Mijn paardje is als veulen aangevallen door een stier

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
christa
Berichten: 18
Geregistreerd: 08-04-01
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-01 21:47

Mieke heeft vandaag de fokker van Isard gebeld om toch maar eens wat meer info te krijgen.. Ikzelf durfde het niet, toch een beetje bang voor horrorverhalen enzo.
Ies is nou eenmaal geen normaal paard.
Hij heeft een heeeeel groot litteken voor over zijn borst lopen...
Wat blijkt nu, hij is als veulen/jaarling in een verkeerd landje terecht gekomen en daar aangevallen/achterna gezeten/ op de horens genomen door de stier die daar stond. Hele diepe grote wond en veel dierenartsbezoek gehad met nog meer injecties.
Arm arm arm beest...Ik vind het zo sneu, ook al is hij het waarschijnlijk al lang al vergeten maar toch...
De angst van zo''n dier...Het verklaart dus ook wel waarom hij zo ontzettend bang is voor de dierenarts.
Verder vond de fokker het een ondeugend paard, niet makkelijk bij de hoefsmid en hij heeft hem op 3 jarige leeftijd verkocht aan de manege in Zuidwolde waar Ies in is gerden en op 3,5 jarige leeftijd is verkocht aan het meisje waar ik hem dan weer van heb gekocht (met tussenkomst van een handelaar)..

Maar die stier........
Een normaal paard vliegt door het draad ofzo, nee mijn paardje werd achterna gezeten door een stier....

Ik heb hem vandaag maar extra vertroeteld, was toch te warm.

groetjes allemaal,

Christa.


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:08

schrikken is dat he...
ja kan het me goed voorstellen het is nooit leuk als er dan zoiets gebeurd is met je troetel kindje en al helemaal niet als je er nog steeds wel eens wat aan merkt...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 22:38

door een stier aangevallen!!dat hoor je niet vaak. he wat akelig als je eraan moet denken. aan de andere kant. Fijn voor je dat je weer wat wijzer bent geworden.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 10:42

Ik heb 2 Koe die tussen de paarden staan. Ze weten van kalfs af aan al niet beter, maar het geeft leuke tafrelen. Als de oudste van de 2 Koe tochtig wordt, klimt ze dus niet op de andere Koe , maar op een van mijn jonge hengsten!!!
Op de jongste Koe , kan ik nu al zitten, alleen heeft ze de hulpen nog niet door en heb ik geen enkel zadel en hoofdstel wat haar past.
Mijn koeien hebben horens en af en toe (vooral als ze kuil krijgen) dan moeten de paarden even aan de kant geduwd. Maar net als de paarden ontzag hebben voor de horens, zo hebben de koeien ontzag voor de achterhoeven van de paarden.
Bij ons dan gelukkig ook geen verwondingen van die horens.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 12:16

Wij waren op bezoek bij een fokker in duitsland en die had de paarden ook gewoon bij de stieren in lopen. Ging heel erg goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers