Welke kleur zadeldek bij dressuurwedstrijd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 08:21

Ik hoorde dat het niet perse wit hoeft te zijn. Welke kleuren mogen ook??


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:26

Wit of creme kleurig mag volgens mij. Maar als je creme doet, is het wel zo mooi als je broek en plastron e.d. ook die kleur zijn.

Persoonlijk vind ik een mooi wit, vierkant dekje met kleine 'hokjes' het mooiste. Het liefst zonder sierrandje o.i.d.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:27

Mijn zusje rijdt (in de M1) met een heel lichtgeel dekje met een gouden randje. Nooit commentaar op gehad.

Bij de pony's zie je trouwens allerlei kleuren, maar dat zal bij de paarden wel minder geaccepteerd worden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 08:28

Barb is nl schimmel en nogal wit en een wit dekje op hem lijkt me niet zo mooi.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:29

ik heb twee dressuursjabracken met hokjes zoals carola zei, die zijn bordeaux en okergeel. ze zijn trouwens geloof ik paarden maat. of cob kan ook. dus zal wel worden toegelaten?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:30

Officieel moet je rijden in de kleuren van je vereniging. Dus ik rij (helaas) met een dekje van ZH Verward .

Heeft je vereniging een groen dekje als kleur moet je dus officieel met groen rijden. Tegenwoordig willen de mensen dat niet meer dus de meeste rijden in het wit of creme meestal is de rijbroek dan ook creme.
Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:35

Wij moeten van de PC met een wit shabrak met een blauw randje rijden. Daar staat onze sponsor op en de naam van de PC. Afbeelding
Hier zie je hem.
Ik heb nu alleen tijdelijk een VZH shabrak maar binnenkort krijg ik een dressuur.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:57

Hej Nathalie, zo'n sjabrak hebben Desiree en ik ook!! Hihi... alleen staat er dan geen Bosrakkers maar St. Lambertus op!!! Ik vind ze trouwens wel heel mooi hoor!

Je moet officieel in verenigingstenue rijden, maar ik heb al vaker gezien (zeker bij schimmels) dat ze met bv. een blauw sjabrak rijden (met blauw rij-jasje). Dat is vaak mooier dan een wit sjabrak op een schimmel...

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 09:10

ik moet eigenlijk met een wit schabrak rijden en dan met donkerblauwe of zwarte letters de "club naam" erop...geloof ik tenminste, alleen ik heb nog niet zo'n schabrak dus ik rij nu met een witte met een groen randje...... Haha!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 10:19

Normaal rijd je op wedstrijden met een wit of creme dekje (dezelfde kleur als je broek en plastron). Maar ik heb wel eens bij schimmels gezien dat ze een donkerblauw of zwart dekje ophadden. Of dat ook daadwerkelijk mag, kan je het beste bij de KNF, NBVR, NKB, of NPC navragen (waar je lid bnt). Dan heb je gelijk antwoord.
BTW. Als je bij een vereniging zit die een wedstrijdtenue heeft, dan is het mormaal als je met dat tenue rijdt op wedstrijden.
Groetjes wendy Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 11:01

Ik moet geloof ik rijden met een wit vierkant dekje met 'de volte' erop, alleen die heb ik nog niet, dus rij ik gewoon met een witte vierkante zonder wat erop.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 11:45

Ik zou op een schimmel voor zwart gaan, en dan liefst een fluwelen. Staat heel sjiek! Volgens mij mag dat ook gewoon. Ik zie er weleens rijden op wedstrijden hoor!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:08

Ik rijd met een wit dekje met het logo van het stamboek.
Vind dat persoonlijk ook het mooist bij creme heb ik snel het idee dat alles vaal is geworden... Scheve mond\

[img]../upload/20/zadel2.jpg[/img]
dit logo dus:)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:09

Ik heb een zwart fluwelen met een gouden biesje voor op de schimmel, staat prachtig!
Maar ik vraag me dus inderdaad ook af of je hier ook op officiele wedstrijden mee mag rijden.
(op de barokke dagen rijden er veel mee en daar is nooit commentaar op)
Weet iemand dit misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 17:11

hoi
Ik dacht dat het officieel niet mag maar weet het niet zeker.
Als je nu een wit dekje neemt met een donkere bies dan steekt het toch ook best mooi af.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar iemand die het regelement er bij heeft liggen, want mijn schimmel word ook steeds witter en idd zon fluweel zwart dekje is heel mooi.
Dat heb ik er doordeweek ook op liggen.


JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 22:12

Ik zag een keer Isabelle Werth rijden met een zwart fluweel dekje. Dat vind ik voor een schimmel persoonlijk het mooist.
Bij wit zie je vaak dat je paard geel afsteekt tegen je zadeldekje en dat is niet zo mooi vind ik.

Groetjes van Patricia

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 44 bezoekers