Poetsen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 10:48

Mijn paard wordt steeds agressiever met poetsen. Bij de hals en schouder probeert ze me te bijten, verder naar achteren probeert ze te trappen. Ze trapt niet raak, maar haalt wel uit naar opzij en naar voren. Ik kan niet eens in de buurt van haar buik komen en de plek waar de singel zit. Totdat ik stop met poetsen, dan is ze weer vreselijk lief. Ik poets hartstikke zacht, dus daar kan het niet aan liggen. Als ik bijv. haar deken even afborstel als ze heeft gerold, wordt ze ook woest en dat kan onmogelijk pijn doen ofzo!!

Het gekke is, als ik met haar op vakantie ga, dan mag ik wel poetsen, moet ik haar zelfs poetsen want dan wil ze het graag. Ben ook benieuwd hoe ze op het boktweekend zal doen. Maar zou dit aan de stal liggen, dat ze daar chagrijnig van wordt? Of zou ze toch ergens last van hebben en niet lekker in d'r vel zitten?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 11:02

Wat raar heeft hij/zij dit nooit gehad om werd het steeds erger. wel erg vervelend voor jullie beide.

Heb je wel een een hele zachte borstel geprobeerd misschien is hij wel heel overgevoelig op zijn huid op dit moment. Misschien kan je dit met extra vitaminen voor de vacht oplossen. Maar vaak neemt dit wel even tijd in beslag.

Misschien iets om op medisch te zetten voor offereins.

gr Pris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:49

Haha, heb je mijn paard wel eens gezien met poetsen?? Absolute draak hoewel hij het wel uit zijn hoofd laat om me te bijten of om naar me te happen. Maar heeeeel boos kijken, staart zwiepen, schrapen, tanden knarsen etc. Hij doet maar hoor, hij heeft een hele gevoelige huid, ik denk dat het daar ook door komt. Zolang hij mij niks doet vind ik het allemaal best. Dat staartgezwiep vind ik wel heel vervelend, ik ben geen vlieg namelijk. Hij haat het hoor dat gepoets. Soms als ie heel lastig is dan wordt ik ff boos en dan staat ie wel te mokken maar hij kalmeert wel. Meestal zeg ik m dan in z'n hoek te gaan staan, al mopperend doet ie dat dan, heel funny.
Als we in een onbekende omgeving zijn is ie veel rustiger...totdat ie gewend is.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 13:00

Jamaar ook als ik met de zachtste borstel poets, met van die lange zachte haren, dan wordt ze woest op me. Ik mag trouwens helemaal niet echt aan haar komen. Het is wel een echte merrie hoor. Met aansingelen ofzo is ze wel weer heel braaf, raar he!

Ze heeft dit wel altijd wat gehad maar het wordt steeds erger. Bij de fokkers deed ze dit niet. Verder stop ik haar vol met vitamines, wortels etc. Volgens mij komt ze niets tekort. Ze glimt als een spiegeltje, zelfs in de winter. Zo erg, dat mensen er vaak wat van zeggen. Jeetje dat lijkt wel een spiegel, hoe krijg je haar zo mooi, wat doe je met dat paard?? Dat vraagt iedereen aan mij. Ze zit ook mooi kort in haar vacht, maar is wel enorm aan het verharen. Je zou zeggen dat paarden het dan lekker vinden om dat dode haar weg te laten poetsen. Razinda vindt het wel heel lekker!

Jur kijkt inderdaad ook super boos met het poetsen, soms moet ik er wel om lachen. Dan bijt ze ook uit frustratie in het touw en de ring waar ze aan vast staat, het hout etc. De laatste tijd begint ze ook van woede te stampen enzo. Maar dat uithalen en bijten is wel erg vervelend, want je moet contstant oppassen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:48

Als ze je raakt moet je wel boos worden hoor.
Sommige paarden hebben dat gewoon.Lab wordt wel graag aangehaald, zomaar aanraken kan ook niet altijd, een vreemde zeker niet. Ikzelf kan hem wel makkelijk overal aanraken, maar soms kijkt ie wel lelijk.
ff kriebelen tussen zijn voorbenen en floep oren naar achteren.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 14:00

Dat ben ik met je eens. Ze heeft me nog niet geraakt, maar dat komt ook omdat ik er rekening mee hou. Soms bijt ze maar ik denk niet dat ze me wil raken. Maar als ze per ongeluk een stukje jas heeft, schrikt ze er zelf zo van dat het lijkt of ik haar op z'n minst mishandel ofzo! Dus ze weet wel dat ze fout is. Ik hoef ook maar een schreeuw te geven en ze snapt het.

Kriebelen tussen de voorbenen kan niet want ze wordt echt woest! Echt veilig de box in kan ook niet (tenminste niet om iets te doen zoals aan haar deken zitten ofzo), maar ze weet wel dat ze niet mag dreigen door haar kont naar me toe te draaien. Meestal gaat ze dan uit frustratie een trap tegen het schot geven. Omdekken is ook erg lastig, vooral los in haar box. Dan kan ik haar beter even vast zetten.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 18:02

Je zij dat ze tijdens een vakantie juist wel gepoetst wil worden? Misschien is ze inderdaad gewoon chagrijnig en zou je eens moeten flippen als ze drijgt of gewoon probeert te bijten.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 18:22

Tja als ik dit zo lees: of ze heeft echt een hekel aan poetsen en op vakantie is het niet haar terein en houd ze zich daarom koest of ze heeft zo'n hekel aan de stal waar je nu staat dat ze niet wil frunniken etc.
Dat zou kunnen verklaren waarom het erger wordt jij zegt dat je het daar niet meer naar je zin hebt en er steeds vaker met een rotgevoel heen gaat en bent. dan zou dat op je paard over kunnen slaan waardoor ze de laatste tijd dus bozer is geworden.
Dan is het op vakantie leuk en doet ze niet boos...
je zult het zelf wel eens hebben teminste ik wel dan haat ik het als mensen aan me zitten omdat ik ergens mee bezig was of in gedachten ben.
groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 18:58

Misschien rare gedachte maar is het minder als er weidegang is? Als ze bv een stofallergie heeft (denk aan binnenstaan tijdens opstrooien) kunnen ze daar ook heel prikkelbaar van worden, mede als ze zich dan niet helemaal lekker voelt.

Succes ermee.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:23

mijn paard staat met zijn snoet buiten, dus dat is het niet. Het probleem van de nare stal is ook al bijna 2 jaar verleden tijd. Hij heeft gewoon echt een hekel aan poetsen, behalve als hij jeuk heeft.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:37

Wat doet ze dan als je met je hand "poetst"? Oftewel met je hand over haar hele lichaam aait. Doet ze dan ook zo kribbig?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 21:45

Mijn paard staat ook bij de open deur, en op zaagsel. Dus last van stof kan ze absoluut niet hebben. Maar misschien ligt het ook wel aan de stal. Ik weet niet of het minder is met weidegang, ik ben benieuwd of het scheelt als ze weer naar buiten mag (alleen bij ons mogen ze maar een paar uur).

Hoi Kitty, ja ook als ik met mijn hand over haar lichaam heen ga wordt ze ook boos. Vooral bij bepaalde delen. Misschien zijn er energiebanen verstoord ofzo?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:08

het paard wat ik bij reed een tijdje had dat ook...
toen kwam de DA en die zei dat ze zich gewoon aanstelde...
hij heeft haar n paar klappen gegeven en ze was daarna zo mak als n lammetje...

advies dus:
als het echt nie overgaan toch ff de DA erna laten kijken en als die niks kan vinden misschien toch harder aanpakken...
dat werkte bij dat paard in ieder geval wel....

..... leeg .....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 22:14

Als ik 1 vinger omhoog steek staat ze al 10 meter verder van angst (niet dat ik haar ooit sla hoor) dus respect heeft ze wel!!

Verder heeft ze genoeg lichamelijke klachten, maar die staan niet in verband met het poetsen. Ik denk dat de dierenarst er verder ook niets aan kan doen. Verder ben ik wel bezig met homeopaten enzo, maar dat heeft tot nu toe ook geen resultaat.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:22

wat raar dan...
want meestal heeft het dan toch wel met 1 van die 2 dingen te maken...

deed ze dit altijd al???
(slechte herinneringen ofzo??????)

..... leeg .....

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 00:19

Misschien is TTouch iets voor haar? Dan zou je een keer een ervaren TToucher langs kunnen laten komen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 00:24

TTouch ken ik ook, mijn paard vind het wel fijn, maar haalt het poetsprobleem niet weg. Voor algemeen aanraken kan het wel helpen, daar is het wel een goed idee voor.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 00:41

Bolivia vindt poetsen ook niet echt lekker. Ze vindt haar hals wel prima, maar de rest van haar lichaam niet zo. Ze is niet zo onrustig als die van Jura, maar ze draait af en toe weg en doet een paar pasjes naar voren of naar achteren.
Of ze trekt haar buik, rug of flank in als ik daar ben met mijn borstel.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 09:14

Muzefee liet zich in het begin op veel plaatsen niet aanraken. Dan ging ze happen en slaan. Ik heb dit heel rustig aangepakt. In het begin ging ik niet verder dan wat ze zelf aangaf. Tot een bepaald gedeelte kon ik wel komen met mijn hand en verder ging ik ook niet. Na een tijdje ben ik net over die grens gegaan. In het begin vond ze het erg vervelend, maar na een tijdje begon ze het toch te accepteren. Zo kun je steeds een heel klein stukje verder gaan...
De buik is toch een heel kwetsbaar gedeelte van het paard en ze zal het vervelend blijven vinden, maar op een gegeven moment zal ze het wel accepteren.
Nou ja, dit was met Muzefee. Ik weet niet hoe dat bij Razinda (?) gaat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:56


Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 11:03

Ja Bioscan lijkt me een heel goed idee! Ik denk dat ik dat probeer, maar degene die dat doet was pas vanaf eind mei beschikbaar...

Ik heb een cursus TTeam gevolgd (dus met TTouch) maar je moet er best veel tijd voor nemen en die heb ik meestal niet. Soms als ik wel tijd heb besteed ik wel tijd hier aan, en het gekke is dat ze dat wel leuk vindt (heb ik het idee) maar ja het heeft ook niets met poetsen te maken. Toiletteren vindt Jur overigens wel heerlijk, dan gaat ze echt slapen! Ik kan ook alles, oortjes uitknippen etc. En poetsen aan het hoofd vindt ze ook fijn! Tegenstrijdig he! Jur is nooit makkelijk geweest met poetsen.

Razinda is heerlijk om te poetsen! Die vindt het juist wel lekker en is vreselijk lief! Ben ik echt blij om! Ik hoop dat dat niet gaat veranderen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers