertje doen