na aanleiding van Switch pour On...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

na aanleiding van Switch pour On...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 17:22

Ik bladerde vandaag de paardendrogist door en zag dat hun switch verkochten.
Bij nadere check op de site bleek dat hun ook alles uit de handel hadden genomen.
Ik heb daarop een e-mail gestuurd met de vraag of er een ander middel is wat veel op switch lijkt.

Ik wou dit even melden omdat ik weet dat er medegebruikers zijn die goed resultaat hadden met het gebruik hiervan.
Als ik meer weet dan horen jullie het.


ps: ik heb nou iets anders gekocht bij Divoza voor jeuk, ben benieuwd of dat net zo goed helpt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:30

ja het beste middel bij zomereczeem is uit de handel, wij gebruikten het ook voor Nena, helaas hebben we nog niets gevonden wat net zo goed helpt tegen de jeuk

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 19:41

waarom is het dan uit de handel? Ik heb ooit een pony gereden die ook zomereczeem had, en daarvoor werd dat spul ook gebruikt, het werkte prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:40

Switch Pour-On is spul wat goed werkt maar ook enorme troep is, wij hebben zo'n flesje voor de koeien. Het werkt, maar om ze wat te geven als ze op de wei staan Als die beesten alleen maar vermoedden dat je dat spul had dan gingen ze in een rengalop (serieus) er van door, en als je het toch stiekem opgedaan had gekregen (ong. 1 keer per zomer) dan trok heel de huid samen. Lips are sealed Ik heb het 1 keer bij Amanda gedaan maar t deed volgens mij best wel zeer, en ze vond het niet fijn.
*Edit, wij gebruikten het als anti-vlieg middel, maar velen schijnen het hier te gebruiken tegen eczeem enzo?*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-03 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 20:41

Er zit een stof in Switch wat niet meer verkocht mag worden in verband met gezondheids risico's.

Hier staan wat intressante site's
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UT ... oducts&lr=

In de USA zijn er nog wel middelen verkrijgbaar met
Permithrin , maar ja of je dat mag invoeren is natuurlijke een 2e.
Permithrin is dus een pesticide wat ook in de landbouw wordt gebruikt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:01

Cowgirl schreef:
Permithrin is dus een pesticide wat ook in de landbouw wordt gebruikt.


Nou , lijkt me helemaal lekker om op een (kapotte) huid te smeren Verward

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:06

wij gebruikte dit ook voor Rihjoka. Werkte fantastisch voor haar. Nu zit ze onder de insecten beten. Dit had ze vorig jaar helemaal niet. We hebben niets gevonden wat zo goed werkt.

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 12:22

Nog even ter veduideling, Switch is gemaakt op een basis van permithrin.
Er zal dus weinig inzitten.

Heb net een mail gehad van de PD en er zijn geen andere producten die op dezelfde basis werken. Het enige wat ze ons kunnen aanbieden zijn de natuurlijke proucten.
Dus nu moeten we op nieuw opzoek.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:26

Switch Pour On voor koeien is wel wat anders dan de variant voor paarden. Die voor koeien is volgens de boer hierzo veel agressiever.

Ik vidn het doodzonde dat het paardenmiddel uit de handel is. Mijn paarden hebben gelukkig geen exceem, en staan dus zonder...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:12

Andrew kon ook niet tegen Switch, hij trok zich helemaal krom als ik het over de huid goot. En het brandde volgens mij ook, want dan begon hij te schudden en te trillen. Rotspul in mijn ogen dus. Je mocht je paard ook niet binnen zoveel uur in de zon zetten! Het hielp bij hem ook niet echt voldoende.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 07:17

Permetrhin zit ook in bepaalde vlooien-middelen. Weet zo uit mijn hoofd niet welke, maar goed.... Vraag mij af of het dan tegen de jeuk moet werken (daar was toch sweet itch cure) voor of tegen de vliegjes in de eerste plaats....

Ben trouwens van't weekend ook gestoken door die vliegjes die zomereczeem veroorzaken. Die jeuken echt als een gek! En iedere keer op een andere plek. En dan denk je dat ze wegtrekken, dan worden ze weer wit en zetten weer op en dan maar weer jeuken. Van vorig jaar weet ik nog dat ze ca 1 week doorjeuken....
IK heb nu echt meedelijden met paarden met zomereczeem, want idd als je de kans krijgt dan krab je de hele dag!!!!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:38

Permetrhin wordt ook gebruikt als impregneermiddel in muskietennetten tegen malaria.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:07

Ik heb een ander chemisch middel (ja sorry maar het werkt nu eenmaal beter dan alle natuurlijke... Lips are sealed ..ik gebruik het liefst grof geweld in de strijd tegen zomereczeem) wat ik aan het uitproberen ben.
Het is op basis van bezyl benzoate en wordt bij mensen gebruikt tegen schaamluis bijv. Haha! Verward Dus ook een insecticide.
Het is als een creme te smeren (mijn paard is spookbenauwd voor spuitbus dus voor mij is dit een voordeel) en ik smeer het één keer per dag (tussen 5 en 6 uur smiddags) en dan houdt het de volgende 24 uur.

Tot nu toe ben ik er heel tevreden over en staat ze zonder deken sinds ik het gebruik. Maar ik moet er ook bij zeggen dat ze geen gelegenheid heeft tot schuren en dat ze dat wel doet zodra ze in de stal komt. Natuurlijk let ik wel op haar gedrag en heb niet het idee dat ze stapel wordt van de jeuk....hoogstens een beetje onrustig rond primetime maar welk paard niet. Dit weekend wordt de grote test omdat ze in de zomerweide gaat waar toch veel meer insecten huizen dan waar ze nu staat.

Oh ja....misschien een handige link over zomereczeem en een aantal middelen : http://www.sweet-itch.com/management.html

En het middel op basis van benzyl benzoate heb ik in Nederland kunnen krijgen (heb eerst bij de apotheek geprobeerd waar ze me dus vertelden dat het voor schaamluis was.....ik heb met een rood hoofd verteld dat het echt voor mijn paard zou zijn Schijnheilig ) en heet sweet itch plus.
ik weet niet of ik hier de site mag noemen waar je het kan bestellen ?
Maar indien iemand he wil weten hoor ik het wel.



Oh ja...het is natuurlijk wel weer een lekker duur middel maar dat zijn we we gewend in deze strijd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, Kayleigh__, lanouska, Melvern, Miriam91, siloux en 129 bezoekers