MKZ ontdekt in NL !!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 11:59

Net (12 uur) op het nieuws:

Op een boerderij in Olst (tussen Deventer en Zwolle) is bij 4 koeien MKZ geconstateerd. De boerderij wordt ontruimd en het vervoersverbod is verscherpt. Eerder was al besloten om een verdachte boerderij in Gelderland te ontruimen. Japan wilde trouwens al geen vlees meer uit NL.

Zijn we mooi klaar mee. En arme boeren! Daar gaat je bedrijf dan...

_________________
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-03-21 12:00 ]</font>


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:24

Hou deze site van het Ministerie in de gaten. Want ik kreeg al een vriendin helemaal in paniek aan de lijn.

Ik weet niet wat de Radio zie maar op de site is nog niets bekend. En ik ga vanuit de betrouwbare bron en dat is het Ministerie??

http://www.minlnv.nl/infomart/persinfo/

gr pris

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:25

x
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:27

jeetje wat een ellende he?

Vrees voor het ergste....

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:28

ik vind t allemaal maar eng. al die boeren die niets meer kunnen met hun bedrijf, gezonde dieren die "geruimd" worden, ik hoop dat t snel voorbij is maar vrees van niet

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:30

Echt verschrikkelijk voor al die boeren. Maar de gevolgen strekken verder, ik hoorde zojuist dat Indoor Brabant definitief is afgelast. Direct of indirect zullen we er allemaal mee te maken krijgen met de MKZ.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:33

het is echt afschuwelijk, akelig etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:34

Als je mijn 'kleine'MKZ dossiertje leest kun je zien dat het vorige week al uit de hand liep en dat er toen al dieren zijn opgeruimd.
Zelf let ik scherp op de artikelen in de volkskrant via het net.
Het is in- en intriest en meer dan tragisch voor boerend nederland.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:35

boerend nederland?? *lol* mooie benaming... ik moest ff ergens anders aan denken. Weet dat t niet zo bedoeld is!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:52

Ja Indoor Brabant is nu ook afgelast, het zou morgen beginnen.

Ik heb het gevoel dat dit het begin is van een grote ramp.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:05

Ikzelf ben eerst in tranen uitgebartsen oene is maar 25 KM hier van daan door de lucht is het al 20 km ver overdraagbaar... de kroondomeinen tussen epe en Apeldoorn in zitten vol herten en zwijnen, wij hebben 3 geiten en een hele boel koeien...
Zo erg de eigenaar is ook helemaal van slagAmeland gaat dus niet door en ik krijg Janneke maar niet te pakken of we gaan afwachten of nu gaan anuleren geld krijgen we tocxh niet terug wat die rotbootmaatschapij heeft alleen maar een banketstaaf bandje waarmee je kunt reseveren en verder geen levend mens aan de lijn te krijgen.We vrezen het ergstegister nog een kalfje geboren.. hoe oud gaat ie worden 2 of 3 dagen of mag het toch volwassen worden de onzekerheid das zo erg....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:18

Ja, ik voel me heel erg naar. Een beetje bedrukt en voel me een beetje schuldig dat ik me zorgen maak over mijn twee paarden en mijn ene geitje.
Het vervoersverbod is nu helemaal door sinds vanochtend 11 uur. Voor 11 uur heeft mijn pa de paarden naar buiten gebracht. Die mogen nu dus niet meer naar binnen..... Anderzijds kunnen ze ook niet op stal blijven, want dan staan ze op stand, niet goed voor Is. haar zwangere buik.

Maar ja, bij deze zorgjes die ik heb, voel ik me al naar over al die zorgen die al die andere mensen hebben. Ik leef echt heel erg mee.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:21

ZORG IEDEREEN DAT JE GENOEG VOER HEBT WANT ZE KUNNEN DAT OOK VERBIEDEN!
DUS KOOP VOER

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:27

heb gelukkig vorige week een zak voer en een aanhanger hooi gehaald, pfieuw

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:34

Er was net al een extra journaal op de t.v en het is echt heel ERNSTIG!!!!
Er mogen zelfs geen grote evenementen meer worden gehouden zoals voetbalwedstrijden!!!
Ik vind het nu toch wel allemaal heel eng worden hoor.......heb de paarden aan de rand van het bos staan......verder staan er zover ik weet geen koeien ofwat ook echt dicht in de buurt.....ze hebben het er zelfs al over dat de herten en zwijnen op de veluwe afgeschoten gaan worden *snik*........HOUD HET DAN NOOIT OP!!!!!!

jacqueline

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:42

Straks wordt al het vee uitgeroeid...

Ik vind het verschrikkelijk voor al die arme dieren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:42

lekker ik sta tussen twee boerderijen met evenhoevigen en ik ken ze heel goed die mensen echt vreselijk maar ik heb ook geen bak dus ik kan niks meer


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:47

Ik ook niet Thirza......had net een bak gevonden achter ons land, waar ik vanaf nu kon gaan rijden en waar ik les zou krijgen maar helaas dat gaat ook niet door......maar dat vind ik niet het ergste hoor.......vind het veel erger voor al die boeren en al die dieren *snik snik* kan wel janken!!!!

Maar kun je dan niet op het land rijden of heb je daar ook geen mogelijkheid toe?

Jacqueline

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:48

Pfff, ik krijg hier wel de zenuwen van hoor. Toon staat op een boerderij waar ze koeien en schapen hebben. Buitenritten en met je paard het erf af is al een week niet meer toegestaan (en terecht, ondanks de mopperende ruiters wat ik trouwens niet begrijp, dit is toch het minste wat je kunt doen om die boel binnen de perken te houden?)

Wat ik wel eng vind is mocht het bij ons op de boerderij uitbreken, de paarden misschien ook wel afgemaakt gaan worden. De hysterie is zo enorm, dat zou me niks verbazen...

En dan te bedenken dat Toon met zijn buurman bijna in de koeienstal staat, terwijl de andere paarden apart in een andere schuur staan. Oei oei, ben niet blij....

Hopen dat het allemaal met een sisser afloopt..

Groetjes Mieke

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:56

ik heb echt helemaal niks
alleen een klein stukje waar ik haar neer kon zetten met poetsen ik kan wel heen en weer gaan lopen maar dat is dan ook het enigste

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:00


ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 14:19

Zelfde probleem Thirza, als Ameretto straks het erf niet meer af mag wordt het ook rondjes lopen door de tuin. Dat paard wordt al gek als hij een dag niet het erf af komt. Kan nog leuk worden.

Maar voor die boeren is het natuurlijk een regelrechte ramp. Zoals die vriendin van mij (die dierenarts is) me mailde: straks wordt het net zo'n ramp als met die varkenspest een paar jaar geleden...

Ik hoorde net al op de radio dat dierenartsen aangepaste diensten gaan draaien om te controleren op MKZ. Wat een gedoe en dat allemaal door zo'n epidemie...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:19

ok, vervoersverbod. Maar betekent dit dan ook dat niemand nergens meer een buitenrit mag maken, ik dacht dat dat alleen ging om de gebieden rond die betrokken veehouderijen?
Wie weet dit 200% zeker?
En als je je paarden lopend naar de wei in de buurt brengt ( zoals Jantina, als ik t goed begreep), kun je ze dan niet meer terughalen, als je niet in de getrofen gebieden woont??
als deze vragen allemaal met 'nee' beantwoord gaan worden, hebben heel veel mensen NU een heel groot probleem, van een 'sisser' is allang geen sprake meer volgens mij..
zit zonder hooi ( leverancier is schapenfokker), wat als er een paard ziek wordt en naar de kliniek zou moeten...
hoezo zenuwen..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:24

Even 1 ding: wat er ook gebeurt, paarden worden niet afgemaakt als ze gewoon op hun eigen terrein blijven. Paarden vallen namelijk onder huisdieren. Anders zouden ze honden en katten ook moeten afmaken (en alle andere huisdieren), dus dit gebeurt niet!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:36

oh nee? in oene zijn de honden dus wel afgemaakt. lekker, ik mag helemaal niet meer naar quinto nu. ik kan wel Huilen

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!