als het niet ' klikt' met je paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

als het niet ' klikt' met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 14:08

Ik zat net de reageren in het topic over ' waarom hebben mensen een paard', over een shetlandertje dat ik verzorgd heb, en waarmee het niet klikte. Dit zei ik daar zo ongeveer :

Ik heb een tijdje een shet verzorgd die echt moeilijk was: hij wilde heel graag uit de wei, en vond het leuk om me te zien, maar onderweg van de wei naar de poetsplaats ging hij stil staan. En niets hielp. Trekken natuurlijk zoieso niet, maar ook geen klap op zijn kont, of moppers. Onder het poetsen moest je echt oppassen dat hij je niet beet ( vooral tijdens het hoevenkrabben) of je poestkist niet omver trapte. Daarna ging ik met hem wandelen, maar ook daar stond hij ondertussen heel vaak stil, en hielp ook niks, en ik ben niet zo van het knietjes geven in de zij en zo. Ik heb Natuurlijk was ik misschien te lief voor hem ( alhoewel: ik heb hem 1 keer geschopt, maar daar heb ik heel erg lang spijt van gehad), maar ik ben met hem gestopt, omdat het niet klikte. Ik wil gewoon een paardje verzorgen dat echt een beetje meewerkt, waar je een stukkie mee kunt lopen zonder dattie alleen maar stil staat. Hij had ook wel zijn lieve dagen, maar 9 van de 10 keer niet, en mijn zusje, die mij een tijdje heeft geholpen met longeren van hem, die was op het gegeven moment echt bang van hem. en ik had er toen inderdaad geen lol in, en liep op het gegeven moment ook alleen maar op hem te mopperen, en ben daarom ook met hem gestopt.



Nu is mijn vraag: hebben jullie ook wel eens gehad dat het niet klikte met je pony/paard? En wat hebben jullie toen gedaan? Doorgezet ( en is het nog goed gekomen?) of zijn jullie er mee gestopt?


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:19

ik ken mensen waarmee het niet klikte met hun paard en die hebben gewoon de eerlijkste keuze gemaakt, voor henzelf en voor het paard,
als het niet klikt kun je een paard beter een ander baasje geven waarmee het wel klikt.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:21

Ja hoor. Het was het paard van m'n vader en hij had echt een paar steken los zitten. Hij liep overal overheen, in de dressuur was hij eigenlijk NIET te rijden en hij was de godganse dag chagrijnig en lomp. Echt niet grappig, maar hij werd niet meer verkocht want het lag heel duidelijk allemaal aan het handelscircuit waar wij hem uit gehaald hadden.
In de dressuur heb ik ook momenten met hem gehad dat het wél ging, en natuurlijk was hij ook wel braaf, maar ik was er altijd van overtuigd dat het niet klikte. Ik kon hem gewoon niet houden en dat was gewoon niet leuk. Hij lag mijn vader veel beter en dat was maar goed ook.
Verkopen was gewoon echt geen optie omdat hij toch nog steeds vooruitgang bleef maken, hij werd liever, en op een gegeven moment zelfs echt aanhankelijk. Hij bleef alleen lomp en had zo zijn moodswings. Toch hoorde hij er helemaal bij en waren we allemaal dol op hem, zolang ik maar niet met hem hoefde te rijden want dat was altijd een gevecht. Vier jaar hebben we hem gehad en toen bleek dat hij het zoveelste kwaaltje had. Opeens was hij ontzettend lief en toen ben ik me pas gaan realiseren hoe gek ik eigenlijk met hem was. Inmiddels is hij iets meer dan een jaar dood en mis ik hem nog elke dag. Het klikte gewoon ánders dan met de andere paarden en als het mijn eigen paardje was geweest had ik er echt niets mee gekund en waren we allebei doodongelukkig geweest. Ik ben dan ook heel blij dat ik gewoon mijn eigen paard had en dat het met hem en de arabier wél klikte. Inmiddels hebben we drie paarden waar ik het uitzonderlijk goed mee kan vinden die allemaal knuffelig zijn, want daar ben ik gek op! En dat had Hercules dus absoluut niet, hij was gewoon niet zo sociaal (ook met de anderen erbij). Ze konden nooit met z'n drietjes buiten staan want dan braken ze de tent af. Nu staan ze alleen maar met z'n drietjes buiten, want Herc's vervanger is een sociopikkie tot en met, die kan niet zonder maatjes...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:22

ja n ponytje wat zo ongeveer over mij de baas was. zij was te sterk en ik te jong en te schijt om er iets aan te doen. er ging welleens iemand anders op zitten maja bij hem ging het goed daarna nog een half uur bij mij ook maar k keer d'r op kon ik weer van voor afaan begginnen, ik heb eer een jaar op gereden en toen verkocht omdat het gewoon niet ging. ik denk als je van beging af aan consequent bent gaat het 9 van de 10 keer goed

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 15:29

Ja, mijn zusje (tiko) en ik hebben bijna drie jaar geleden Tiko gekocht, we hebben in het begin (en nu nog weleens) behoorlijk wat gevechten met hem gehad. Het ging langzaamaan steeds beter, het is nu echt een leuke pony in de omgang. Maar met rijden klikte het gewoon niet tussen Tiko en mij. Ik zat me constant aan hem te ergeren en dat is natuurlijk ook niet leuk voor het beestje, ik ben toen dus maar met hem gestopt. Mijn zusje is er dus alleen mee verder gegaan. Ook de dressuur en het springen gaan nu steeds beter. Ik heb er eigenlijk geen spijt van gehad, ik kan hem altijd nog zien, maar heb geen verplichtingen meer tegenover hem. Het was ook tegenover hem niet eerlijk geweest met hem door te gaan...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

gillian

Berichten: 4392
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:28

ik heb een jaar geleden mijn paard verkocht omdat het niet klikte.
ik heb hem 2 jaar gehad, waarvan ik het 1e half jaar niet kon rijden ivm een blessure.
het laatste halfjaar heb ik allerlei smoesjes verzonnen om er niet op te hoeven rijden.
ik longeerde hem vlot 4x in de week Schijnheilig
toen ging er een lichtje branden, zo kun je geen paard houden.
ik heb in die tijd nog iemand gehad die hem reed voor mij.
op een gegeven moment heb ik toch de knoop doorgehakt en hem dus verkocht aan degene die hem reed.
hij staat nu nog steeds bij ons op stal, zie hem iedere dag.
het is gewoon beter zo, ik heb ondertussen een ander paard die ik voor geen goud kwijt wil.
af en toe denk ik wel eens: waarom heb ik dat nou niet gewoon doorgezet?
maar het voelde gewoon niet goed, net of dat ie niet van mijzelf was Verward
heel raar eigenlijk want ik kon echt alles met dat paard, hij deed alles voor mij Lovers
hij heeft het gelukkig wel goed, wordt lekker gereden, komt in de wei enz.
aan aandacht ontbreekt hem niks Knipoog , wordt (naar mijn idee teveel) verwend Haha!
hij heeft nu dus een baasje waarmee het wel klikt en dat vind ik wel fijn.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:33

Banjer en ik klikten ook niet.. en nu soms nog onenigheid.....

Ik heb ervoor geknokt... en het resultaat is dat ik Banjer zonder zadel en zonder hoofdstel tussen de dressuur-miepjes bij ons op stal kan rijden nu... Haha!

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:49

Dat had ik ook op het begin bij mijn pony.. Maar dat is na een tijdje gelukkig goed gekomen.
Al kan ik haar nu nog soms vermoorden Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:55

heb al 4 jaar een haat-liefde verhouding met Quentin, maar nu kunnen we buitenrijden met andere paarden erbij(zonder anderen gaat nog niet)kan in mn eentje door het dorp uitstappen zonder dat hij via de kortste weg naar huis crosst, springen gaat beheerst, gaan want de winter voor t eerst oefenspringen, wantr thuis springt ie alles, en in de les ook, maar vreemde parcourtjes vind ie eng, de drerssuurwedstrijden gaat ook de goede kant op, hij is niet meer panisch&stakend in een vreemde binnenbak, maar vertrouwd op mij en loopt redelijk braaf zn proef!is lief op stal, een echte knuffel na het rijden, en we zijn M2+wp

maar regelmatig hebben we nog 'communicatie-stoornissen' , dan gaat hij staen&steigeren, soms zelfs met zn voorbenen op de bakrand staan! maar toch ga ik hem niet verkopen! heb 2x een absurd hoog bod op hem gehad 3x en een 4x de aanschafprijs, maar heb het afgewezen!hij blijft bij mij!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:41

SmithsGirl schreef:

Ik heb ervoor geknokt... en het resultaat is dat ik Banjer zonder zadel en zonder hoofdstel tussen de dressuur-miepjes bij ons op stal kan rijden nu... Haha!


hahaha, geweldig, heb gister nog zonder zadel en halster tussen de dressuurmiepjes gereden, lijkt wel alsof ik mezelf hoor praten....

Ik verbaas me er altijd over, hoeveel mensen van hun paard pikken.
hij rent over ze heen, bijten, stijgeren... ja, maar ik vind hem zo lief??? hij is helemaal niet lief, en hij vind jou ook niet lief.
vandaar nh, als je een leider voor je paard bent, voelt het paard zich veilig, en vind hij je dus "lief". vroeger rende m'n paard vaak weg in het weiland, nu doe ik nh en nu komt hij naar me toe (in draf, jaja) vind hij me nu opeens "lief"??? nee, gewoon duidelijke communicatie, hij weet dat de veiligheid, comfort en spelletjes bij mij te vinden zijn.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 16:06

Ik heb er een keer mijn paard voor verkocht. Ik was zo fanatiek in de drafsport dat ik alleen maar een GOEDE draver wilde. Merrie, ruin, kleur, karakter maakte me allemaal niet uit. Beessie kwam en het was idd een goede draver, ze vloog! Maar het klikte niet, gewoon niet een beetje niet klikken maar helemaal niet.
Ze was mij te springerig en ik gaf helemaal niets om der. Op een gegeven moment stond ik voor haar box naar haar te kijken en dacht "Als je nu dood neer zou vallen, het zou me niks uitmaken." Toen brak er iets in me en heb ik haar gelijk verkocht, zo wil ik geen paard houden.....

Inmiddels heb ik 2 superlieve ponys waar ik een grandioze klik mee heb... Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:46

Ik heb een pony verzorgt en dat klikte ook niet. Ik vond haar een luie flots (was ze ook wel) en daarnaast heel dominant en veel te vet.
Er viel bijna niet mee te werken in de bak, alleen buiten ging het wel. Heb toen les met haar genomen wat haar rijden wel verbetere, maar ze associerde mij echt met werken en viel gewoon aan als ik haar ging vangen. Ik heb mijn afspraak voldaan en was blij dat ik klaar was.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:24

daarom heb ik Mango ook eerst gehuurt maar het klikt tussen ons zooo goed gelukkig!!!

Een meisje bij ons op de manege die reed een tinker een felle tante was het die tinker en ze viel er ook gemiddeld 10 x in de les af ze heeft het echt lang vol gehouden maar het klikte maar neit toen is ze er maar mee gestopt en nu rijd en ander meisje haar en dat gaat echt geweldig!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 08:18

Mijn eerste verzorgpony klikte ook niet geweldig. Ik heb haar 3 jaar dagelijks verzorgd en reed 4x per week. Maar het was een oudere, wat zure merrie.
Rijden ging goed, maar het was helemaal geen knuffelpony. En dat vind ik wel belangrijk.

Ik vond het dan ook helemaal niet erg toen ik echt te groot werd voor haar. Ik kreeg toen een andere pony toegewezen van dezelfde eigenaar. In het begin vond ik die pony doodeng, maar op de een of andere manier leek ze mij wel lief te vinden. Toen ik dat eenmaal doorhad waren we al gauw twee handen op een buik. Geweldig voelde dat.

Helaas is deze merrie Edith, maar 6 jaar oud geworden. In augustus 1997 is ze overleden aan de gevolgen van koliek. Ik ben daarna gestopt met verzorgen en heb mijn eigen Yorghos gekocht.

* To Belg, or not to Belg *


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:10

ja ik heb een verzorgpony gehad waar het niet echt mee klikte, het was mijn derde verzorgpony op de manege (met die andere 2 ging het supergoed, maar de eerste ging met pensioen en de tweede was niet geschikt voor de manege). De 2e verzorgpony (Twingo) die ik gehad heb was best wel een druk en zenuwachtig beestje, ze was ontzettend kopschuw en ik heb er heel vaak naastgelegen, maar uiteindelijk had ik met haar wel een goede band! het was heel leuk om te zien dat ik een van de weinige was die wel aan dr hoofd mocht zitten en dr manen kon trekken enzo. toen werd ze dus verkocht en kwam er een nieuwe pony; Banjer. en daarmee ging het niet zo goed. heel raar was het eigenlijk, want het was een hele brave pony, veel braver dan Twingo. In de omgang ging het eigenlijk nog best wel goed, maar met rijden niet. Hij was heel erg traag, maar af en toe had hij ineens een uitbarsting waarbij hij heel gemeen bokte. dat gebeurde maar heel af en toe (alleen in de winter) maar ik was er 2 keer behoorlijk hard afgevallen, en dat was zo onverwachts gegaan dat ik er bijna niet meer op durfde. dat voelde hij weer aan en hij nam me ontzettend in de maling door stil te gaan staan enzo, en ik durfde hem niet te straffen omdat ik bang was dat ie weer zo eng zou gaan bokken. Eigenlijk was het maar raar, omdat Twingo juist zo'n druk en vliegerig paardje was en daar ben ik veeel vaker afgevallen, maar bij haar was klom ik er altijd weer lachend op. Banjer had gewoon iets waardoor ik hem niet leuk vond en waardoor ik zo bang voor hem was. Ik heb hem een half jaar verzorgd en toen heb ik geruild met een meisje dat te groot werd voor haar verzorgpony, toen kreeg ik Nozem dus en daar klikte het weer supergoed mee Lovers (vanaf het begin dat hij er was al eigenlijk)

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:16

Yvette schreef:
Ik zat net de reageren in het topic over ' waarom hebben mensen een paard', over een shetlandertje dat ik verzorgd heb, en waarmee het niet klikte. Dit zei ik daar zo ongeveer :

Ik heb een tijdje een shet verzorgd die echt moeilijk was: hij wilde heel graag uit de wei, en vond het leuk om me te zien, maar onderweg van de wei naar de poetsplaats ging hij stil staan. En niets hielp. Trekken natuurlijk zoieso niet, maar ook geen klap op zijn kont, of moppers. Onder het poetsen moest je echt oppassen dat hij je niet beet ( vooral tijdens het hoevenkrabben) of je poestkist niet omver trapte. Daarna ging ik met hem wandelen, maar ook daar stond hij ondertussen heel vaak stil, en hielp ook niks, en ik ben niet zo van het knietjes geven in de zij en zo. Ik heb Natuurlijk was ik misschien te lief voor hem ( alhoewel: ik heb hem 1 keer geschopt, maar daar heb ik heel erg lang spijt van gehad), maar ik ben met hem gestopt, omdat het niet klikte. Ik wil gewoon een paardje verzorgen dat echt een beetje meewerkt, waar je een stukkie mee kunt lopen zonder dattie alleen maar stil staat. Hij had ook wel zijn lieve dagen, maar 9 van de 10 keer niet, en mijn zusje, die mij een tijdje heeft geholpen met longeren van hem, die was op het gegeven moment echt bang van hem. en ik had er toen inderdaad geen lol in, en liep op het gegeven moment ook alleen maar op hem te mopperen, en ben daarom ook met hem gestopt.



Nu is mijn vraag: hebben jullie ook wel eens gehad dat het niet klikte met je pony/paard? En wat hebben jullie toen gedaan? Doorgezet ( en is het nog goed gekomen?) of zijn jullie er mee gestopt?


Ik verzorg nu ook een shetlander, die in het begin ook wel zo was als jij zij, maar waarschijnlijk wel wat minder. Hij hapte ook naar iedereen, mij heeft ie ook wel eens gebeten. Maar hij deed tegen iedereen zo, niet speciaal tegen mij. Ik verzorg hem nu al meer dan 6 maanden en hij is nu veeeel minder happerig, mij herkent ie nu echt en hij is echt veeel liever geworden Lovers alleen dat stilstaan........tsja dan moet je echt een springzweepje in je hand hebben, klein tikje en hij loopt wel weer door......eigenwijze shet Tong uitsteken

Romeo Lovers

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:49

Heb mij paardje ook verkocht (bijna). omdat het niet klikte. Ik was steeds zo gestresste, dat hij dat voelde. Nu gaat hij naar eenbaasje ide het een uidaging vindt en ook veel om hem geeft.
Volgende keer doe ik het heel anders met de aanschaf van een paardje. Eerst veel rijden en een proefperiode afspreken.
Sowieso koop ik geen jong paard meer, omdat je zelf stevig in je schoenen moet staan.

Het is een rot beslissing maar beter voor alle partijen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:38

Biepmiep schreef:
Heb mij paardje ook verkocht (bijna). omdat het niet klikte. Ik was steeds zo gestresste, dat hij dat voelde. Nu gaat hij naar eenbaasje ide het een uidaging vindt en ook veel om hem geeft.
Volgende keer doe ik het heel anders met de aanschaf van een paardje. Eerst veel rijden en een proefperiode afspreken.
Sowieso koop ik geen jong paard meer, omdat je zelf stevig in je schoenen moet staan.

Het is een rot beslissing maar beter voor alle partijen.


buddy Lovers

Dag lieve mama...

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:49

In dat geval zou ik gewoon eerlijk wezen tegenover mezelf en mijn paard: een nieuw baasje zoeken voor mijn paard. Tot nu toe heb ik het alleen maar gehad met een paard van de manege en het paard van mijn vriendin. Eerst reed ik regelmatig met dat manegepaard (trouwens wat dressuur betreft redelijk talentvol) maar het ging gewoon echt niet en ik heb op een gegeven moment tegen de manege-eigenares gezegd dat ik die merrie niet meer zou rijden. Te frustrerend voor die merrie en mij. Op het paard van mijn vriendin heb ik nooit serieus gereden. Wel eens uitgestapt maar aan het serieuze werk ben ik nooit begonnen, tussen hem en mij klikte het ook absoluut niet. Ik had erg weinig met dat paard.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:56

Ik ken het
Met mijn laaste pony bella
Klikte het wel maar niet voor 100% kun precies de dagen tellen waarneer het goed ging en waarneer het fout zou gaan
Dus die heb ik verkocht
Nu doe ik ff rustig aan en ga heerlijk rondkijken

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:03

Maar wel vreemd zonder paard...

Yvette

Berichten: 163
Geregistreerd: 07-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 22:34

??? wat bedoel je Biepmiep ??

( Ja sorry, ben blondT Haha! )

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:45

Tussen mij en m'n vorige paard Roy botste in het begin verschrikkelijk - hij was ook zo dominant, en niemand had er in jaren aandacht aan besteed.

Ik heb doorgezet omdat ik wist dat als we het eenmaal eens waren, we een onverslaanbaar team zouden zijn - en dat klopte, maar het duurde wel bijna twee jaar voor we zover waren. En ja, ik heb dagen gehad dat ik al blij was met een heel rondje zonder bokken, en dat hij zo dwars was dat ik echt niet meer wist wat ik er mee moest.

Maar uiteindelijk lukte het, omdat ik stopte met willen dat hij me lief vond en 'm gewoon eens heel hard aanpakte. En een maand later was hij echt m'n makker... En we waren inderdaad een geweldig team.

Met Rowan is het allemaal veel makkelijker gegaan, maar die is ook veel opener, echt een charmeur die met iedereen wil 'praten'. Het heeft me weinig moeite gekost om z'n leider te worden, en hoewel 'ie wel eens wat probeert zijn we echt maatjes. Soms mis is dat 'vuur' van Roy, maar Rowan is het nu, en dat bevalt me.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:56

Yvette schreef:
??? wat bedoel je Biepmiep ??

( Ja sorry, ben blondT Haha! )


ik denk dat ze bedoeld dat ze altijd wekl een paard heeft en nu ineens niet meer dat dat vreemd is....

Dag lieve mama...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:19

Ja ik heb te veel vrije tijd...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, GoogleAdsense, MairiMacBran, MirjamRobin en 56 bezoekers