help (mecate)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

help (mecate)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 22:35

Ik wil graag met mijn pony zonder bit gaan rijden . Hij reageert heel goed op mijn stem . Nou heb ik zo'n touwhalster gezien , maar dan met een hackmore werking vanwege de meckate die er aan zit . Kun jezelf nou ook een meckate maken en dan los zo'n touwhalster kopen. Van mij hoeft zo'n dure meckate niet . Wie kan me helpen of heeft nog een koopje.

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 10:34

Het touwhalster kan je zelf maken, als je dat onder de zoekfunctie intoetst op internet krijg je diverse sites. Als mecate kan je zacht katoenen (zeil)touw gebruiken, wel een flinke lengte, zo'n 2,5 meter. Als je naar een zeilwinkel gaat, of een andere winkel met een behoorlijke sortering touw, kan je het gewoon per meter kopen. Om hem aan je touwhalster te bevestigen kan je het best de speciale knoop voor hackamores gebruiken, dat geeft dan ook wat gewicht. Ook voor de knoop, internet. Succes.

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:15

Ik denk dat je aan 2,5 meter te kort komt. Je hebt minstens 3.5/4 meter nodig en als je ook een leadline eraan wilt heb je wel 5/6 meter nodig.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:14

Touwhalster kan via T@nja op bokt (als ik het me goed herinner) en volgens mij zijn ze ook te krijgen via www.touwhalster.tk. Maar ik weet het niet zeker, doe dit even uit mijn hoofd..

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 22:46

Ok bedankt voor jullie informatie Haha!