Bruine mok bijna weg, gele kostjes a/d zijkant???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Bruine mok bijna weg, gele kostjes a/d zijkant???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 17:53

Boos! Is die gruwelijke *piep*mok eindelijk bijna weg. Krijgt Jerom er rare gelige korstjes aan de zijkant en boven zijn kootholte erbij Boos!!!!!

Wij weet wat die gelige korstjes kunnen zijn? Is dat ook mok? Behandel het in iedergeval wel gewoon door met de speciale zalf die ik van de DA heb gekregen voor de "gewone" mok en hoop dat het ook zo snel wegtrekt als de 'gewone' mok deed.

(die plek, een plek van ong. 5 bij 3 cm groot en 1 cm dik!!, is na een week wassen, heel goed drogen!!!! en zalven al bijna weg!) Haha!

Maar nu weer die gele korstjes..... whelp!!! Verward

Groetjes Gerda



shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:12

Die gele korstjes is irritatie van het wassen, zeg maar een soort wondvocht, weet eigenlijk niet hoe je het anders moet benamen, de huid is erg aangetast door het wassen en de mok. Weet je wat mooi was geweest als je voor je ging wassen een nacht heel dik sudecreme er op had gedaan dan veeg je die vieze dikke erg vastzittende korst er zo af met een handdoek, dan wassen met netadinde scrub drogen en met imaverol na wassen is het zo weg en met veeeeeel minder iritatie, mooiste is nog even schijnen met een gezichtsbruiner, niet in het zand of iets dergelijks, benen schoon en droog houdenen na drie dagen weer en na drie keer is het zo goed als weg als het niet helemaal weg is... succes ermee

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:13

ik bedoel sudOcreme, kan je bij het kruidvat kopen

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 09:21

I know.... ik heb een zoontje van 7 maanden. Toch heeft de DA mij aangeraden om het elke dag te wassen.... Vreemd. Ga het zo eens proberen! Dank je. Ik laat het wel even weten hoe het dan gaat!

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 13:39

Die droge korstjes horen volgens mij gewoon bij de mok. Ik denk dat dit een later stadium is, de mok droogt uit en gaat dus 'verkorsten'. Ik heb die korstjes er altijd afgehaald (tenzij ze heel erg vast zaten, dan een paar dagen wachten) en dan de plekjes goed ontsmetten en incremen met vette creme, Bij Codex heeft dit erg goed geholpen, maar ik hoor ook wel eens dat mensen zeggen dat je er juist vanaf moet blijven.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:02

Kyan schreef:
:( Is die gruwelijke *piep*mok eindelijk bijna weg. Krijgt Jerom er rare gelige korstjes aan de zijkant en boven zijn kootholte erbij Boos!!!!!

Wij weet wat die gelige korstjes kunnen zijn? Is dat ook mok? Behandel het in iedergeval wel gewoon door met de speciale zalf die ik van de DA heb gekregen voor de "gewone" mok en hoop dat het ook zo snel wegtrekt als de 'gewone' mok deed.

(die plek, een plek van ong. 5 bij 3 cm groot en 1 cm dik!!, is na een week wassen, heel goed drogen!!!! en zalven al bijna weg!) Haha!

Maar nu weer die gele korstjes..... whelp!!! Verward

Groetjes Gerda


Tiko heeft dit ook, en dit zou eerst de zogenaamde droge mok zijn. moeilijk weg te krijgen, maar minder kans op bloedvergiftiging. Alles geprobeerd om het weg te krijgen, spuiten DA, huistuin en keuken middeltjes, mokcreme. Niks hielp.
Toen is het nog een keer uitgebreid bekeken, met als conslusie dat het ook een soort dik littekenweefsel kan zijn van mokplekken.

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar toch Lachen

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:27

Mocht de mok toch blijven zitten...? Probeer dan dit eens : http://www.chevalcare.nl/ ik gebruik het ook als mijn Fries mok heeft! Echt geweldig spul!!!!

..........................................................

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 17:09

Thanks.. ik heb er nu een dikke laag sudocreme op gesmeerd en even kijken hoe dat gaat. Niet gewassen dus vandaag. Mocht dat niet helpen na ong een week probeer ik dat spul van jou Wilma!

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 07:12

Het is echt super spul!!! Mijn Fries heeft er vooral veel last van in de zomer! Nu echt sinds dat spul, geweldig nooit geen problemen meer! Het is een soort thee die je moet maken! Dat doe je gewoon in je waterbak, of je moet je paard slobber geven kan je het daar door heen doen! Voor vragen hoor ik het wel!!!!!

..........................................................


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, BanjerLief, ComscoreBot, juval, Yontheke en 42 bezoekers