Int. Welshkeuring Itterbeck

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Int. Welshkeuring Itterbeck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 19:09

Pas op, een lang verslag Haha!

Vandaag was de internationale welshkeuring in Itterbeck (Dld.) waar ik met Copper en Catrin ben geweest.
Behalve dat we behoorlijk succes hebben gehad, was het vooral erg leerzaam voor Catrin Lachen

Gisterenavond heb ik ze uit het land geplukt (ze stonden sinds de DVT meeting dag en nacht op het land) en toen begon het feest...
Eerst Catrin voor de 2e keer bij moeders weg gehaald zodat ik Copper op m'n gemak kon wassen. Daarna moest Catrin getoiletteerd worden. En dus ook een halster om (ook de 2e keer...)
Wat is een opvoelbox toch handig. Samen met moeders erin gezet en toen kon ze geen kant op Haha!
Halster om en de grote plukken uit de oren geknipt. Daarna nog de baardharen weg gebrand en toen vond ik het wel best. Ze lopen hier dag en nacht buiten dus ik wilde Catrin liever niet wassen.

Vanmorgen tegen 6 uur begonnen we met inladen. Copper liep netjes in 1x de vrachtwagen op, alleen Catrin niet. Dat duurde "maar" 20 minuten Lips are sealed
Toen hebben we haar half naar binnen gedragen/geduwd.
Tijdens de rit (2 uur) stonden ze heel rustig. Het was mooi te zien onderweg dankzij de camera die m'n vader gisteren nog ingebouwd heeft in de vrachtwagen. Ideaal, als er af en toe wat gestommel te horen was, bleek het Catrin te zijn die haar moeder aan het pesten was en tijdens het rijden wilde drinken Lachen

We waren mooi op tijd in Itterbeck (na een kleine toeristische route Clown ) en toen ik bezig was met de pony's op te tutten kwamen Greetje, Yootha, Sundancer, Nimber en Jos er ook aan.
Jos zou voorbrengen (nogmaals heeeel veel dank!!!) en de anderen waren een goede emotionele steun voor dit gestressde persoontje Haha!

Catrin mocht al in de eerste rubriek de ring in en hoewel het de eerste keer was dat ze aan een touwtje liep, gedroeg ze zich braaf. Nou ja, redelijk braaf Haha!
Toen ze los mocht, liet ze zich echt geweldig zien. De jury vond dat ook en ze stond op kop. Daarna nog met de hengst- en merrieveulens samen in de ring en toen werd ze ook al snel op kop gezet. Veulenkampioen sektie D dus Lachen

Toen dachten we klaar te zijn en gingen we naar de vrachtwagen. We hadden nog ruim een uur voordat Copper in de ring moest, dus showhalsters af en met het gewone halster bij de vrachtwagen laten grazen.
Totdat Nimber naar ons toe kwam, Catrin moest nog een keer in de ring, samen met de kampioensveulens van de andere sekties. Oeps, snel daar naartoe en weer de ring in en rondjes stappen en draven.
Wat daar de uitslag van is, weet ik niet. Ik zag thuis dat we wel een "bronzen" rozet hebben liggen, misschien dat ze daar 3e was Verward
Daarna nog een keer in de ring Catrin liep ondertussen bijna te slaapwandelen, zo moe was ze. Nu voor de beste combinatie merrie + veulen alle sekties. Daar werden ze 2e.

Daarna weer vlug naar de vrachtwagen, Copper een ander halster om en nog wat olie op d'r koppie.
Jos stond al weer bij de ring om haar voor te brengen.
Copper werd 2e, de nummer 1 was een totaal ander type cob en deze jury zag dat liever. Ook was Copper niet echt goed in conditie door het zogen. Maar ik was er tevreden mee, ze liet zich ondanks de hitte, het wachten en alle keren met Catrin in de ring toch nog goed zien. Dankzij Jos, hij kreeg Copper toch nog wakker vlak voordat ze de ring in ging Haha!

Daarna waren we klaar en mochten ze weer op de vrachtwagen. Copper was weer geen probleem maar Catrin had iets meer hulp nodig.
Tony heeft een blauwe plek gekregen en Nimber een ladder in de panty (maar heel erg bedankt voor de hulp, anders hadden we er nog wel gestaan denk ik Knipoog )

Helaas heb ik niet veel andere rubrieken gezien, ook geen andere bokkers die meededen.
Wel hadden we het inschrijfgeld terug verdiend. Een mooi leren halster, een halstertouw en een zak voer gewonnen Haha!

Tegen 1 uur zijn we weer richting huis gegaan en om 3 uur liep alles weer in het land.
Snel rollen, dat was wel nodig nadat je een hele dag schoon bent geweest...
Nu eerst een weekje rust en volgende week mogen ze beide weer mee naar de keuring in Tolbert...

Afbeelding
Jos met Copper en m'n vader met Catrin.
Afbeelding
Rondstappen tijdens een van de veulenrubrieken.
Afbeelding
M'n vader met Catrin buiten de ring toen Copper gekeurd werd.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:17

Heel gaaf joh. Wat een toppertje, maar het kon ook haast niet missen joh. Super voor je. Gefeliciteerd Party!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:43

Nogmaals de felicitaties Marije en ik hoop dat Catrin zich in Tolbert ook goed laat zien. Die kleine kan super draven hoor Tong uitsteken Ja en de fokmerrie geklopt maar ja moeders had wel het beste veulen aan voet en dat kon je van die andere niet zeggen.

Misschien nog wel even leuk om te weten voor Joostvangestel, hun Sumrin Tina stond als eerste opgesteld bij de jaarlingen en werd later Reservekamp. van de Jeugd. Heel mooi merrietje, veel type en werd keurig voorgesteld. Joost bij dezen dus; Ook van Harte Gefeliciteerd

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:23

Gefeliciteerd!
Catrin heeft ook wel een super koppie Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:26

Gaaf man, wat is het toch een super veulen! En kampioen kon gewoon niet missen he? Veel success voor Tolbert.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:47

Marije, van harte gefeliciteerd!! En Greetje: bedankt voor het goeie nieuws, ik wist het alweer eerder dan mijn vader. Hopelijk wordt het een Taru jaar, naast Tina komen ook haar halfzusjes Taika en Tulip Festival naar de keuring (de twee laatste in Sevenum).

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:53

Tina wou ik zo meenemen Tong uitsteken

zooo mooie pony Haha!


Maar ik heb het overleefd hoor gelukkig Tong uitsteken

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:19

Ook Bertus en ik waren er, maar pas om half twee. We moesten eerst thuis namelijk de paarden verzorgen.
Op een gegeven moment vroeg iemand; "Ben jij lageveld van bokt?" (aan Bertus) en dat bleek Yootha te zijn Haha!
Later ben ik ook nog even voorgesteld door Bertus, want daar kwam ik zelf niet meer aan toe op dat moment Knipoog
Verder hebben we Nadia (Buster) ook rondjes zien lopen met de welsh Cob en konden we Buster even gedag zeggen die vrolijk tegen de trailer stond te stijgeren.

Ook wij (ik in ieder geval) hebben een leuke dag gehad. We hebben na de keuring nog even een kijkje genomen in de stallen waar de kampioene 2001 van Duitsland staat. Een zwarte merrie van Boreas Ubbo.

Sumrin Tina was inderdaad een leuke pony om te zien, alleen had ik gehoopt dat de schimmelmerrie van Ubbo vooraan zou lopen (die 2e is geworden) Tong uitsteken

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:29

Maar tweede te worden achter zo'n merrie is geen schande hoor Knipoog

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 22:50

greetje schreef:
Ja en de fokmerrie geklopt maar ja moeders had wel het beste veulen aan voet en dat kon je van die andere niet zeggen.

Ik heb idd liever dat het veulen op kop staat en de moeder 2e dan de merrie op kop en het veulen laatste. Dan schiet je niet veel op met de fokkerij... Knipoog

Weet iemand toevallig de uitslag van de jeugdrubrieken van de cobs? Die waren in de middag pas aan de beurt en toen waren wij al weer onderweg naar huis.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 00:33

Marije, dat hebben jullie echt fantastisch gedaan! Catrin is ook zo'n mooi veulen! Lovers

En Joost ook van harte gefeliciteerd natuurlijk! Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:06

Beste jeugd: 14
Reserve: 111

Beste 3-jarige: 107
Reserve: 4

Kampioen A: 135
Reserve: 95

Kampioen B: 127
Reserve: 25

Kampioen C: 109

Kampioen D: 114
Reserve: 02

Kampioen PB: 66
Reserve: 71

Dagkampioen: 135
Reserve: 114

Foto's zijn volgende week te zien op www.welsh-pony.de

Donky

Berichten: 3
Geregistreerd: 16-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:56

;o)x

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 10:52

Gefeliciteerd Marije en Joost!

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:02

Hoi,

Nu we toch aan het feliciteren zijn,wil ik de organisatie en met name natuurlijk Inge Benjamins van harten feliciteren met het organiseren van dit zeer geslaagde evenement.
Het was de eerste keer en er van uit gaande dat het alle jaren beter wordt kan het niet anders dan dat dit zal uitgroeien tot een top-evenement.
Van harte Inge en een toost op de toekomst.

Groetjes Jacqueline.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:13

Bayazo schreef:
Nu we toch aan het feliciteren zijn,wil ik de organisatie en met name natuurlijk Inge Benjamins van harten feliciteren met het organiseren van dit zeer geslaagde evenement.
Het was de eerste keer en er van uit gaande dat het alle jaren beter wordt kan het niet anders dan dat dit zal uitgroeien tot een top-evenement.
Van harte Inge en een toost op de toekomst.


Aaaamen!

Vond het heeel goed gaan, echt aan alles was gedacht, ambulance, eetgelegenheid enzovoort!

Super!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:10

Nogmaals gefeliciteerd!! En veel succes op de volgende keuring!!
Wij gaan het in Breukelen proberen met onze jaarling, kijken wat die doet.