martingaal op wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-01 13:43

Ik rijd mijn verzorgpony met martingaal want elke keer als ze op hol vliegt ik haar nek/hoofd in me gezicht krijg, maar ik wil graag wedstrijden rijden (volgend jaar) maar, nu de vraag: mag je wedstrijden (dressuur + springen) rijden met martingaal???
Ik ben bang dat asl we een buitenwedstrijd hebben en ze ergens schrikt iedereens proef verpest, zoals ze laatst bij een les deed.

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]


_________________
*~*!*~* I LOVE MATHILDA *~*!*~*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-25 19:58 ]</font>

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:46

Met dressuur mag het niet, met springen wel Clown

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:47

Nope je mag niet met hulpteugels in de ring komen. Op het losrij terrein mag je wel met een hulpteugel rijden. maar alleen een thieddeman.volgens mij.(dat zou ik op moeten zoeken maar misschien weet iemand het hier)

hulpteugels zijn ook bedoeld als hulp. Dus je zou ze maar een tijdje moeten gebruiken en dan weer proberen zonder. ze zijn dus niet bedoeld om er altijd mee te rijden.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:54

Citaat:

hulpteugels zijn ook bedoeld als hulp. Dus je zou ze maar een tijdje moeten gebruiken en dan weer proberen zonder. ze zijn dus niet bedoeld om er altijd mee te rijden.


helemaal mee eens heike Clown

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 13:55

ik heb eens een keer met slof losgereden, kwist niet dat dat niet mocht? nou, je mag dus met dress. geen hulpteugels, bandages etc met springen wel. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 14:32

Ik heb begrepen dat je bij de dressuur nu wel met een Tiedeman teugel mag losrijden. Maar je mag er niet de ring mee in.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 14:44

Bij springen heeft toh iedereen bijna een amrtingaal? Of is dat alleen op hoger niveau?

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:04

Bij het springen mag een martingaal wel, ik denk zelfs bij alle klassen!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:32

inderdaad ik had het over de dressuur. bij springen mag je wel hulpteugels gebruiken. Wat dan ook iedereen doet.

Ik heb een keer een paard gezien met alleen een hoofdstel en een zadel. Hij won ook nog Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:45

Jah! Ik ook, op 3 dagen wedstrijd 1 paard dat 'gewoon' was (zonder hulpteugels) . Ik weet eigenlijk niet meer of hij gewonnen is, maar hij was wel heel goed *LOL* *LOL* *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 16:14

Ik ben mijn theorie aan het leren voor mijn diploma bij de NPC en daar staat ook een stukje in over hulpteugels. Er staat zo ongeveer dat als je hulpteugels gebruikt dat de basis nog niet helemaal goed is en dat je bij NPC-wedstrijden alleen met het springen met een losse martingaal mag rijden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 19:08

Afbeelding

Dit is Emile Hendrix, ik schrok wel even van deze ijzerwinkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 19:26

ff een correctie
niet iedereen doet een martingaal om met springen.
Ik heb er nooit niks aanhangen want ik heb een hekel aan al die zooi.

Maar je mag met springen in alle klasses een martingaal om. Je mag ook met een borst/voortuig rijden. Je moet peesbeschermers om.
Je mag in de klasses B t/m M niet met een slof losrijden. En rij je met zweep mag die niet langer als 75 cm zijn

Met dressuur mag je met een thiedeman losrijden.
In de ring mag je alleen met je zadel en hoofdstel komen.
Dus geen peesbeschermers martingaal thiedeman borsttuig enz.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 19:57

Citaat:
Op 2001-08-25 19:26, schreef runningkawa:
Je moet peesbeschermers om.


Kawa, hoe bedoel je? Dat je niet met bandages mag springen, alleen met peesbeschermers? Of dat je helemaal niet met 'blote benen' mag springen? In mijn ponytijd waren daar geen regels voor, ik sprong zelf altijd zonder iets of met alleen bandages om de voorbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 09:57

hoi
Ow sorry ik bedoel dat je niet met blote benen mag.
Dus er moet iets omzitten.
Maar heel veel springruiters nemen peesbeschermers vandaar dat ik die maar ff noemde.
Het is vooral met springen ook wel zo veilig voor je paard om iets om zijn benen te doen.

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 16:21

ooohhh okeee, thnx allemaal.
Ik rijd ook niet altijd met een martingaal, ik rijd er nu alleen ff mee omdat ik Jelly wil latnw eten dat ik de baas ben aangezien ze er donderdag 2x met me vandoor vloog. Als het wat beter gaat gebruik ik hem gewoon niet en als ze hetw eer gaat doet pak ik hem weer.
De vraag was omdat ik als het goed gaat volgend jaar wedstrijden wil rijden, maar ze is soms errug schrikkerig en ik heb dus absoluut geen zin om de proef van iemand te verpesten. Met springen wil ik zowieso wel een martingaal gebruiken want ze wil na een hindernis nog wel es wat proberen en ze is errug snel en sterk in het parcours.

Maar de meesten zeggen dat (bijna) iedereen met een hulpteugel rijd, maar als je gewoon op wedstrijden kijkt (geen grand prix ofsu) dan zie je tog wel de helft zonder.