sporen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-01 15:08

Wie rijd er hier eigenlijk met sporen? Ik rijd als ik dressuur rijd wel met sporen, omdat mijn paard soms niet goed op mijn beenhulp reageert.
Ik rijd met korte knopsporen (helemaal niet scherp) en hang ze redelijk laag.

[img]../upload/732/draf_neus.jpg[/img]

Als je goed kijkt zie je ze.
_________________
ooit zal mijn hand wel genezen,maar(snik) waneer?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lientje op 2001-08-25 16:23 ]</font>


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:11

Ik rij er heel soms mee, met van die knopspoortjes. Als ie niet goed reageert, en om hem wakker te houden als ie indut. Ik draag ze echt bijna nooit. 1x in de 2 maanden is veel. Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 17:08

Ik alleen op wedstrijd omdat iemand het verplicht wilde stellen *zucht* thuis altijd zonder op wedstrijd de kleinste inniminiknopspoortjes (van die ponyspoortjes) die hang ik dus op het randje van mijn hak dat ze er net niet afvallen.
tja en na m'n proef gaan ze weer de kast in tot de volgende wedstrijd

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-01 18:42

Ja vervelend als je verplicht word om sporen te dragen Boos! , ik zou op sommige van de jumpingpaarden van de springstal waar ik groom nooit met sporen willen rijden want dan verongeluk ik.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 18:58

Ik rij altijd met sporen, maar gebruik ze zelden, alleen om, mijn paarden wakker te maken of als hij niet reageert! Zijn ze allemaal vrij goed op mijn been voorwaarts dus eigenlijk is het niet echt nodig.Maar ze zitten wel altijd op mijn laarzen en bij de moeilijkere oefeningen, appuyeren, pirouttes en piaffe en passage gebruik ik ze wel, omdat je dan vrij prezieze hulpen meot geven, maar dna is het meestal nog niet echt zichtbaar en bji de jonge paarden paarden gebruik ik ze ook niet!!! Knipoog

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:09

ik rijd eigenlijk ook bijna altijd met sporen, maar ja, ik rijd dan ook(nog 7 weken)op manege paarden en die kunnen daar eigenlijk wel allemaal tegen(ik draag ze nie op elk paard hoor)
ik vind het trouwens fijner om met sporen te rijden dan met een zweep, ik weet nie een zweep zit zo in de weg en sommige paarden reageren dan zoizo al omdat ze die zweep zien, met sporen reageren ze alleen als je ze gebruikt..
_________________
pluutje en grannie are the best 4-ever!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pluutje op 2001-08-25 22:10 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:15

Ik rij altijd met sporen (westernspoor met bot wiel zonder tandjes) maar dat wil niet zeggen dat ik ze ook dagelijks gebruik.
Ik heb nooit een zweep, gebruik liever m'n spoor, even een rolletje, geen gemep en getrap, dus een vriendelijk en rustig been.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 21:21

Ik rijd ook altijd met sporen, en zelden met zweep. Omdat ik nog een vrij jong paard heb reageert ze niet altijd duidelijk op mijn beenhulpen en dan komen mijn spoortjes van toepassing. Omdat ik zelf geen voorstander ben van een zweep heb ik die er bijna nooit bij. Verder als ik erover nadenk gebruik ik mijn sporen bijna niet, omdat ik met haar heel veel tempowisselingen maak en schijnovergangen reageert ze duidelijk op mijn beenhulpen maar met oefeningen zoals wijken, schouderbinnenwaarts e.d. is een spoortje zo nu en dan wel handig.

Eva

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 08:16

Ik rijd altijd met sporen, maar zonder zweep. Mijn paard is allergisch voor een zweep, dus moest ik wel iets anders doen.
Ze reageert wel goed op mijn been, maar soms moet je haar bij het stelling geven toch eens even prikken zodat ze haar lijf loslaat.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 08:20

ik rijd met sporen én zweep.. mijn sporen gebruik ik zo minmogelijk, alleen als het nodig is. Robin is niet echt goed aan het been. Zweep gebruik ik gewoon om hem te straffen, en om een klein tikje te geven zodat zijn achterhand der weer een beetje onder komt en van die dingen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 08:44

ik heb honey met diverse sporen gereden, kort, lang, knop, stomp, western, de laatste tijd met een knop zwanehals, maar de allerlaaste tijd zeg maar rij ik bijna altijd zonder.
Ik heb wel keuze te over aan sporen (heb een periode gehad dat ik voor "het mooi" met sporen reed, dus tja)

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 15:08

Ik rijd zonder sporen en met een kort zweepje.
Mijn zus rijd meestal wel met sporen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 16:46

IK rijd zonder spoeren en zonder zweepje, en dat vind ik fijn. Ik verlies ze nooit en ze zitten ook nooit in de weg Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, maudjip en 36 bezoekers