Oeps, ruzie met me kat, hoe oplossen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Oeps, ruzie met me kat, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 20:24

Nu lijkt het op het eerste gezicht niet zo erg. Maar dat is het wel. De betreffende kat Tijgertje, is namelijk heel schuw. Ik was al de enige die in de buurt kon komen. En dat heb ik dus goed verpest, het begon een paar dagen geleden ik pakte haar op maar ze zag me niet aankomen... dus helemaal spartelen. Hierdoor moest ik haar loslaten ik had haar niet goed vast. Ze deed dus een paar salto´s en rende(heel begrijpelijk) heel hard weg. Nu steeds als ik buiten ben probeer ik haar te pakken of iniedergavl in haar buurt te komen. Dit lukt niet. Nu hebben de katten onder het konijnhok een hok als het waren, daar staat ook altijd eten zodat ze ook buiten kunnen eten. Daar liep ze vanavond in dus ik dacht dit is me kans, ze kan niet weg, dus ik aaien, ze ontspande. Ik pak haar op en zet haar op me schoot, helemaal bang, begon ze net te ontspannen. Komt me vader aanlopen en gaat ook nog praten, is ergste wat kon gebeuren helemaal bang...helemaal gestresst. Dit heeft tot resultaat dat ik nu een hele mooie zere arm heb..auw.

Nu is het eigenlijk gewoon mij fout ik had haar niet toen moeten pakken zonder dat ze me zag.

Alleen nu moet ze woensdag haar pil hebben. En als alles doorgaat gaan we rond het weekend verhuizen... Echt een slechter tijdstip bestaat niet. En ik zit de hele tijd aan haar te denken, hoe bang zij moet zijn nu. En te piekerenm hoe ik dit goed moet maken... Huilen

Iemand ideeen? Misschien stel ik me aan, maar ik weet hoe schuw ze is, dit gaat heel veel tijd kosten..


didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:50

Ik heb wel een idee. Je moet wel ontzettend veel geduld hebben. Wij hebben namelijk ook zo' n kat en wij moesten hem dus een ontworm pil geven. Mijn vriend heeft echt letterlijk een uur lang alleen maar aandacht aan haar besteed. Toen was hij zo ver dat hij haar mocht optillen. Toen hebben we haar samen heel voorzichtig en rustig die pil gegeven. Het werkte ! Nu is ze ook weer wat vrijer. Succes !!

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:38

gewoon heel veel gedult hebben en en gelijk didi75 zie heel veel tijd aan haar besteden. veel succes

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 10:41

ja g adenkik even langs de dierenwinkel en proberen omkopen, Ze durft nu alleen ook niet meer naar binnen en buiten kan ze overalheen...
sorry voor beroerde bericht, zit op school-> geen shift en slechte spatie...

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:30

Probeer haar als je haar buiten ziet te lokken. Je kan inderdaad wat lekkers voor haar halen, maar ik denk toch dat je met aandacht het verste komt. Ze moet weer vertrouwen in je krijgen. Zo lang dat er niet is, zal ze die pil ook niet van je aannemen.

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 13 bezoekers