Moet een hond afgemaakt worden als....?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Moet een hond afgemaakt worden als....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 16:36

die een konijn heeft doodgebeten?

Kijk mijn vriendin belde mij vannochten helemaal overstuur en huilend op, en haar hond chico heeft dus haar konijn (bijna) doodgebeten, haar konijn leefde nog, maar ze was er zo erg aan toe dat ze haar een spuitje lieten geven. Haar ouders waren zo boos op chico en willen hem dus wegdoen naar het asiel.

Toen ik dat tegen me vader vertelde zei die ja dan zal die wel afgemaakt worden... Hij gromt ook vaak naar kleine kinderen die hem willen aaien enzo. Bij sommige volwassenen ook, bij mij isie heel lief gaat ie altijd helemaal piepen en tegen me opspringen als ik bij hun ben enzo, het is echt een heel lief beest verder!!

Maar zou die kunnen afgemaakt worden omdat ie hun konijn heeft "dood" gebeten?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:57

Dat denk ik niet.
Alleen als het een gevaar is voor mensen.
Als hij dus echt vals is.

Anders zou hij altijd nog verder door het leven kunnen gaan met een melkorf

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:33

Er zijn wel meer honden die konijnen dood bijten, volgens mij worden ze niet afgemaakt. Maar als hij ook echt naar kinderen gromt en ze kwaad wil doen weet ik het niet.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:50

Ja je kunt het die hond niet kwalijk nemen. Het is zijn instinct. Ik zou het echt stom vinden als ze hem daarom afmaken. Onze hond gromt ook welleens naar mensen/kinderen.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:58

Mijn honden hebben een paar weken geleden mijn konijn ook vermoord..
Erg triest sneu en zielig maar niets aan te doen, dat is de natuur..
Een hond MOET pas afgemaakt worden wanneer hij een gevaar vormt voor mensen..

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:04

Om wat voor hond gaat het?

Denk niet dat het kan, mijn Bas heeft het ook wel eens gedaan in zijn jonge jaren, dat was duidelijk speelsheid, buiten in het bos, was erg l.llig
Maar dat de hond zomaar gromt naar kinderen en volwassene dat hoort niet.

Denk wel dat als de baas dit in combinatie zegt met het lelijk doen naar mensen dat een DA er wel mee kan instemmen, maar ja wat voor hond is het?

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:51

hij moet er zeker niet voor afgemaakt worden!!
Tja en er grommen wel vaker honden naar mensen, maarja dat is toch noraal al het vreemde mensen zijn of de hond zich bedreigt voelt

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:55

Vaak heeft het te maken met het gevoel van rangorde van een hond hoor.
Als die hond alles mag daar in huis is het logisch dat die hond bij andere volwassenen het gevoel heeft ook alles te mogen.
en wanneer zo iemand dan iets doet wat de hond niet leuk vind kun je een grom krijgen.

Daarom is het ontzettend belangerijk ook thuis op de goede manier de roedel neer te zetten...
En die roedel die moet zijn, de baas is de "opperhond" en verder alle mensen in huis staan boven de hond.. Is dit niet zo kun je er donderop zeggen dat de hond "over jou heen gaat lopen"

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:09

Stephanie100 schreef:
Ja je kunt het die hond niet kwalijk nemen. Het is zijn instinct. Ik zou het echt stom vinden als ze hem daarom afmaken. Onze hond gromt ook welleens naar mensen/kinderen.

instinct verschilt per hond,
mijn hond gaat , onder dat hem dat ooit geleerd is, achter dieren aan, probeert e te pakken, eenmaal te pakken dood hij ze niet, maar pakt ze rustig en brengt ze naar je toe.

Een hond die een gevaar wordt kan worden afgemaakt, maar eigenlijk pas als hij echt een kind bijt ofzo, en ze doen aangifte.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:17

Ethelate"]
[quote="Stephanie100 schreef:
Ja je kunt het die hond niet kwalijk nemen. Het is zijn instinct. Ik zou het echt stom vinden als ze hem daarom afmaken. Onze hond gromt ook welleens naar mensen/kinderen.


Een hond die een gevaar wordt kan worden afgemaakt, maar eigenlijk pas als hij echt een kind bijt ofzo, en ze doen aangifte.
[/quote]

Dat denk je vaak wel, maar ik ken iemand die verleden week zijn hond heeft laten afmaken omdat hij een andere hond heeft gegrepen, dus als de baas het wil en met een goed verhaal komt doet een DA het wel.

Nog even op Stehanie terug te komen een hond mag niet zomaar grommen tegen mensen en idd als hij bedreigd wordt is het wat anders, zie het al voor me dat mijn hond gaat grommen tegen mijn nichtje van net 1 jaar zou mooi zijn, gelukkig weet hij zijn plaats.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:29

Ja ik wil wel zeggen dat het ook niet wordt toegestaan als hij het doet. Maar ik merk wel dat als kleine kinderen op hem komen afrennen dat ze dan gromt. Ook bij postbode's, collecte, en mensen die er raar uitzien Verward gromt ze. Ze is af en toe welleens te agressief, waarschijnlijk door doorfokking. Maar ik wil dr geen gevaar noemen hoor.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 21:53

Stephanie100 schreef:
Ja ik wil wel zeggen dat het ook niet wordt toegestaan als hij het doet. Maar ik merk wel dat als kleine kinderen op hem komen afrennen dat ze dan gromt. Ook bij postbode's, collecte, en mensen die er raar uitzien Verward gromt ze. Ze is af en toe welleens te agressief, waarschijnlijk door doorfokking. Maar ik wil dr geen gevaar noemen hoor.

Ja dat is hetzelfde als bij chico!!

Maar toch moet ie naar het asiel Verdrietig

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:35

Ik geloof er niet in dat een hond zomaar gromt naar mensen en kinderen tenzij hij echt vals is, maar daar hadden ze dan al eerder achter gekomen lijkt mij.

Ik heb 2 jaar terug mijn hond in moeten laten slapen omdat hij ons hele gezin terroriseerde (dit bleek achteraf te maken te hebben met zijn verknipte opvoeding als pup -wij kregen hem als 2 jarige- en de afstamming...). Ik heb toen ook niet zonder slag of stoot het dier laten inslapen/weggedaan, maar ben eerst alle mogelijke opties nagegaan. Helaas was er geen andere oplossing en in overleg met de dierenarts, een hondenpsycholoog en de Shar-Pei Club NL hebben we hem toen in laten slapen.

Ik sluit me aan bij Angelique, een hond moet hond zijn en blijven en staat dus altijd op de laagste plaats in de roedel (gezin). Dus hij moet opzij gaan als je er aan komt, later eten dan de baas, etc etc etc

Het is trouwens een fabeltje dat honden zonde rpardon worden afgemaakt als ze in het asiel terecht komen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 10:37

Een hond die eenmaal bloed heeft geproefd......

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 10:54

Dat is ook zo'n vooroordeel net als met dat honden in een asiel worden afgemaakt.
Het is echt niet altijd zo dat wanneer een hond bloed heeft geproefd hij dit vaker zal doen.

De vriendin van de starter van dit topic zit fout, honden en konijn zijn gewoon vaak een risico.
Het is de taak van de baas om dan ook te zorgen dat de hond niet bij de konijnen kan.

Wat heb ik een pesthekel aan mensen die dieren af laten maken terwijl de dieren in hun ogen niets fout doen.

Ook het grommen naar kinderen, waarschijnlijk heeft de hond gewoon een negatiefe ervaring met kids.
Die koters grijpen ook altijd meteen naar de kop van een hond want ze willen hondjelief zo graag aaien.
Er niet aan denkend dat dit honden afschrikt.
Zo'n hond schrikt 1 keer en de volgende keer laat hij dit niet weer gebeuren, dus waarshuwd hij door middel van een grom.

Fout van de eigenaar? Nee
Fout van de hond? Nee
Maar de fout van al die mensen die hun kids niet hebben geleerd geen vreemde honden te aaien.